]]>
close

Szukaj w:

Starostwo Powiatowe w Mińsku Mazowieckim

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Starostwo Powiatowe w Mińsku Mazowieckim

ul. Kościuszki 3
05-300 Mińsk Mazowiecki

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Zawiadomienie o zbyciu pojazdu zarejestrowanego

  • Ogólny opis
    Zawiadomienie o zbyciu pojazdu zarejestrowanego
  • Opis skrócony
    1. W razie przeniesienia na inną osobę własności pojazdu zarejestrowanego, dotychczasowy właściciel przekazuje nowemu właścicielowi dowód rejestracyjny i kartę pojazdu, jeżeli została wydana.
    2. Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić starostę (w miastach na prawach powiatu-prezydenta miasta), właściwego ze względu na miejsce jego zamieszkania, o zbyciu pojazdu w terminie nieprzekraczającym 30 dni.
  • Wymagane dokumenty
    1. Wypełniony formularz wniosku.
    2. Kopia dokumentu, na podstawie którego nastąpiło zbycie pojazdu.
    3. Dokument określający tożsamość właściciela:
      • osoba fizyczna - dowód osobisty;
      • osoby prawne - aktualny odpis z KRS, zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON;
      • osoby prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki cywilne - dokument tożsamości dla każdej osoby fizycznej, na którą jest zarejestrowany pojazd, umowa spółki zarejestrowana w Urzędzie Skarbowym w przypadku spółki cywilnej.
    4. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
  • Odbiorca usługi
    Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja
  • Termin załatwienia sprawy:
    Niezwłocznie, po złożeniu kompletnego wniosku dokonywana jest stosowna adnotacja w komputerowej bazie danych ewidencji pojazdów.
  • Informacja:
  • Dodatkowe informacje:

    Opłata

    • Zawiadomienie jest wolne od opłat.
    • 17,00 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

    Tryb odwoławczy

    Brak

    Skargi i wnioski

    Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
    Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
    Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

    Informacje dodatkowe

    Podstawa prawna

    1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23)
    2. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r., poz. 1137 z późn. zm.)
    3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 r., poz. 783 z późn. zm.)
    4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1522 z późn. zm.)
    5. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. z 2014 r., poz. 1727 z późn. zm.)

    Klasyfikacje usługi

    1. Usługi dla obywateli - Sprawy komunikacyjne - Wyrejestrowywanie
    2. Usługi dla przedsiębiorców - Sprawy komunikacyjne - Wyrejestrowywanie
    3. Usługi dla instytucji, urzędów - Sprawy komunikacyjne - Wyrejestrowywanie

    Kategorie życiowe

    1. Komunikacja
    2. Pojazd
    3. Działalność gospodarcza

    Słowa kluczowe

    zbycie, pojazd, zarejestrowany

    Miejsce składania dokumentów

    STAROSTWO POWIATOWE W MIŃSKU MAZOWIECKIM
    05-300 Mińsk Mazowiecki, ul. Kościuszki 3
    Tel.: (25) 759 87 00, fax: (25) 759 87 02
    http://www.powiatminski.pl, e-mail: starostwo@powiatminski.pl
    BIP: http://www.powiatminski.pl/bip/

    Starostwo Powiatowe w Mińsku Mazowieckim, ul. Kościuszki 3
    tel. (25) 759 87 55;  (25) 759 87 56; (25) 759 87 61      fax. (25) 759 87 66
    Adres e-mail: rejestracja@powiatminski.pl; komunikacja@powiatminski.pl;
    Wydział czynny w  pn. godz. 8.00- 17.00;  wt. - czw.  godz. 8.00-16.00; pt. godz. 8.00-15.00

    Mieszkańcy Miasta Sulejówek oraz Gminy Halinów: Referat Komunikacji w Sulejówku ul. Reymonta 43
    tel./fax. (22) 783 14 69
    Adres e-mail: komunikacja.sulejowek@powiatminski.pl;
    Wydział czynny w  pn. godz. 9.00- 18.00;  wt. - czw.  godz. 8.00-16.00; pt. godz. 8.00-15.00

    Uwagi

    brak

Zrealizuj usługę przez Internet:

Dowiedz się, jak zrealizować usługę w urzędzie:

visitstats.counter 697982