]]>
close

Szukaj w:

Starostwo Powiatowe w Mińsku Mazowieckim

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Starostwo Powiatowe w Mińsku Mazowieckim

ul. Kościuszki 3
05-300 Mińsk Mazowiecki

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych

  • Ogólny opis
    Wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych
  • Opis skrócony
    1. W przypadku zniszczenia lub zagubienia tablic rejestracyjnych organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu może wydać zalegalizowane tablice rejestracyjne z zachowaniem dotychczasowego numeru rejestracyjnego.
    2. Na okres konieczny do wykonania tablicy rejestracyjnej organ rejestrujący wydaje na wniosek właściciela pojazdu pozwolenie czasowe oraz zalegalizowane tymczasowe tablice rejestracyjne.
  • Wymagane dokumenty
    1. Wypełniony formularz wniosku o wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych.
    2. Dowód rejestracyjny pojazdu.
    3. Karta pojazdu (jeżeli została wydana).
    4. Tablica rejestracyjna/tablice rejestracyjne, jeżeli nie zostały utracone.
    5. Oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań o kradzieży/zagubieniu/zniszczeniu tablicy rejestracyjnej/tablic rejestracyjnych.
    6. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
    7. W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest osoba fizyczna wymagany jest dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu).
    8. W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest osoba prawna wymagany jest aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (do wglądu). Sprawy związane z wnioskowaniem o wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej/tablic rejestracyjnych w imieniu osoby prawnej mogą załatwić wyłącznie osoby do tego upoważnione.
    9. W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest cudzoziemiec nieposiadający stałego pobytu na terenie RP, firma zagraniczna lub zagraniczne: ośrodki kultury, fundacje, korespondenci prasowi wymagane są: 
      • dokument tożsamości cudzoziemca: paszport oraz wiza pobytowa i potwierdzenie czasowego pobytu lub karta czasowego pobytu lub potwierdzenie czasowego zameldowania cudzoziemca (do wglądu) – osoba fizyczna;
      • zaświadczenie o dokonaniu wpisu do ewidencji przedstawicielstw przedsiębiorców zagranicznych wydane przez Ministra Gospodarki lub aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego dla oddziału zagranicznego przedsiębiorcy (do wglądu) – firma zagraniczna. Ośrodki kultury, fundacje, korespondenci prasowi – umowy międzynarodowe, zaświadczenia z ambasad, akredytacje (do wglądu).
  • Odbiorca usługi
    Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja
  • Termin załatwienia sprawy:
    1. W dniu złożenia wniosku o wymianę zniszczonych tablic rejestracyjnych wydawane jest pozwolenie czasowe oraz zalegalizowane tymczasowe tablice.
    2. Niezwłocznie po otrzymaniu wtórników tablic od producenta wydawane są zalegalizowane tablice rejestracyjne (wtórniki).
    3. Czas oczekiwania na nowy dowód rejestracyjny i wtórniki tablic wynosi nie dłużej niż 30 dni.
  • Informacja:
  • Dodatkowe informacje:

    Opłata

    • 53 zł w przypadku jednej tablicy samochodowej, motocyklowej, przyczepy, naczepy, ciągnika rolniczego.
    • 43 zł w przypadku jednej tablicy motorowerowej.
    • 93 zł w przypadku dwóch tablic samochodowych.
    • 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

    Tryb odwoławczy

    Brak

    Skargi i wnioski

    Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
    Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
    Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

    Informacje dodatkowe

    Podstawa prawna

    1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23)
    2. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r., poz. 1137 z późn. zm.)
    3. Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z 2013 r., poz. 392 z późn. zm.)
    4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 r., poz. 783 z późn. zm.)
    5. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1522 z późn. zm.)
    6. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. z 2014 r., poz. 1727 z późn. zm.)
    7. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 grudnia 2003 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i tablic (tablicy) rejestracyjnych pojazdów (Dz. U. z 2003 r. Nr 230, poz. 2302 z późn. zm.)
    8. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 15 maja 2015 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz. U. z 2015 r., poz. 681 z późn. zm.)

    Klasyfikacje usługi

    1. Usługi dla obywateli - Sprawy komunikacyjne - Rejestracja pojazdów
    2. Usługi dla przedsiębiorców - Sprawy komunikacyjne - Rejestracja pojazdów
    3. Usługi dla instytucji, urzędów - Sprawy komunikacyjne - Rejestracja pojazdów

    Kategorie życiowe

    1. Rejestracja
    2. Komunikacja
    3. Pojazd

    Słowa kluczowe

    wydanie, wtórnik, tablice rejestracyjne

    Miejsce składania dokumentów

    STAROSTWO POWIATOWE W MIŃSKU MAZOWIECKIM
    05-300 Mińsk Mazowiecki, ul. Kościuszki 3
    Tel.: (25) 759 87 00, fax: (25) 759 87 02
    http://www.powiatminski.pl, e-mail: starostwo@powiatminski.pl
    BIP: http://www.powiatminski.pl/bip/

    Starostwo Powiatowe w Mińsku Mazowieckim, ul. Kościuszki 3
    tel. (25) 759 87 55;  (25) 759 87 56; (25) 759 87 61      fax. (25) 759 87 66
    Adres e-mail: rejestracja@powiatminski.pl; komunikacja@powiatminski.pl;
    Wydział czynny w  pn. godz. 8.00- 17.00;  wt. - czw.  godz. 8.00-16.00; pt. godz. 8.00-15.00

    Mieszkańcy Miasta Sulejówek oraz Gminy Halinów: Referat Komunikacji w Sulejówku ul. Reymonta 43
    tel./fax. (22) 783 14 69
    Adres e-mail: komunikacja.sulejowek@powiatminski.pl;
    Wydział czynny w  pn. godz. 9.00- 18.00;  wt. - czw.  godz. 8.00-16.00; pt. godz. 8.00-15.00

    Uwagi

    brak

Zrealizuj usługę przez Internet:

Dowiedz się, jak zrealizować usługę w urzędzie:

visitstats.counter 231625