]]>
close

Szukaj w:

Urząd Gminy Młodzieszyn

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Gminy Młodzieszyn

ul. Wyszogrodzka 25
96-512 Młodzieszyn

telefon: 46 864 17 50
fax: 46 864 17 65

http://mlodzieszyn.pl

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Zgłoszenie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych

  • Ogólny opis
    Zgłoszenie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych
  • Opis skrócony
    Szkoły i placówki niepubliczne można zakładać po uzyskaniu wpisu do ewidencji prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego zobowiązaną do prowadzenia szkół publicznych i placówek
  • Wymagane dokumenty
    1. Zgłoszenie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych wraz z załącznikami w tym m.in. statut szkoły lub placówki.
    2. Zgłoszenie to powinno zawierać:
      • oznaczenie osoby zamierzającej prowadzić szkołę lub placówkę, jej miejsca zamieszkania lub siedziby;
      • określenie odpowiednio typu i rodzaju szkoły lub placówki oraz daty rozpoczęcia jej funkcjonowania, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe - nazw zawodów, w jakich szkoła będzie kształcić, zgodnych z nazwami zawodów występujących w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego, o której mowa w art. 46 ust. 1, lub klasyfikacji zawodów i specjalności ustalanej na potrzeby rynku pracy przez ministra właściwego do spraw pracy;
      • wskazanie miejsca prowadzenia szkoły lub placówki oraz informację o warunkach lokalowych zapewniających:
        • możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych,
        • realizację innych zadań statutowych,
        • w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe - możliwość realizacji praktycznej nauki zawodu,
        • bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, spełniające wymagania określone w przepisach w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach, przepisach o ochronie środowiska, przepisach o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, przepisach techniczno-budowlanych i przepisach o ochronie przeciwpożarowej; spełnienie tych wymagań potwierdza się przez dołączenie do zgłoszenia odpowiednio pozytywnej opinii właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego oraz pozytywnej opinii komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej;
      • statut szkoły lub placówki;
      • dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce;
      • zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w:
        • art. 14 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe - w przypadku szkoły podstawowej, a także szkoły ponadpodstawowej, której z dniem rozpoczęcia działalności mają być nadane uprawnienia szkoły publicznej,
        • art. 14 ust. 4 ustawy Prawo oświatowe - w przypadku szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne, której z dniem rozpoczęcia działalności mają być nadane uprawnienia szkoły publicznej;
      • dane niezbędne do wpisania szkoły lub placówki do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej.
    3. Niepubliczna placówka, o której mowa w art. 2 pkt 7 ustawy Prawo oświatowe, może zostać wpisana do ewidencji, jeżeli osoba zgłaszająca tę placówkę do ewidencji przedstawi pozytywną opinię kuratora oświaty o spełnieniu wymagań ustawowych.
    4. Niepubliczny młodzieżowy ośrodek wychowawczy może zostać wpisany do ewidencji, jeżeli osoba zgłaszająca ten ośrodek do ewidencji przedstawi ponadto opinię instytucji odpowiedzialnej za wskazywanie staroście ośrodka, do którego ma być skierowany nieletni, określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 81 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o postępowaniu w sprawach nieletnich (Dz. U. z 2016 r. poz. 1654), z której wynika, że istnieje zapotrzebowanie na miejsca w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych.
  • Odbiorca usługi
    Obywatel, Przedsiębiorca
  • Termin załatwienia sprawy:
    Wpis do ewidencji dokonywany jest niezwłocznie nie później niż w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia. Z urzędu doręcza się zgłaszającemu zaświadczenie o wpisie do ewidencji a kopię zaświadczenia przekazuje się właściwemu kuratorowi oświaty oraz organowi podatkowemu.
  • Informacja:
  • Dodatkowe informacje:

    Opłata

    Wpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych jest wolny od opłat.

    Tryb odwoławczy

    Odwołanie wnosi się do Mazowieckiego Kuratora Oświaty w terminie 14 dni od dnia doręczenia postanowienia o odmowie rejestracji za pośrednictwem organu, który je wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.

    Skargi i wnioski

    Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
    Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
    Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

    Informacje dodatkowe

    1. W przypadku szkoły podstawowej, gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej ubiegającej się o nadanie uprawnień szkoły publicznej z dniem rozpoczęcia działalności wpis do ewidencji może nastąpić, jeżeli osoba prowadząca przedstawi pozytywną opinię kuratora oświaty.
    2. W przypadku szkoły prowadzącej kształcenie w zawodach, dla których zgodnie z klasyfikacją zawodów szkolnictwa zawodowego, o której mowa w art. 46 ust. 1, ministrem właściwym jest minister właściwy do spraw zdrowia także opinię tego ministra o spełnieniu wymagań określonych w art. 14 ust. 3.

    Podstawa prawna

    1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2018 r., poz. 1457 z późn. zm.)
    2. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r., poz. 996 z późn. zm.)
    3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r., poz. 1044 z późn. zm.)

    Ochrona danych osobowych

    OGÓLNA KLAUZULA INFORMACYJNA

    Zgodnie z art. 13 ust. 1−2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1) – dalej RODO − informujemy, że:

    I. Administrator danych osobowych

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Gminy Młodzieszyn z siedzibą w Młodzieszynie ul. Wyszogrodzka 25.

    II. Inspektor Ochrony Danych

    Może Pani/Pan kontaktować się z wyznaczonym przez nas Inspektorem Ochrony Danych Osobowych, za pośrednictwem poczty elektronicznej adres e-mail: iodo@spotcase.pl lub pisemnie na adres naszej siedziby, wskazany w pkt I.

    III. Cele i podstawy przetwarzania

    Jako administrator będziemy przetwarzać Pani/Pana dane w celu rozpatrzenia złożonego wniosku, na podstawie Pani/Pana zgody (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

    Podpisując niniejszy formularz wyraża Pani/Pan zgodę aby Urząd Gminy Młodzieszyn, z siedzibą w Młodzieszynie, ul. Wyszogrodzka 25 kontaktował się za pośrednictwem numeru telefonu w kwestiach związanych z dotyczącą Panią/Pana sprawą.

    W każdej chwili przysługuje Pani/Panu prawo do wycofania zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych, ale cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Pani/Pana zgody przed jej wycofaniem.

    IV. Odbiorcy danych

    Pani/Pana dane osobowe mogą zostać ujawnione: podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa; naszym partnerom, czyli firmom, z którymi współpracujemy itp.

    Do Pani/Pana danych mogą też mieć dostęp nasi podwykonawcy (podmioty przetwarzające), np. firmy księgowe, prawnicze, informatyczne, likwidatorzy szkód, wykonawcy usług w ramach likwidacji szkód.

    V. Okres przechowywania danych

    Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa a następnie przez okres niezbędny do zabezpieczenia ewentualnych roszczeń.

    VI. Prawa osób, których dane dotyczą:

    Zgodnie z RODO, przysługuje Pani/Panu:

    1. dostępu do treści swoich danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
    2. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
    3. przenoszenia danych,
    4. wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

    VII. Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych

    Podanie danych jest obowiązkiem wynikającym z art. 21 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego, oraz art. 63 §2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r Kodeks postepowania administracyjnego.

    VIII. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji

    W oparciu o Państwa dane osobowe Urząd nie będzie podejmował wobec Państwa zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.

    Klasyfikacje usługi

    1. Usługi dla obywateli - Oświata
    2. Usługi dla przedsiębiorców - Oświata

    Kategorie życiowe

    1. Edukacja
    2. Szkoła
    3. Działalność gospodarcza
    4. Rodzina

    Słowa kluczowe

    ewidencja, szkoła

    Miejsce składania dokumentów

    Urząd Gminy Młodzieszyn
    ul. Wyszogrodzka 25
    96-512 Młodzieszyn
    tel. 46 864 17 50 / fax 46 864 17 65

    Uwagi

    brak

Zrealizuj usługę przez Internet:

visitstats.counter 1070101