
Urząd Gminy Rościszewo
Urząd Gminy Rościszewo
09-204 Rościszewo
fax: 242764201
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
Ogólny opis
Opis skrócony
- Inwestycja celu publicznego jest lokalizowana na podstawie planu miejscowego, a w przypadku jego braku – w drodze decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
- Działania, które są celem publicznym, wymienione są w art. 6 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
- Ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego następuje na wniosek inwestora.
- Gdy dla terenu objętego wnioskiem obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego inwestor występuje bezpośrednio o pozwolenie na budowę, bądź zgłasza budowę lub wykonanie robót budowlanych.
- W przypadku robót budowlanych polegających na remoncie, montażu lub przebudowie, jeżeli nie powodują zmiany sposobu zagospodarowania terenu i użytkowania obiektu budowlanego oraz nie zmieniają jego formy architektonicznej oraz nie są zaliczone do przedsięwzięć wymagających przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko (w rozumieniu przepisów o ochronie środowiska) lub też robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę nie wydaje się decyzji o lokalizacji.
- O wszczęciu postępowania, postanowieniach i decyzji kończącej sprawę powiadamia się zainteresowane strony w formie obwieszczenia a także w sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości.
Wymagane dokumenty
- Kopię mapy zasadniczej albo, w przypadku jej braku, kopię mapy katastralnej. Mapa powinna być przyjęta do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego. Na mapach w skali 1: 500 lub 1: 1000 (w przypadku inwestycji liniowych może być w skali 1: 2000) zaznacz granice terenu objętego wnioskiem oraz obszar, na który planowana inwestycja będzie oddziaływać.
- Graficzne określenie planowanego sposobu zagospodarowania terenu oraz charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym przeznaczenia i gabarytów projektowanych obiektów budowlanych.
- Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach – jeśli jest ona wymagana dla danego rodzaju inwestycji.
- Pełnomocnictwo (lub prokurę) albo jego odpis, wypis lub kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem, udzielone osobie działającej w imieniu inwestora (jeżeli zostało ustanowione).
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie decyzji.
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa.
Odbiorca usługi
Termin załatwienia sprawy
W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
- 107 zł - opłata skarbowa od wniosku z wyłączeniem spraw budownictwa mieszkaniowego.
- 17 zł - opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Tryb odwoławczy
Skargi i wnioski
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Informacje dodatkowe
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2018 r., poz. 1945)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096)
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r., poz. 121 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2018 r., poz. 2081)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2013 r. Nr 164, poz. 1588)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2016 r., poz. 71)
Ochrona danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – tzw. RODO, informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Rościszewo z siedzibą
w Rościszewie przy ul. Armii Krajowej 1, 09-204 Rościszewo, zwany dalej Administratorem;
2. Administrator wyznaczył Inspektor Ochrony Danych Osobowych, z którym można się skontaktować poprzez email: iodo.rosciszewo@wp.pl
3. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. c) rozporządzenia RODO.
Dane osobowe przetwarzane będą w celu wypełnienia obowiązków wynikających z:
- ustawa z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym,
- rozporządzenie rady ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków,
- rozporządzenie z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
4. Pani/Pana dane mogą być udostępniane następującym kategoriom odbiorców:
- podmioty, które udostępniają systemy teleinformatyczne lub świadczą usługi
do systemów teleinformatycznych wykorzystywanych przez Administratora w trakcie przetwarzania danych, którym powierzono przetwarzanie danych w drodze pisemnej umowy lub porozumienia, na podstawie obowiązujących przepisów o ochronie danych osobowych,
5. Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej,
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres przewidziany w przepisach prawa, w szczególności wynikający z kategorii akt, do których klasyfikuje się ta sprawa na podstawie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych ,
7. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych lub
do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także o prawie do przenoszenia danych,
8. Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa,
9. Podanie przez Panią/Pana danych jest wymogiem ustawowym. Nie podanie przez Panią/Pana danych uniemożliwia realizację obowiązków, o których mowa w pkt. 3,
10. Podane przez Pana/Panią dane nie będą służyły profilowaniu oraz zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Architektura i planowanie przestrzenne
- Usługi dla przedsiębiorców - Architektura i planowanie przestrzenne
- Usługi dla obywateli - Architektura i planowanie przestrzenne - Planowanie przestrzenne
- Usługi dla przedsiębiorców - Architektura i planowanie przestrzenne - Planowanie przestrzenne
- Usługi dla instytucji, urzędów - Architektura i planowanie przestrzenne - Planowanie przestrzenne
Kategorie życiowe
- Inwestycja
- Budowa
- Działalność gospodarcza
- Nieruchomość
- Cel publiczny