]]>
close

Szukaj w:

Starostwo Powiatowe w Grójcu

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Starostwo Powiatowe w Grójcu

ul. Piłsudskiego 59
05-600 Grójec

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Wydanie zezwolenia na przetwarzanie odpadów

  • Ogólny opis
    Wydanie zezwolenia na przetwarzanie odpadów
  • Opis skrócony
    1. Odpady mogą być przetwarzane wyłącznie w instalacjach lub urządzeniach, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
    2. Obowiązek uzyskania zezwolenia na przetwarzanie odpadów dotyczy posiadacza odpadów prowadzącego działalność w zakresie przetwarzania odpadów.
    3. Zwolnione z obowiązku uzyskania zezwolenia na przetwarzanie odpadów są np. osoby fizyczne lub jednostki organizacyjne niebędące przedsiębiorcami, wykorzystujące odpady na potrzeby własne.
    4. Zezwolenie na przetwarzanie odpadów wydawane jest na czas oznaczony nie dłuższy niż 10 lat.
    5. Zezwolenie na prowadzenie przetwarzania odpadów wydaje:
      • marszałek województwa:
        • dla przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
        • dla odpadów innych niż niebezpieczne poddawanych odzyskowi w procesie odzysku polegającym na wypełnianiu terenów niekorzystnie przekształconych, jeżeli ilość umieszczanych w wyrobisku lub zapadlisku odpadów jest nie mniejsza niż 10 Mg na dobę lub całkowita pojemność wyrobiska lub zapadliska jest nie mniejsza niż 25 000 Mg, 
        • dla regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych i dla instalacji określonych w wojewódzkim planie gospodarki odpadami jako regionalne instalacje do przetwarzania odpadów komunalnych;
      • regionalny dyrektor ochrony środowiska - na terenach zamkniętych;
      • starosta - w pozostałych przypadkach.
  • Wymagane dokumenty
    1. Wniosek o wydanie zezwolenia na przetwarzanie odpadów spełniający wymagania określone w art. 42 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, tj.:
      • numer identyfikacji podatkowej (NIP) posiadacza odpadów;
      • wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do przetwarzania;
      • określenie masy odpadów poszczególnych rodzajów poddawanych przetwarzaniu i powstających w wyniku przetwarzania w okresie roku;
      • oznaczenie miejsca przetwarzania odpadów;
      • wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów;
      • szczegółowy opis stosowanej metody lub metod przetwarzania odpadów, w tym wskazanie procesu przetwarzania, zgodnie z załącznikami nr 1 i 2 do ustawy o odpadach, oraz opis procesu technologicznego z podaniem rocznej mocy przerobowej instalacji lub urządzenia, a w uzasadnionych przypadkach - także godzinowej mocy przerobowej;
      • przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie przetwarzania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymaganiom ochrony środowiska;
      • oznaczenie przewidywanego okresu wykonywania działalności w zakresie przetwarzania odpadów;
      • opis czynności podejmowanych w ramach monitorowania i kontroli działalności objętej zezwoleniem;
      • opis czynności, które zostaną podjęte w przypadku zakończenia działalności objętej zezwoleniem i związanej z tym ochrony terenu, na którym działalność ta była prowadzona;
      • określenie minimalnej i maksymalnej ilości odpadów niebezpiecznych, ich najniższej i najwyższej wartości kalorycznej oraz maksymalnej zawartości zanieczyszczeń, w szczególności PCB, pentachlorofenolu (PCP), chloru, fluoru, siarki i metali ciężkich - w przypadku zezwoleń dotyczących instalacji do termicznego przekształcania odpadów;
      • informacje, o których mowa w art. 95 ust. 9 ustawy o odpadach - w przypadku zezwoleń na przetwarzanie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych dotyczących unieszkodliwiania tych odpadów;
      • informacje, o których mowa w art. 98 ust. 1 - w przypadku zezwoleń na przetwarzanie dotyczących unieszkodliwiania odpadów pochodzących z procesów wytwarzania dwutlenku tytanu oraz z przetwarzania tych odpadów, przez ich składowanie - do ustalenia zagrożeń, jakie te odpady mogą powodować dla życia lub zdrowia ludzi oraz dla środowiska;
      • informacje, o których mowa w art. 102a ust. 1 pkt 1-4 ustawy o odpadach - w przypadku zezwolenia na przetwarzanie dla prowadzącego zakład recyklingu statków;
      • informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów, np. decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w art. 71 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (jeżeli jest wymagana).
    2. Informacja o posiadaniu tytułu prawnego do miejsca magazynowania odpadów.
    3. Dowód wniesienia opłaty.
    4. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
  • Odbiorca usługi
    Przedsiębiorca
  • Termin załatwienia sprawy:
    Sprawa załatwiana jest niezwłocznie nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu).
    W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
  • Informacja:
  • Dodatkowe informacje:

    Opłata

    • 616 zł opłata skarbowa za wydanie zezwolenia.
    • 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

    Tryb odwoławczy

    Odwołanie wnosi się do w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który ją wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat. Odwołanie wnosi się do samorządowego kolegium odwoławczego – jeśli decyzję wydał starosta, do Ministra Środowiska - jeśli decyzję wydał marszałek województwa; do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska – jeśli decyzję wydał regionalny dyrektor ochrony środowiska.

    Skargi i wnioski

    Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
    Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
    Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

    Informacje dodatkowe

    Wytwórca odpadów, który prowadzi przetwarzanie odpadów może być zwolniony z obowiązku uzyskania odrębnego zezwolenia na prowadzenie tej działalności, jeżeli posiada pozwolenie na wytwarzanie odpadów.

    Podstawa prawna

    1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.)
    2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r., poz. 1044 z późn. zm.)
    3. Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2018 r., poz. 799 z późn. zm.)
    4. Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r., poz. 992 z późn. zm.)
    5. Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2018 r., poz. 646)
    6. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1923)

    Ochrona danych osobowych

    Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), publ. Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1 informujemy, iż:

    1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe w Grójcu
    (adres: ul. J. Piłsudskiego 59 05-600 Grójec; numer telefonu: 48 665 11 00).

    2. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl.

    3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze.

    4. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach odrębnych, w tym przepisów archiwalnych.

    5. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) ww. Rozporządzenia.

    6. 6. Odbiorcami Pani/Pana danych będą podmioty, które na podstawie zawartych umów przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora.

    7. Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:

     - dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz do przenoszenia swoich danych, a także - w przypadkach przewidzianych prawem - prawo do usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych.

    - wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się
     z naruszeniem przepisów powyższego rozporządzenia tj. Prezesa Ochrony Danych Osobowych,
    ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa

    Ponadto informujemy, iż w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych nie podlega Pan/Pani decyzjom, które się opierają wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.

    Klasyfikacje usługi

    1. Usługi dla przedsiębiorców - Ochrona Środowiska - Zadania z zakresu gospodarki odpadami

    Kategorie życiowe

    1. Środowisko
    2. Odpady
    3. Działalność gospodarcza
    4. Inwestycja

    Słowa kluczowe

    zezwolenie, odpady

    Miejsce składania dokumentów

    Starostwo Powiatowe w Grójcu
    05-600 Grójec
    ul. Piłsudskiego 59
    poniedziałek-piątek 7.30 - 15.30

    Uwagi

    brak

Zrealizuj usługę przez Internet:

visitstats.counter 1010864