]]>
close

Szukaj w:

Urząd Miejski w Radomiu

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Miejski w Radomiu

ul. Jana Kilińskiego 30
26-600 Radom

telefon: tel.: (+48) 48 362 04 19, 48 362 04 24

http://www.bip.radom.pl

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Rozpatrywanie skarg obywateli

  • Ogólny opis
    Rozpatrywanie skarg obywateli
  • Opis skrócony
    1. Każdy obywatel ma także prawo do składania skarg dotyczących między innymi:
      • zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez organy lub ich pracowników;
      • naruszenia praworządności;
      • naruszenia interesów skarżących;
      • przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw;
      • nienależytego załatwienia wniosku lub niezałatwienia wniosku w terminie.
    2. Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi, jeżeli działał w granicach prawem dozwolonym.
  • Wymagane dokumenty
    1. Wypełniony formularz wniosku.
  • Odbiorca usługi
    Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja
  • Termin załatwienia sprawy:
    O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się skarżącego na piśmie w ciągu miesiąca od złożenia skargi.
  • Informacja:
    Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe orany albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. 
  • Dodatkowe informacje:

    Opłata

    Skargi i wnioski są wolne od opłat.

    Tryb odwoławczy

    Brak

    Skargi i wnioski

    Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe orany albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
    Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
    Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

    Informacje dodatkowe

    Podstawa prawna

    1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23)

    Ochrona danych osobowych

    KLAUZULA INFORMACYJNA
    Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia
    27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:
    1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Radomia
    z siedzibą w Radomiu ul. Kilińskiego 30
    2) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – iod.kontakt@umradom.pl,
    3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań urzędu- na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
    4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione
    do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa
    5) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z Instrukcją kancelaryjną stanowiącą załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U z 2011r. Nr 14
    poz. 67)
    6) posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania
    7) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
    8) podanie danych osobowych w zakresie wymaganym ustawodawstwem:
    -    art. 254 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U.  z 2017 poz. 1257 ze zm.)
    -    § 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r.,
    Nr 5, poz. 46).


    Klasyfikacje usługi

    1. Usługi dla obywateli - Skargi i wnioski
    2. Usługi dla przedsiębiorców - Skargi i wnioski
    3. Usługi dla instytucji, urzędów - Skargi i wnioski

    Kategorie życiowe

    1. Skarga

    Słowa kluczowe

    skarga

    Miejsce składania dokumentów

    Urząd Miejski w Radomiu
    26-600 Radom,
    ul. Jana Kilińskiego 30
    pokój nr 19 (parter)

    Uwagi

    Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
    Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Zrealizuj usługę przez Internet:

visitstats.counter 1142173