]]>

Szukaj w:

KARTA OGÓLNA USŁUGI

Wydanie wtórnika nalepki kontrolnej

Ogólny opis

Wydanie wtórnika nalepki kontrolnej

Opis skrócony

W przypadku utraty lub w razie zniszczenia nalepki kontrolnej w stopniu powodującym jej nieczytelność organ rejestrujący na pisemny wniosek właściciela pojazdu wydaje wtórnik nalepki kontrolnej.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek właściciela o wydanie wtórnika nalepki kontrolnej.
  2. Dowód rejestracyjny pojazdu.
  3. Karta pojazdu (jeżeli została wydana).
  4. Stosowne oświadczenie właściciela złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań o utracie lub uszkodzeniu nalepki kontrolnej.
  5. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
  6. W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest osoba fizyczna wymagany jest dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu).
  7. W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest osoba prawna wymagany jest aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (do wglądu). Sprawy związane z wnioskowaniem o wydanie wtórnika nalepki kontrolnej w imieniu osoby prawnej mogą załatwić wyłącznie osoby do tego upoważnione.
  8. W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest cudzoziemiec nieposiadający stałego pobytu na terenie RP, firma zagraniczna lub zagraniczne: ośrodki kultury, fundacje, korespondenci prasowi wymagane są:
    • dokument tożsamości cudzoziemca: paszport oraz jeden z następujących dokumentów wraz z potwierdzeniem czasowego zameldowania cudzoziemca: wiza Schengen lub wiza krajowa, karta pobytu wydana w związku z udzieleniem zezwolenia na zamieszkanie na pobyt czasowy, zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej, karta pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej, dokument potwierdzający prawo stałego pobytu obywatela Unii Europejskiej, karta stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej, karta pobytu wydana w związku z udzieleniem zezwolenia na zamieszkanie na pobyt stały, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, nadanie statusu uchodźcy, udzielenie ochrony uzupełniającej lub zgoda na pobyt tolerowany – osoba fizyczna;
    • zaświadczenie o dokonaniu wpisu do ewidencji przedstawicielstw przedsiębiorców zagranicznych wydane przez Ministra Gospodarki lub aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego dla oddziału zagranicznego przedsiębiorcy (do wglądu) – firma zagraniczna. Ośrodki kultury, fundacje, korespondenci prasowi – umowy międzynarodowe, zaświadczenia z ambasad, akredytacje (do wglądu).

Odbiorca usługi

  • Obywatel,
  • Przedsiębiorca,
  • Instytucja

Termin załatwienia sprawy

Niezwłocznie, po złożeniu kompletnego wniosku wydawany jest wtórnik nalepki kontrolnej.

Dodatkowe informacje

Tryb odwoławczy

Brak

Skargi i wnioski

    Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

    Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy:
    • ulepszenia organizacji,
    • wzmacnianie praworządności,
    • usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom,
    • ochrony własności społecznej,
    • lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

    Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Opłata

  • Opłata w kwocie 19,00 zł za wydanie wtórnika nalepki kontrolnej wraz z opłatą ewidencyjną.
  • Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.

Informacje dodatkowe

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2018r. poz. 2096 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2019r. poz. 1000 z późn. zm.)
  3. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. 2018r. poz. 1990 z późn. zm.)
  4. Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. 2019r. poz. 2214)
  5. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 21 października 2011 r. w sprawie szczegółowego sposobu oraz trybu nadawania i umieszczania w pojazdach cech identyfikacyjnych (Dz. U. 2011r. Nr 236, poz. 1401)
  6. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz. U. 2017r. poz. 2355 z późn. zm.)
  7. Rozporządzenie Ministra Transportu z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. 2019r. poz. 2130)
  8. Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 10 lipca 2019 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu - Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz. U. 2019r. poz. 1288)
  9. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 20 października 2003 r. w sprawie warunków i trybu wydawania kart pojazdów, wzoru karty pojazdu oraz jej opisu (Dz. U. 2014r. poz. 451)
  10. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 9 maja 2016 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic (tablicy) rejestracyjnych i nalepki kontrolnej oraz ich wtórników (Dz. U. 2019r. poz. 1840)

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Sprawy komunikacyjne - Rejestracja pojazdów
  2. Usługi dla przedsiębiorców - Sprawy komunikacyjne - Rejestracja pojazdów
  3. Usługi dla instytucji, urzędów - Sprawy komunikacyjne - Rejestracja pojazdów

Kategorie życiowe

  1. Rejestracja
  2. Komunikacja
  3. Pojazd

W chwili obecnej, za pośrednictwem portalu Wrota Mazowsza, dla wybranej usługi nie można złożyć dokumentu drogą elektroniczną do żadnego urzędu

Liczba wyświetleń: 1547560