
Urząd Miasta i Gminy Sanniki
Urząd Miasta i Gminy Sanniki
09-540 Sanniki
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Uzyskanie ulgi w podatkach i opłatach lokalnych
Ogólny opis
Opis skrócony
- Ulgi i zwolnienia podatkowe w zakresie podatków i opłat lokalnych przyznane kościołom i związkom wyznaniowym regulują odrębne ustawy.
- Zwolnienia z podatku od nieruchomości przyznane z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej na terenie specjalnych stref ekonomicznych regulują przepisy ustawy z dnia 2 października 2003 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych i niektórych ustaw (Dz. U. poz. 1840, z późn. zm.).
- Udzielanie ulg podatnikowi będącemu przedsiębiorcą odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30.04.2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
- Organem podatkowym właściwym w sprawach podatków i opłat jest co do zasady wójt (burmistrz, prezydent miasta).
- Udzielenie ulgi może polegać na: umorzeniu, odroczeniu terminu płatności, rozłożeniu na raty podatku oraz zaległości podatkowych i odsetek za zwłokę z tytułu podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego, od środków transportowych, opłaty od posiadania psów, opłaty targowej, opłaty skarbowej.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o umorzenie/rozłożenie na raty/odroczenie terminu płatności podatku, zaległości podatkowych i odsetek za zwłokę powinien zawierać:
- imię i nazwisko wnioskodawcy,
- adres zamieszkania wnioskodawcy,
- numer PESEL, NIP, ewentualnie numer dowodu osobistego (paszportu) wnioskodawcy,
- źródło należności podatkowej (np. podatek od nieruchomości, odsetki od zaległości itp.),
- okres którego wniosek dotyczy,
- określenie wnioskowanej formy Ulgi,
- uzasadnienie wniosku.
- Do wniosku należy załączyć dokumenty dotyczące sytuacji materialnej wnioskodawcy.
- Wypełniony formularz o pomocy publicznej uzyskanej w ostatnich 3 latach - składają tylko przedsiębiorcy.
Odbiorca usługi
Termin załatwienia sprawy
W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
Tryb odwoławczy
Skargi i wnioski
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1445 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1892)
- Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1821)
- Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2018 r., poz. 362)
Ochrona danych osobowych
Klauzula Informacyjna
według Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
Zgodnie z art. 12,13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE zwanego dalej Rozporządzeniem z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy Sanniki z siedzibą w Sannikach przy ulicy Warszawskiej 169
2.Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Miasta i Gminy Sanniki jest M Consulting Sp z o.o., ul. Toruńska 148, 87-800 Włocławek, tel.: +48 54 429 50 29 +48 509 214 472, biuro@mc1.pl
3.Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań ustawowych na podstawie ustawy o samorządzie powiatowym, Kodeksu postępowania administracyjnego i innych przepisów prawa niezbędnych do realizacji zadań ustawowych.
4.Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą upoważnieni pracownicy i podmioty na podstawie przepisów prawa;
5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wskazany w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych, rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. (Dz. U. Nr 14, poz. 67 z późn. zm.), licząc od początku roku następującego po roku, w którym została wyrażona zgoda na przetwarzanie danych osobowych;
7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy Rozporządzenia.;
9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie pozostawienie sprawy bez rozpatrzenia.
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Podatki i opłaty lokalne
- Usługi dla przedsiębiorców - Podatki i opłaty lokalne
- Usługi dla instytucji, urzędów - Podatki i opłaty lokalne
Kategorie życiowe
- Opłaty
- Podatki
- Działalność gospodarcza
Słowa kluczowe
Miejsce składania dokumentów
Urząd Miasta i Gminy Sanniki
09-540 Sanniki
ul. Warszawska 169
tel. 242777810, 242776851
www.sanniki.bip.org.pl
www.sanniki.pl