
Starostwo Powiatowe w Wołominie
Starostwo Powiatowe w Wołominie
05-200 Wołomin
fax: (22) 787 42 99
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Rozpatrywanie wniosków obywateli
Ogólny opis
Opis skrócony
- Każdy obywatel ma prawo do składania wniosków dotyczących między innymi:
- poprawy organizacji urzędu;
- wzmocnienia praworządności;
- usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom;
- ochrony własności;
- lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
- Wnioski mogą być składane do organów państwowych, organów jednostek samorządu terytorialnego, organów samorządowych jednostek organizacyjnych oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.
- Wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.
- Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia wniosku albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach wniosku, jeżeli działał w granicach prawem dozwolonym.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku.
Odbiorca usługi
Termin załatwienia sprawy
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
Tryb odwoławczy
Skargi i wnioski
Informacje dodatkowe
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46)
Ochrona danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Wołomiński z siedzibą w Wołominie, ul. Prądzyńskiego 3;
2) inspektorem ochrony danych w Starostwie Powiatowym w Wołominie jest Pani Marzena Bańka – kontakt: iod@powiat-wolominski.pl ;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą będą przetwarzane zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. e rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO) w celu realizacji zapisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2016 r., poz.1764 z późn. zm.);
4) Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres nie dłuższy niż to wynika z przepisów o archiwizacji;
6) Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane z sposób zautomatyzowany, w celu podjęcia decyzji w sprawie indywidualnej.
7) posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia (w przypadkach określonych w RODO), ograniczenia przetwarzania;
8) przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu, z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją:
9) ma Pani/Panu prawo wniesienia skargi do PUODO gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
10) podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pani/Pan zobowiązany do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Skargi i wnioski
- Usługi dla przedsiębiorców - Skargi i wnioski
- Usługi dla instytucji, urzędów - Skargi i wnioski
Kategorie życiowe
- Wniosek
Słowa kluczowe
Miejsce składania dokumentów
ul. Prądzyńskiego 3
05-200 Wołomin
Godziny pracy:
poniedziałek: 10.00 - 18.00
wtorek - piątek: 8.00 - 16.00