]]>
close

Szukaj w:

Urząd Gminy Tczów

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Gminy Tczów

Tczów 124
26-706 Tczów

telefon: 48 676-80-23
fax: 48 676-80-22

http://www.tczow.pl

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Zgłoszenie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych

  • Ogólny opis
    Zgłoszenie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych
  • Opis skrócony
    Szkoły i placówki niepubliczne można zakładać po uzyskaniu wpisu do ewidencji prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego zobowiązaną do prowadzenia szkół publicznych i placówek
  • Wymagane dokumenty
    1. Zgłoszenie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych wraz z załącznikami w tym m.in. statut szkoły lub placówki.
    2. Zgłoszenie to powinno zawierać:
      • oznaczenie osoby zamierzającej prowadzić szkołę lub placówkę, jej miejsca zamieszkania lub siedziby;
      • określenie odpowiednio typu i rodzaju szkoły lub placówki oraz daty rozpoczęcia jej funkcjonowania, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe - nazw zawodów, w jakich szkoła będzie kształcić, zgodnych z nazwami zawodów występujących w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego, o której mowa w art. 46 ust. 1, lub klasyfikacji zawodów i specjalności ustalanej na potrzeby rynku pracy przez ministra właściwego do spraw pracy;
      • wskazanie miejsca prowadzenia szkoły lub placówki oraz informację o warunkach lokalowych zapewniających:
        • możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych,
        • realizację innych zadań statutowych,
        • w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe - możliwość realizacji praktycznej nauki zawodu,
        • bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, spełniające wymagania określone w przepisach w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach, przepisach o ochronie środowiska, przepisach o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, przepisach techniczno-budowlanych i przepisach o ochronie przeciwpożarowej; spełnienie tych wymagań potwierdza się przez dołączenie do zgłoszenia odpowiednio pozytywnej opinii właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego oraz pozytywnej opinii komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej;
      • statut szkoły lub placówki;
      • dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce;
      • zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w:
        • art. 14 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe - w przypadku szkoły podstawowej, a także szkoły ponadpodstawowej, której z dniem rozpoczęcia działalności mają być nadane uprawnienia szkoły publicznej,
        • art. 14 ust. 4 ustawy Prawo oświatowe - w przypadku szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne, której z dniem rozpoczęcia działalności mają być nadane uprawnienia szkoły publicznej;
      • dane niezbędne do wpisania szkoły lub placówki do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej.
    3. Niepubliczna placówka, o której mowa w art. 2 pkt 7 ustawy Prawo oświatowe, może zostać wpisana do ewidencji, jeżeli osoba zgłaszająca tę placówkę do ewidencji przedstawi pozytywną opinię kuratora oświaty o spełnieniu wymagań ustawowych.
    4. Niepubliczny młodzieżowy ośrodek wychowawczy może zostać wpisany do ewidencji, jeżeli osoba zgłaszająca ten ośrodek do ewidencji przedstawi ponadto opinię instytucji odpowiedzialnej za wskazywanie staroście ośrodka, do którego ma być skierowany nieletni, określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 81 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o postępowaniu w sprawach nieletnich (Dz. U. z 2016 r. poz. 1654), z której wynika, że istnieje zapotrzebowanie na miejsca w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych.
  • Odbiorca usługi
    Obywatel, Przedsiębiorca
  • Termin załatwienia sprawy:
    Wpis do ewidencji dokonywany jest niezwłocznie nie później niż w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia. Z urzędu doręcza się zgłaszającemu zaświadczenie o wpisie do ewidencji a kopię zaświadczenia przekazuje się właściwemu kuratorowi oświaty oraz organowi podatkowemu.
  • Informacja:
  • Dodatkowe informacje:

    Opłata

    Wpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych jest wolny od opłat.

    Tryb odwoławczy

    Odwołanie wnosi się do Mazowieckiego Kuratora Oświaty w terminie 14 dni od dnia doręczenia postanowienia o odmowie rejestracji za pośrednictwem organu, który je wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.

    Skargi i wnioski

    Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
    Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
    Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

    Informacje dodatkowe

    1. W przypadku szkoły podstawowej, gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej ubiegającej się o nadanie uprawnień szkoły publicznej z dniem rozpoczęcia działalności wpis do ewidencji może nastąpić, jeżeli osoba prowadząca przedstawi pozytywną opinię kuratora oświaty.
    2. W przypadku szkoły prowadzącej kształcenie w zawodach, dla których zgodnie z klasyfikacją zawodów szkolnictwa zawodowego, o której mowa w art. 46 ust. 1, ministrem właściwym jest minister właściwy do spraw zdrowia także opinię tego ministra o spełnieniu wymagań określonych w art. 14 ust. 3.

    Podstawa prawna

    1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2018 r., poz. 1457 z późn. zm.)
    2. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r., poz. 996 z późn. zm.)
    3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r., poz. 1044 z późn. zm.)

    Ochrona danych osobowych

    KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

    W związku z wypełnianiem wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), uprzejmie informujemy, iż od dnia 25 maja 2018 r. przysługują Państwu określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych.

     

    Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO informujemy, że:

    1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Tczów  jest: 
      Wójt Gminy Tczów. Adres Urzędu Gminy Tczów: Tczów 124, 26-706 Tczów, tel.: 048 676 80 23,
      e-mail: gmina@tczow.pl.
    2. Jeśli mają Państwo pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Waszych danych osobowych w zakresie działania Urzędu Gminy Tczów, a także przysługujących Wam uprawnień, możecie się skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Urzędzie Gminy Tczów  za pomocą adresu e-mail: iod@tczow.pl.
    3. Administrator danych osobowych – Wójt Gminy Tczów - przetwarza Państwa dane osobowe
      na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zawartych umów oraz na podstawie udzielonej zgody.
    4. Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu/celach:
    1. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Urzędzie Gminy Tczów (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 li. c RODO),
    2. realizacji umów zawartych z kontrahentami Gminy Tczów (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
    3. dochodzenia roszczeń i należności, prowadzenia statystyk oraz raportowania (podstawa prawna: art. 6 ust 1 lit. f RODO),
    4. w pozostałych przypadkach Wasze dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
    1. W związku z przetwarzaniem danych osobowych w celach o których mowa w pkt 4 powyżej odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być:
    1. osoby upoważnione przez Administratora – pracownicy oraz współpracownicy,
    2. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (np. inne jednostki gminne, wymiar sprawiedliwości, administracja skarbowa, instytucje związane z obsługą szeroko pojętych funduszy unijnych, podmioty związane z obsługą sfery socjalnej – m.in. ZUS, PFRON, GOPS),
    3. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Gminą Tczów przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest Wójt Gminy Tczów.
    1. Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 4 powyżej, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
    2. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługują Wam następujące uprawnienia:
      1. prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych,
      2. prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
      3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych, w przypadku gdy:
        • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
        • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
        • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
        • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
        • dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    1. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – w przypadku, gdy:
    • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
    • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,
    • Administrator nie potrzebuje już danych osobowych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, dochodzenia  lub obrony roszczeń,
    • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu stwierdzenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, które dane dotyczą;
    1. prawo do przenoszenia danych – w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę, oraz
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany;
    1. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • zaistnieją przyczyny związane z Państwa szczególną sytuacją, w przypadku przetwarzania danych na podstawie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez Administratora,
      • przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą jest dzieckiem.
    1. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Państwu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
      z obowiązującym prawem.
    2. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Urzędzie Gminy Tczów Państwa danych osobowych, przysługuje Wam prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
    3. W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Was danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.
    4. Podanie przez Was danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
    5. Państwa dane nie będą  przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
    6. Państwa dane nie będą przesyłane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

    Klasyfikacje usługi

    1. Usługi dla obywateli - Oświata
    2. Usługi dla przedsiębiorców - Oświata

    Kategorie życiowe

    1. Edukacja
    2. Szkoła
    3. Działalność gospodarcza
    4. Rodzina

    Słowa kluczowe

    ewidencja, szkoła

    Miejsce składania dokumentów

    Urząd Gminy Tczów
    Tczów 124
    26-706 Tczów

    Uwagi

    brak

Zrealizuj usługę przez Internet:

visitstats.counter 1200717