]]>
close

Szukaj w:

Urząd Miejski w Ożarowie Mazowieckim

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Miejski w Ożarowie Mazowieckim

ul. Kolejowa 2
05-850 Ożarów Mazowiecki

telefon: 22 722 22 07, 22 731 32 00
fax: 22 722 18 87

http://www.ozarow-mazowiecki.pl

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Uzupełnienie aktu stanu cywilnego

  • Ogólny opis
    Uzupełnienie aktu stanu cywilnego
  • Opis skrócony
    1. Akt stanu cywilnego nie zawierający wszystkich wymaganych danych ustawy może być uzupełniony na wniosek osoby zainteresowanej, na podstawie innych aktów stanu cywilnego, akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego prowadzonych dla tego aktu i innych dokumentów mających wpływ na stan cywilny.
    2. Podstawą uzupełnienia aktu urodzenia dziecka jest akt małżeństwa jego rodziców.
    3. Akt małżeństwa uzupełnia się na podstawie aktów urodzenia osób, które zawarły związek małżeński.
    4. Akt zgonu może być uzupełniony na podstawie aktu urodzenia lub aktu małżeństwa osoby zmarłej.
  • Wymagane dokumenty
    1. Wypełniony formularz wniosku.
    2. Dowód wniesienia opłaty.
    3. Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości (do wglądu).
    4. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
  • Odbiorca usługi
    Obywatel
  • Termin załatwienia sprawy:
    Sprawa załatwiana jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu).
    W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
  • Informacja:
  • Dodatkowe informacje:

    Opłata

    • 39 zł opłata skarbowa za uzupełnienie aktu stanu cywilnego.
    • 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.

    Informacje o płatnościach

    Kwota
    39,00 zł

    Tryb odwoławczy

    Odwołanie wnosi się do Wojewody Mazowieckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.

    Skargi i wnioski

    Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
    Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
    Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

    Informacje dodatkowe

    Podstawa prawna

    1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r., poz. 1741 z późn. zm.)
    2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23)
    3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 r., poz. 783 z późn. zm.)

    Klasyfikacje usługi

    1. Usługi dla obywateli - Urząd Stanu Cywilnego - Akta Stanu Cywilnego

    Kategorie życiowe

    1. Stan cywilny

    Słowa kluczowe

    uzupełnienie, akta stanu cywilnego

    Miejsce składania dokumentów

    Urząd Stanu Cywilnego w Ożarowie Mazowieckim, ul. Poznańska 165,
    05-850 Ożarów Mazowiecki, III piętro, pokój 304
    Tel. 22 731 32 17
    godz. pracy: poniedziałek-wtorek, czwartek-piątek  800-1600, środa 1000-1800

    Uwagi

    BRAK

Zrealizuj usługę przez Internet:

visitstats.counter 309195