]]>
close

Szukaj w:

Starostwo Powiatowe w Siedlcach

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Starostwo Powiatowe w Siedlcach

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Rozpatrywanie skarg obywateli

Ogólny opis

Rozpatrywanie skarg obywateli

Opis skrócony

  1. Każdy obywatel ma prawo do składania skarg dotyczących między innymi:
    • poprawy organizacji urzędu;
    • wzmocnienia praworządności;
    • usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom;
    • ochrony własności;
    • lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
  2. Skargi mogą być składane do organów państwowych, organów jednostek samorządu terytorialnego, organów samorządowych jednostek organizacyjnych oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.
  3. Skargi można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.
  4. Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi, jeżeli działał w granicach prawem dozwolonym.

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz skargi.

Odbiorca usługi

Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja

Termin załatwienia sprawy

O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się skarżącego na piśmie w ciągu miesiąca od złożenia skargi.

Informacja

Dodatkowe informacje

Opłata

Skargi są wolne od opłat.

Tryb odwoławczy

Brak

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe orany albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Informacje dodatkowe

Organy państwowe, organy samorządu terytorialnego i inne organy samorządowe oraz organy organizacji społecznych - rozpatrują oraz załatwiają skargi w ramach swojej właściwości.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.)
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46)

Ochrona danych osobowych

KLAUZULA INFORMACYJNA

Zgodnie z art. 13 ust. 1-2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1) -  dalej RODO - informuję, że:

I.  Administratorem danych osobowych w Starostwie Powiatowym w Siedlcach jest Starosta Siedlecki, adres: ul.Piłsudskiego 40, 08-110 Siedlce, adres e-mail: starostwo@powiatsiedlecki.pl , tel. 25 644 72 16.

II. Z Inspektorem Ochrony Danych wyznaczonym do kontaktów z osobami, których dane dotyczą w sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących im na mocy rozporządzenia 2016/679 można skontaktować się telefonicznie tel. 25 644 72 16, pisząc na adres e-mail: iod@powiatsiedlecki.pl lub adres siedziby wskazany w pkt. I.

III. Cele i podstawy przetwarzania

Dane osobowe będą przetwarzane w celu rozpatrzenia i załatwienia skargi na podstawie obowiązku z Kodeksu postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. - art. 223 (Dz.U.2017.1257 z późn. zm.), oraz art. 6 pkt. 1c RODO.

IV. Odbiorcy danych

Dane osobowe mogą zostać ujawnione podmiotom przetwarzającym dane osobowe w imieniu Administratora, wspomagającym funkcjonowanie systemów informatycznych.

V. Okres przechowywania danych

Dane osobowe przetwarzane w celu wskazanym w pkt. III będą przechowywane przez okres 25 lat.

VI. Prawa osób, których dane dotyczą:

Zgodnie z RODO, przysługuje:
a.prawo dostępu do swoich danych osobowych;
b.prawo do sprostowania (poprawiania) danych;
c.prawo do ograniczenia przetwarzania;
d.prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych - gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

VII. Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych

Podanie danych jest obowiązkiem ustawowym i stanowi warunek poinformowania o załatwieniu skargi.Osoba, której dane dotyczą, jest zobowiązana do ich podania. Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwości wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Staroście Siedleckim.

VIII. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji

Pani/Pana dane nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art.22 ust. 1 i 4 RODO.

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Skargi i wnioski
  2. Usługi dla przedsiębiorców - Skargi i wnioski
  3. Usługi dla instytucji, urzędów - Skargi i wnioski

Kategorie życiowe

  1. Skarga

Słowa kluczowe

skarga

Miejsce składania dokumentów

Starostwo Powiatowe w Siedlcach
ul. Piłsudskiego 40
08-110 Siedlce
tel. 25 644 72 16
fax. 25 644 71 55

Kancelaria Ogólna  - parter, pok. nr 7

Starostwo Powiatowe w Siedlcach jest czynne w godzinach:
poniedziałek 8.00 - 16.00
wtorek 8.00 - 16.00
środa 8.00 - 18.00
czwartek 8.00 - 16.00
piątek 8.00 - 14.00

Adres e-mail:
e-mail: starostwo@powiatsiedlecki.pl

Link do usługi E-formularze:
http://eurzad.powiatsiedlecki.pl

Link do strony głównej urzędu:
http://powiatsiedlecki.pl

Link do Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa
http://bip.powiatsiedlecki.pl

Adres elektronicznej skrzynki podawczej Starostwa na ePUAP:
/v48bls3w5x/skrytka

Adres elektronicznej skrzynki podawczej Starostwa na Wrotach Mazowsza:
/OSSiedlSiedlPZ/pull

Uwagi

brak

Zrealizuj usługę przez Internet

visitstats.counter 483674