]]>
close

Szukaj w:

Urząd Gminy w Opinogórze Górnej

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Gminy w Opinogórze Górnej

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Regulacja tytułu prawnego do lokalu mieszkalnego po śmierci lub po opuszczeniu go przez dotychczasowego najemcę

Ogólny opis

Regulacja tytułu prawnego do lokalu mieszkalnego po śmierci lub po opuszczeniu go przez dotychczasowego najemcę

Opis skrócony

Z osobami, które zamieszkiwały i pozostały w lokalu po opuszczeniu go i wymeldowaniu najemcy lub pozostały w lokalu po śmierci najemcy i nie wstąpiły w stosunek najmu na podstawie art. 691 Kodeksu Cywilnego, może zostać zawarta umowa najmu pod warunkiem spełnienia kryteriów określonych w zasadach wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy uchwalonych przez radę gminy.

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku.
  2. Akt zgonu najemcy - w wypadku jego śmierci.
  3. Dokumenty potwierdzające pokrewieństwo z dotychczasowym najemcą lokalu - w wypadku jego śmierci.
  4. Oświadczenie wnioskodawcy o wspólnym zamieszkiwaniu z najemcą i prowadzenia wraz z nim wspólnego gospodarstwa domowego do chwili śmierci najemcy lub do dnia opuszczenia przezeń lokalu.
  5. Do wglądu: dowody osobiste.

Odbiorca usługi

Obywatel

Termin załatwienia sprawy

Sprawa załatwiana jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu).
W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.

Informacja

Dodatkowe informacje

Opłata

Wniosek jest wolny od opłat.

Tryb odwoławczy

Brak

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. z 2018 r., poz. 1025 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 1234 z późn. zm.)

Ochrona danych osobowych

25 maja 2018 r. zaczęło obowiązywać rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 2016.05.04) tzw. RODO.

Zgodnie z art. 13 ww. ogólnego rozporządzenia o ochronie danych informujmy:

 

  1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Opinogórze Górnej, w związku z wykonywaniem zadań publicznych, jest Wójt Gminy Opinogóra Górna adres siedziby: Urząd Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406    Opinogóra Górna;
  2. kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Gminy : iod@opinogoragorna.pl;
  3. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji zadań określonych przepisami prawa i nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnione na podstawie przepisów prawa;
  4. dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną
  5. klienci Urzędu mają prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz możliwość ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.;
  6. jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody na przetwarzanie, klienci mają prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie ich danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  7. klienci mają prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Urzędu Ochrony Danych Osobowych);
  8. w większości przypadków przetwarzanie danych osobowych wynika z przepisów prawa, a ich podawanie przez klienta jest obowiązkowe. W niektórych sprawach podawanie danych osobowych może być dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji celów, o których mowa w ust. 3. W sytuacji dobrowolności podawania danych osobowych klienci zostaną o tym fakcie poinformowani.

 

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Polityka lokalowa

Kategorie życiowe

  1. Najem
  2. Lokal
  3. Mieszkanie

Słowa kluczowe

najem, mieszkanie, lokal mieszkalny, tytuł prawny

Miejsce składania dokumentów

Urząd Gminy w Opinogórze Górnej
ul. Zygmunta Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra Górna
Sekretariat, pokój 18, I piętro

Uwagi


W przypadku składania wniosku przez pełnomocnika wymagane jest złożenie pełnomocnictwa wraz z opłatą za złożone pełnomocnictwo w wysokości 17,00 zł

Zrealizuj usługę przez Internet

visitstats.counter 1800179