]]>
close

Szukaj w:

Urząd Miejski w Radomiu

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Miejski w Radomiu

ul. Jana Kilińskiego 30
26-600 Radom

telefon: tel.: (+48) 48 362 04 19, 48 362 04 24

http://www.bip.radom.pl

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Wydanie zezwolenia na wyprzedaż napojów alkoholowych

  • Ogólny opis
    Wydanie zezwolenia na wyprzedaż napojów alkoholowych
  • Opis skrócony
    1. Przedsiębiorca, któremu wygasło zezwolenie na sprzedaż alkoholu z powodu:
      • likwidacji punktu;
      • upływu terminu ważności;
      • zmiany rodzaju działalności punktu sprzedaży;
      • zmiany składu osobowego wspólników spółki cywilnej;
      • niezłożenia oświadczenia o wartości sprzedaży lub niedokonania opłaty za jego korzystanie w wyznaczonych terminach może złożyć wniosek o wydanie zezwolenia na wyprzedaż napojów alkoholowych.
    2. Termin zezwolenia na wyprzedaż napojów alkoholowych nie może być dłuższy niż 6 miesięcy od dnia wygaśnięcia zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
  • Wymagane dokumenty
    1. Wypełniony formularz wniosku.
    2. Protokół inwentaryzacji (ilościowo - wartościowej wg ceny sprzedaży dla poszczególnych kategorii) posiadanych zapasów.
    3. Dowód wniesienia opłaty skarbowej.
    4. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
  • Odbiorca usługi
    Przedsiębiorca
  • Termin załatwienia sprawy:
    Sprawa załatwiana jest niezwłocznie nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu).
    W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
  • Informacja:
    Przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło z powodu nieuiszczenia właściwej opłaty w ustawowym terminie może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia.
  • Dodatkowe informacje:

    Opłata

    Opłata w wysokości:
    • 1,4 % wartości sprzedaży zinwentaryzowanych zapasów napojów zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa;
    • 1,4% wartości sprzedaży zinwentaryzowanych zapasów napojów zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa);
    • 2,7% wartości sprzedaży zinwentaryzowanych zapasów napojów zawierających powyżej 18% alkoholu;
    • 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

    Tryb odwoławczy

    Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który je wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.

    Skargi i wnioski

    Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
    Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
    Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

    Informacje dodatkowe

    Przedsiębiorca, który otrzymał zezwolenie na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych, może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych nie wcześniej niż po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu ważności zezwolenia na wyprzedaż.

    Podstawa prawna

    1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23)
    2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 r., poz. 783 z późn. zm.)
    3. Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2015 r., poz. 1286 z późn. zm.)
    4. Ustawa z dnia 4 marca 2010 r. o świadczeniu usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2010 r. Nr 47, poz. 278 z późn. zm.)

    Klasyfikacje usługi

    1. Usługi dla przedsiębiorców - Działalność gospodarcza - Zezwolenia na alkohol

    Kategorie życiowe

    1. Alkohol
    2. Handel
    3. Działalność gospodarcza
    4. Sprzedaż

    Słowa kluczowe

    zezwolenie, wyprzedaż,alkohol

    Miejsce składania dokumentów

    Urząd Miejski w Radomiu
    26-610 Radom,  ul. Jana Kilińskiego 30
    Biuro Działalności Gospodarczej i Zezwoleń - pokój 123 (I piętro)
    Tel.  48 36-20-503

    Uwagi

    Opłat można dokonać:
    •    w kasie Urzędu Miejskiego pok. 335 (III piętro)
    •    w punkcie bankowym pok. 3 (parter)
    •    na rachunek bankowy: Urząd Miejski w Radomiu,  Wydział Księgowości Urzędu
    Nr 16 1240 3259 1111 0000 2989 2376


Zrealizuj usługę przez Internet:

visitstats.counter 411860