]]>
close

Szukaj w:

Urząd Gminy Gózd

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Gminy Gózd

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Uzyskanie ulgi w podatkach i opłatach lokalnych

Ogólny opis

Uzyskanie ulgi w podatkach i opłatach lokalnych

Opis skrócony

  1. Ulgi i zwolnienia podatkowe w zakresie podatków i opłat lokalnych przyznane kościołom i związkom wyznaniowym regulują odrębne ustawy.
  2. Zwolnienia z podatku od nieruchomości przyznane z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej na terenie specjalnych stref ekonomicznych regulują przepisy ustawy z dnia 2 października 2003 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych i niektórych ustaw (Dz. U. poz. 1840, z późn. zm.).
  3. Udzielanie ulg podatnikowi będącemu przedsiębiorcą odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30.04.2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
  4. Organem podatkowym właściwym w sprawach podatków i opłat jest co do zasady wójt (burmistrz, prezydent miasta).
  5. Udzielenie ulgi może polegać na: umorzeniu, odroczeniu terminu płatności, rozłożeniu na raty podatku oraz zaległości podatkowych i odsetek za zwłokę z tytułu podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego, od środków transportowych, opłaty od posiadania psów, opłaty targowej, opłaty skarbowej.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o umorzenie/rozłożenie na raty/odroczenie terminu płatności podatku, zaległości podatkowych i odsetek za zwłokę powinien zawierać:
    • imię i nazwisko wnioskodawcy,
    • adres zamieszkania wnioskodawcy,
    • numer PESEL, NIP, ewentualnie numer dowodu osobistego (paszportu) wnioskodawcy,
    • źródło należności podatkowej (np. podatek od nieruchomości, odsetki od zaległości itp.),
    • okres którego wniosek dotyczy,
    • określenie wnioskowanej formy Ulgi,
    • uzasadnienie wniosku.
  2. Do wniosku należy załączyć dokumenty dotyczące sytuacji materialnej wnioskodawcy.
  3. Wypełniony formularz o pomocy publicznej uzyskanej w ostatnich 3 latach - składają tylko przedsiębiorcy.

Odbiorca usługi

Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja

Termin załatwienia sprawy

Sprawa załatwiana jest bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu).
W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.

Informacja

Dodatkowe informacje

Opłata

Wniosek jest wolny od opłat.

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który je wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1445 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.)
  3. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.)
  4. Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1892)
  5. Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1821)
  6. Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2018 r., poz. 362)

Ochrona danych osobowych

KLAUZULA

Informacyjna o danych osobowych przetwarzanych przez

Urząd Gminy w Goździe

 

W związku z zapisami art. 13 ust. 1 i 2 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. UE. z 2016 r., L 119 z. 04.05.2016) informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest:

 

Wójt Gminy Gózd , ul. Radomska 7 ,26-634 Gózd

  

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD), który w jego imieniu nadzoruje sferę przetwarzania danych osobowych.  

Z IOD można kontaktować się pod adresem mail: iod@gozd.pl , telefonicznie: (48) 320-20 97   lub w siedzibie Urzędu Gminy w Goździe, ul. Radomska 7.

 

Administrator przetwarza Państwa dane osobowe w ściśle określonym, minimalnym zakresie niezbędnym do wykonywania zadań realizowanych w interesie publicznym lub z ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (art. 6 RODO). W szczególnych sytuacjach Administrator może przekazać/powierzyć Państwa dane innym podmiotom. Podstawą przekazania/powierzenia danych są przepisy prawa.

 

Dane osobowe przetwarzane przez Urząd Gminy w Goździe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez ustawy kompetencyjne lub ustawę - Kodeks postępowania administracyjnego i ustawę o narodowym zasobie archiwalnym                    i archiwach, w tym Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów  w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

 

Każda osoba, z wyjątkami zastrzeżonymi przepisami prawa, ma możliwość:

  • dostępu do danych osobowych jej dotyczących,
  • żądania ich sprostowania,
  • usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.

Z powyższych uprawnień można skorzystać w siedzibie Administratora, pisząc na adres AD lub drogą elektroniczną kierując korespondencję na adres: iod@gozd.pl

 

Osoba której dane przetwarzane są na podstawie zgody wyrażonej przez tę osobę ma prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność                   z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

 

Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne            z RODO przetwarzanie Państwa danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub innego właściwego organu nadzorczego.

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Podatki i opłaty lokalne
  2. Usługi dla przedsiębiorców - Podatki i opłaty lokalne
  3. Usługi dla instytucji, urzędów - Podatki i opłaty lokalne

Kategorie życiowe

  1. Opłaty
  2. Podatki
  3. Działalność gospodarcza

Słowa kluczowe

podatki, ulga, opłaty

Miejsce składania dokumentów

Urząd Gminy Gózd
ul. Radomska 7
26-634 Gózd

Uwagi

brak

Zrealizuj usługę przez Internet

visitstats.counter 1218496