]]>

Szukaj w:

KARTA OGÓLNA USŁUGI

Nadanie nazwy ulicom, placom i innym terenowym obiektom publicznym.

Ogólny opis

Nadanie nazwy ulicom, placom i innym terenowym obiektom publicznym.

Opis skrócony

Nadanie nazwy odbywa się na wniosek grupy osób fizycznych, osób prawnych, instytucji, organizacji, stowarzyszeń, kościołów i związków wyznaniowych oraz organów jednostek samorządu terytorialnego.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o nadanie nazwy wraz z ewentualną propozycją nazwy wraz z informacją o charakterze encyklopedycznym tj. charakterystykę, ważniejsze fakty z biografii lub historii, ze wskazaniem źródła informacji - w przypadku nadania nazwy odwołującej się do osoby lub podmiotu zbiorowego. uzasadnienie wniosku.
  2. Szkic sytuacyjny z lokalizacją i zasięgiem obiektu, którego wniosek dotyczy, sporządzony na aktualnej mapie.
  3. Zgoda wszystkich właścicieli, jeżeli wniosek dotyczy nadania nazwy drodze wewnętrznej.
  4. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

Odbiorca usługi

Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja

Termin załatwienia sprawy

Nie dotyczy

Dodatkowe informacje

Tryb odwoławczy

Każdy, czyj interes prawny lub uprawnienie zostały naruszone uchwałą lub zarządzeniem podjętymi przez organ gminy lub powiatu w sprawie z zakresu administracji publicznej, może po bezskutecznym wezwaniu do usunięcia naruszenia zaskarżyć uchwałę lub zarządzenie do sądu administracyjnego.
Skargę na uchwałę lub zarządzenie można wnieść do sądu administracyjnego.
Wezwanie do usunięcia naruszenia interesu prawnego lub uprawnienia można złożyć w każdym czasie, po wejściu uchwały lub zarządzenia w życie. Skargę na uchwałę lub zarządzenie po bezskutecznym wezwaniu do usunięcia naruszenia interesu prawnego lub uprawnienia należy złożyć w terminie do 60 dni od dnia złożenia wezwania, ale nie później niż 30 dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie.

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Opłata

  • Wniosek jest wolny od opłat.
  • Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.

Informacje dodatkowe

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2018r. poz. 2096 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2019r. poz. 1000)
  3. Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. 2012r. poz. 125)
  4. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. 2019r. poz. 506 z późn. zm.)

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Geodezja i Kataster - Geodezja i Kataster
  2. Usługi dla przedsiębiorców - Geodezja i Kataster - Geodezja i Kataster
  3. Usługi dla instytucji, urzędów - Geodezja i Kataster - Geodezja i Kataster

Kategorie życiowe

  1. Budowa
  2. Inwestycja
  3. Infrastruktura
  4. Ewidencja
  5. Nieruchomość

W chwili obecnej, za pośrednictwem portalu Wrota Mazowsza, dla wybranej usługi nie można złożyć dokumentu drogą elektroniczną do żadnego urzędu

Liczba wyświetleń: 1587987