]]>
close

Szukaj w:

Starostwo Powiatowe w Otwocku

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Starostwo Powiatowe w Otwocku

ul. Górna 13
05-400 Otwock

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Rozpatrywanie wniosków obywateli

  • Ogólny opis
    Rozpatrywanie wniosków obywateli
  • Opis skrócony
    1. Każdy obywatel ma prawo do składania wniosków dotyczących między innymi:
      • poprawy organizacji urzędu;
      • wzmocnienia praworządności;
      • usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom;
      • ochrony własności;
      • lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
    2. Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi, jeżeli działał w granicach prawem dozwolonym.
  • Wymagane dokumenty
    1. Wypełniony formularz wniosku.
  • Odbiorca usługi
    Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja
  • Termin załatwienia sprawy:
    O sposobie rozpatrzenia wniosku zawiadamia się wnioskodawcę na piśmie w ciągu miesiąca od złożenia wniosku.
  • Informacja:
  • Dodatkowe informacje:

    Opłata

    Skargi i wnioski są wolne od opłat.

    Tryb odwoławczy

    Brak

    Skargi i wnioski

    Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe orany albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
    Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
    Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

    Informacje dodatkowe

    Podstawa prawna

    1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23)

    Ochrona danych osobowych

    Klauzula informacyjna dla obywatela zgodna z RODO
     

    Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO informuję, iż:

    1)     administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Otwocki, ul. Górna 13, 05-400 Otwock
    2)    inspektorem ochrony danych w Starostwie Powiatowym w Otwocku jest Pan Mariusz Martyniak, mail: iod@powiat-otwocki.pl, kom: 660 483 086.
    3)    Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań Administratora wynikających z ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym ( tekst jedn. Dz. U. z 2018 r. poz. 995 ), a także zadań wynikających z innych ustaw, porozumień zawartych przez Powiat z organami administracji rządowej w sprawie wykonywania zadań publicznych z zakresu administracji rządowej, jak również zadań wynikających z  porozumień zawartych z jednostkami lokalnego samorządu terytorialnego, a także województwem, na którego  obszarze znajduje się terytorium powiatu w sprawie powierzenia prowadzenia zadań publicznych.
    4)    posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, co do danych osobowych,  których podanie jest dobrowolne - prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej  cofnięciem. Oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych wymaga jego złożenia w formie pisemnej lub elektronicznej na adres mailowy kancelaria@powiat-otwocki.pl
    5)    ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
    6)    Pani/Pana dane osobowe będą przez Nas przetwarzane przez cały czas niezbędny do realizacji zadań Administratora zgodnie z ich celem, a  także później tj. do czasu upływu terminu przedawnienia ewentualnych roszczeń, w związku z realizacją obowiązku archiwizacyjnego.

    Klasyfikacje usługi

    1. Usługi dla obywateli - Skargi i wnioski
    2. Usługi dla przedsiębiorców - Skargi i wnioski
    3. Usługi dla instytucji, urzędów - Skargi i wnioski

    Kategorie życiowe

    1. Wniosek

    Słowa kluczowe

    Wniosek

    Miejsce składania dokumentów

    Starostwo Powiatowe w Otwocku
    ul. Górna 13
    05 - 400 Otwock

    Uwagi

    Brak

Zrealizuj usługę przez Internet:

visitstats.counter 704460