]]>

Szukaj w:

KARTA OGÓLNA USŁUGI

USTALENIE NUMERU PORZĄDKOWEGO BUDYNKU (ADRESU)

Ogólny opis

USTALENIE NUMERU PORZĄDKOWEGO BUDYNKU (ADRESU)

Opis skrócony

USTALENIE NUMERU PORZĄDKOWEGO BUDYNKU (ADRESU)

Wymagane dokumenty

Wydanie zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku
1. Wniosek o ustalenie numeru porządkowego – wg wzoru (wniosek 10A)
2. Kopia mapy: zasadniczej, ewidencyjnej, z projektem podziału, topograficznej w skali nie mniejszej niż 1:10 000 lub kopia projektu zagospodarowania działki lub terenu.

Wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym
1.Wniosek o ustalenie numeru porządkowego – wg wzoru (wniosek 10B)
2.Kopia mapy zasadniczej.

Odbiorca usługi

Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja

Termin załatwienia sprawy

Wydanie zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku
14 dni od daty złożenia wniosku (odbiór osobisty pok.212)

Wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym
7 dni od daty złożenia wniosku (odbiór osobisty pok.212)

Dodatkowe informacje

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje

Skargi i wnioski

----------------------

Opłata

Wydanie zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku
Bez opłat
Wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym
17 zł – w kasie urzędu lub na konto Bank PEKAO SA Nr 61 1240 6348 1111 0010 4058 8264

Informacje dodatkowe

  • Numer porządkowy ustala się dla budynków mieszkalnych oraz innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi oraz przeznaczonych do działalności gospodarczej, wybudowanych, w trakcie budowy i prognozowanych do wybudowania.
  • Z wnioskiem o ustalenie numeru porządkowego może wystąpić właściciel nieruchomości lub inny podmiot, który wykaże swój interes prawny lub obowiązek dotyczący administracyjnego ustalenia numeru porządkowego.
  • Ustalenie numeru porządkowego dla budynku zobowiązuje właściciela / władającego nieruchomością do umieszczenia w widocznym miejscu, na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru.  Na tabliczce powinna być podana również nazwa ulicy lub placu. W przypadku, gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu.
  • Zaświadczenie o numerze porządkowym wydaje się na wniosek osoby mającej swój interes prawny w urzędowym poświadczeniu tego faktu.
  • Osoby zainteresowane przesłaniem dokumentu (zawiadomienia lub zaświadczenia) pocztą proszone są o zamieszczenie takiej informacji we wniosku.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2012r. poz. 1282 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2013r. poz. 267)
  3. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. 2010r. Nr 193, poz. 1287 z późn. zm.)
  4. Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. 2012r. poz. 125)

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Geodezja i Kataster - Ewidencja miejscowości, ulic i adresów
  2. Usługi dla przedsiębiorców - Geodezja i Kataster - Ewidencja miejscowości, ulic i adresów
  3. Usługi dla instytucji, urzędów - Geodezja i Kataster - Ewidencja miejscowości, ulic i adresów

Kategorie życiowe

  1. Budowa
  2. Inwestycja
  3. Działalność gospodarcza
  4. Ewidencja
  5. Nieruchomość
  6. Infrastruktura

W chwili obecnej, za pośrednictwem portalu Wrota Mazowsza, dla wybranej usługi nie można złożyć dokumentu drogą elektroniczną do żadnego urzędu

Liczba wyświetleń: 1587998