]]>
close

Szukaj w:

Urząd Miejski w Halinowie

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Miejski w Halinowie

ul. Spółdzielcza 1
05-074 Halinów

telefon: 22 783 60 20, 22 783 60 80
fax: 22 783 61 07

http://www.halinow.pl/

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Wyrażenie zgody na wycięcie drzew lub krzewów

  • Ogólny opis
    Wyrażenie zgody na wycięcie drzew lub krzewów
  • Opis skrócony
    1. Zgodnie z art. 83 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody, usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości może nastąpić, z zastrzeżeniem ust. 2 i 2a, po uzyskaniu zezwolenia wydanego przez wójta, burmistrza albo prezydenta miasta na wniosek:
      • posiadacza nieruchomości - za zgodą właściciela tej nieruchomości;
      • właściciela urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego - jeżeli drzewa lub krzewy zagrażają funkcjonowaniu tych urządzeń.
    2. Wydanie zezwolenia na usunięcie drzew może być uzależnione od przesadzenia drzew lub krzewów w miejsce wskazane przez wydającego zezwolenie albo zastąpienia ich innymi drzewami lub krzewami, w liczbie nie mniejszej niż liczba usuwanych drzew lub krzewów.
  • Wymagane dokumenty
    1. Wniosek o wydanie zezwolenia.
    2. W wypadku, gdy:
      • z wnioskiem o usunięcie drzew lub krzewów występuje posiadacz nieruchomości nie będący jej właścicielem (z wyjątkiem użytkownika wieczystego nieruchomości) - pisemne oświadczenie właściciela nieruchomości o wyrażeniu zgody na usunięcie drzewa lub krzewu;
      • drzewo lub krzew przeznaczony do usunięcia rośnie na terenie nieruchomości stanowiącej współwłasność (w tym także współwłasność małżeńską), a z wnioskiem występuje jeden ze współwłaścicieli - pisemne oświadczenie pozostałych współwłaścicieli posesji o wyrażeniu zgody na usunięcie drzewa lub krzewu;
      • wniosek o wycięcie dotyczy drzew lub krzewów kolidujących z budową, rozbudową, przebudową obiektów budowlanych - decyzja o warunkach zabudowy lub pozwolenie na budowę;
      • wniosek o wycięcie dotyczy drzew lub krzewów z pasa drogowego drogi wewnętrznej, kolidujących z budową lub przebudową wjazdu na teren posesji wnioskodawcy - umowa dzierżawy pasa drogowego drogi wewnętrznej zawarta pomiędzy wnioskodawcą i zarządcą drogi (właścicielem drogi), oświadczenie właściciela drogi o wyrażeniu zgody na wycięcie drzew lub krzewów, jeżeli zarządca drogi wewnętrznej (właściciel drogi) uznawał będzie za celowe i uzasadnione wprowadzenie nasadzeń zamiennych, projekt zieleni ze wskazaniem ilości i gatunków nasadzeń zastępczych powinien stanowić załącznik do umowy dzierżawy lub oświadczenia o wyrażeniu zgody na wycięcie drzew lub krzewów;
      • wniosek o wycięcie dotyczy drzew lub krzewów z pasa drogowego drogi publicznej, kolidujących z budową lub przebudową wjazdu na teren posesji wnioskodawcy - umowa użyczenia zawarta pomiędzy wnioskodawcą a Zarządem Dróg i Transportu, decyzja zezwalająca na lokalizację lub przebudowę zjazdu, oświadczenie Zarządu Dróg i Transportu o wyrażeniu zgody na wycięcie drzew lub krzewów, projekt nasadzeń zamiennych (ze wskazaniem ilości i gatunków nasadzeń zastępczych) uzgodniony z Zarządem Dróg i Transportu, jeżeli uznano za celowe i uzasadnione wprowadzenie nasadzeń.
    3. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
  • Odbiorca usługi
    Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja
  • Termin załatwienia sprawy:
    Sprawa załatwiana jest niezwłocznie nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu).
    W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
  • Informacja:
    Zgodnie z  art. 24 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 Nr 101, poz. 926 z późniejszymi zmianami) informuję, że dane osobowe zebrane  w celu rozpatrywania  spraw wniesionych do Urzędu,  są gromadzone  w  Urzędzie Miejskim w Halinowie 05-074, przy ul. Spółdzielczej 1.Zebrane dane osobowe są przetwarzane  w celu  rozpatrzenia sprawy wniesionej do Urzędu, przez pracowników Urzędu upoważnionych do przetwarzania danych osobowych. Każdy kogo dane osobowe są gromadzone i przetwarzane w Urzędzie Miejskim w Halinowie,  ma prawo  dostępu do swoich danych oraz wnoszenia o ich poprawianie
  • Dodatkowe informacje:

    Opłata

    • Wniosek o wyrażenie zgody właścicielskiej na wycięcie drzew lub krzewów jest wolny od opłat.
    • 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

    Informacje o płatnościach

    Opis kwoty
    Zgodnie ze stawkami opłat określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12 listopada 2010 r. w sprawie opłat za udostępnienie informacji o środowisku (Dz. U. z 2010 r. Nr 215, poz 1415).

    Tryb odwoławczy

    Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który ją wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.

    Skargi i wnioski

    Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
    Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
    Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

    Informacje dodatkowe

    1. Opłatę za usunięcie drzew ustala się na podstawie stawki zależnej od obwodu pnia oraz rodzaju i gatunku drzewa.
    2. Organ właściwy do wydania zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów odracza na okres 3 lat od dnia wydania zezwolenia, termin uiszczenia opłaty za ich usunięcie, jeżeli zezwolenie przewiduje przesadzenie ich w inne miejsce lub zastąpienie innymi drzewami lub krzewami.
    3. Jeżeli przesadzone albo posadzone inne drzewa lub krzewy nie zachowały żywotności w okresie do 3 lat od dnia przesadzenia lub posadzenia, posiadacz nieruchomości jest obowiązany niezwłocznie do uiszczenia opłaty za usunięcia drzew.
    4. Należy powiadomić organ o usunięciu drzew w terminie siedmiu dni po usunięciu.
    5. Niewykonanie uprawnienia w określonym w decyzji terminie skutkuje jej wygaśnięciem i w takim przypadku za usunięcie drzew wymierzana jest kara pieniężna.

    Podstawa prawna

    1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23)
    2. Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2015 r., poz. 1651 z późn. zm.)
    3. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 13 października 2004 r. w sprawie stawek opłat dla poszczególnych rodzajów i gatunków drzew (Dz. U. z 2004 r. Nr 228, poz. 2306 z późn. zm.)

    Klasyfikacje usługi

    1. Usługi dla obywateli - Gospodarka nieruchomościami - Zgody właścicielskie
    2. Usługi dla przedsiębiorców - Gospodarka nieruchomościami - Zgody właścicielskie
    3. Usługi dla instytucji, urzędów - Gospodarka nieruchomościami - Zgody właścicielskie

    Kategorie życiowe

    1. Nieruchomość
    2. Zieleń
    3. Grunt
    4. Budowa
    5. Inwestycja

    Słowa kluczowe

    zgoda, wycięcie, drzewa, krzewy

    Miejsce składania dokumentów

    Wydział Gospodarki Komunalnej i Inwestycji

    II piętro, pokój nr 20, tel. (22) 783-60-20

    wew. 183, e-mail: justyna.rosinska@halinow.pl

    wew. 199, e-mail: anna.kiljan@halinow.pl

     

    II piętro, pokój nr 20, tel. (22) 783-60-20

    wew. 144, e-mail: kamila.murawska-heleszko@halinow.pl

    Uwagi

    1. Wniosek o zezwolenie na usunięcie drzewa/krzewu (do odebrania w Biurze Podawczym do pobrania na stronie internetowej www.bip.halinow.pl oraz poniżej).
    2. Pisemna zgoda właściciela na usunięcie wnioskowanych drzew lub krzewów w przypadku gdy posiadacz nieruchomości nie jest jej właścicielem.
    3. Pisemna zgoda wszystkich współwłaścicieli w przypadku, gdy nieruchomość stanowi współwłasność.
    4. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika.
    5. W razie zamiaru wycięcia/przesadzenia większej ilości drzew/krzewów, ich wykaz należy sporządzić
      w postaci osobnego załącznika do wniosku.
    6. W przypadku wnioskowanego usunięcia drzew lub krzewów z przyczyn wynikających z planowanych inwestycji budowlanych - kopia ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę i/lub potwierdzenie dokonania zgłoszenia oraz kopia projektu zagospodarowania działki.
    7.  Rysunek lub mapa określającą usytuowanie drzewa lub krzewu w stosunku do granic nieruchomości
      i obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej nieruchomości.
    8. W przypadku gdy wnioskodawca występuje w imieniu firmy załącza   kopię wypis z KRS lub kopię zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (w przypadku spółki cywilnej kopię zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wszystkich wspólników).

Zrealizuj usługę przez Internet:

Dowiedz się, jak zrealizować usługę w urzędzie:

visitstats.counter 412591