]]>
close

Szukaj w:

Starostwo Powiatowe w Otwocku

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Starostwo Powiatowe w Otwocku

ul. Górna 13
05-400 Otwock

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Wydanie decyzji zatwierdzającej statut spółki wodnej

  • Ogólny opis
    Wydanie decyzji zatwierdzającej statut spółki wodnej
  • Opis skrócony
    1. Starosta właściwy miejscowo dla siedziby spółki wodnej zatwierdza statut tej spółki w drodze decyzji.
    2. W przypadku niezgodności statutu z prawem starosta wzywa do usunięcia tych niezgodności w określonym terminie, a jeżeli niezgodności nie zostaną usunięte - odmawia, w drodze decyzji, zatwierdzenia statutu.
  • Wymagane dokumenty
    1. Wniosek o zatwierdzenie statutu spółki wodnej.
    2. Statut spółki wodnej.
    3. Dokumenty potwierdzające uchwalenie statutu spółki przez osoby zainteresowane utworzeniem spółki.
    4. Dokumenty potwierdzające dokonanie wyboru organów spółki.
    5. Dowód wniesienia opłaty.
    6. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
  • Odbiorca usługi
    Obywatel, Przedsiębiorca
  • Termin załatwienia sprawy:
    Sprawa załatwiana jest niezwłocznie nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu).
    W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
  • Informacja:
  • Dodatkowe informacje:

    Opłata

    • 10 zł opłata za wydanie decyzji.
    • 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

    Tryb odwoławczy

    Odwołanie wnosi się do właściwego Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który ją wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.

    Skargi i wnioski

    Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
    Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
    Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

    Informacje dodatkowe

    Spółka uzyskuje osobowość prawną z dniem uprawomocnienia się decyzji o zatwierdzeniu statutu.

    Podstawa prawna

    1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.)
    2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r., poz. 1044 z późn. zm.)
    3. Ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2017 r., poz. 1566 z późn. zm.)

    Ochrona danych osobowych

    Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO informuję, iż:

    1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Otwocki  ul. Górna 13 05-400 Otwock

    2) Inspektorem Ochrony Danych w Starostwie Powiatowym w Otwocku jest Pani  Daria Bartnicka

        mail: iod@powiat-otwocki.pl, kom: 501 030 611.

       

    3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań Administratora wynikających z ustawy z          dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz.U. z 2018r., poz. 995 z późn. zm.), a także zadań         wynikających z innych ustaw, porozumień zawartych przez Powiat z organami administracji rządowej w         sprawie wykonywania zadań publicznych z zakresu administracji rządowej, jak również zadań wynikających z         porozumień zawartych z jednostkami lokalnego samorządu terytorialnego, a także województwem, na którego         obszarze znajduje się terytorium powiatu w sprawie powierzenia prowadzenia zadań publicznych.

    4) Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia  przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, co do danych osobowych, których podanie jest dobrowolne - prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie bez  wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem. Oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych wymaga jego złożenia w formie pisemnej lub elektronicznej na adres mailowy kancelaria@powiat-otwocki.pl

    5) Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż        przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.

    6) Pani/Pana dane osobowe będą przez Nas przetwarzane przez cały czas niezbędny do realizacji zadań         Administratora zgodnie z ich celem, a  także później tj. do czasu upływu terminu przedawnienia ewentualnych         roszczeń, w związku z realizacją obowiązku archiwizacyjnego.

    Klasyfikacje usługi

    1. Usługi dla obywateli - Ochrona Środowiska - Zadania z zakresu prawa wodnego
    2. Usługi dla przedsiębiorców - Ochrona Środowiska - Zadania z zakresu prawa wodnego

    Kategorie życiowe

    1. Środowisko
    2. Woda
    3. Działalność gospodarcza
    4. Inwestycja

    Słowa kluczowe

    decyzja, spółka wodna

    Miejsce składania dokumentów

    Starostwo Powiatowe w Otwocku

    ul. Górna 13
    05-400 Otwock

    ul. Komunardów 10
    05-400 Otwock

    Uwagi

    Brak uwag

Zrealizuj usługę przez Internet:

visitstats.counter 1010864