]]>
close

Szukaj w:

Urząd Gminy Tczów

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Gminy Tczów

Tczów 124
26-706 Tczów

telefon: 48 676-80-23
fax: 48 676-80-22

http://www.tczow.pl

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Wpis do ewidencji klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej.

  • Ogólny opis
    Wpis do ewidencji klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej.
  • Opis skrócony
    1. Podstawową jednostką organizacyjną realizującą cele i zadania w zakresie kultury fizycznej jest klub sportowy.
    2. Klub sportowy działający w formie stowarzyszenia, którego statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej podlega wpisowi do ewidencji, prowadzonej przez starostów właściwych ze względu na siedzibę klubów. W przypadku miast na prawach powiatu, organem właściwym jest prezydent miasta.
    3. Kluby sportowe uzyskują osobowość prawną z chwilą wpisania do ewidencji.
    4. Statut klubu sportowego powinien zawierać:
      • nazwę odróżniającą go od innych stowarzyszeń, organizacji i instytucji;
      • teren działania i siedzibę;
      • cele i sposoby ich realizacji;
      • sposób nabywania i utraty członkostwa oraz przyczyny utraty członkostwa;
      • prawa i obowiązki członków;
      • władze, tryb dokonywania ich wyboru, uzupełniania składu oraz ich kompetencje;
      • sposób reprezentowania klubu sportowego oraz zaciągania zobowiązań majątkowych;
      • warunki ważności jego uchwał;
      • sposób uzyskiwania środków finansowych oraz ustanawiania składek członkowskich;
      • zasady dokonywania zmian statutu;
      • sposób rozwiązania się klubu sportowego.
      • Ogólnokrajowe stowarzyszenia zrzeszające osoby wykonujące określony zawód lub zawody pokrewne, podejmujące zadania w zakresie rozpowszechniania wiedzy specjalistycznej i podnoszenia poziomu zawodowego w ramach wewnętrznego systemu potwierdzania kwalifikacji i umiejętności - określają w statucie te zadania oraz zakres i sposób ich realizacji.
  • Wymagane dokumenty
    1. Wniosek Komitetu Założycielskiego o wpis do ewidencji klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej, zawierający adres siedziby.
    2. Listę założycieli, zawierającą ich imiona i nazwiska, daty i miejsca urodzenia, miejsca zamieszkania oraz własnoręczne podpisy - minimum 7 członków założycieli klubu (stowarzyszenia), obywateli polskich, posiadających pełną zdolność do czynności prawnych z danymi wymaganymi przez ustawę Prawo o stowarzyszeniach.
    3. Statut w dwóch egzemplarzach podpisany przez wszystkich członków Komitetu Założycielskiego.
    4. Protokół z zebrania założycielskiego zawierający: uchwałę o przyjęciu statutu, uchwałę o wyborze Komitetu Założycielskiego, podpisy przewodniczącego zebrania i protokolanta.
    5. Informacją o adresie tymczasowej siedziby klubu sportowego.
    6. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
  • Odbiorca usługi
    Obywatel
  • Termin załatwienia sprawy:
    W terminie do 1 miesiąca od złożenia kompletnego wniosku wydawana jest decyzja administracyjna o wpisie do ewidencji lub o odmowie wpisu.
  • Informacja:
  • Dodatkowe informacje:

    Opłata

    • 10 zł opłata skarbowa za wydanie decyzji.

    Tryb odwoławczy

    Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.

    Skargi i wnioski

    Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
    Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
    Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

    Informacje dodatkowe

    Podstawa prawna

    1. Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. – Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2017 r., poz. 210)
    2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.)
    3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r., poz. 1044 z późn. zm.)
    4. Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2018 r., poz. 1263 z późn. zm.)

    Ochrona danych osobowych

    KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

    W związku z wypełnianiem wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), uprzejmie informujemy, iż od dnia 25 maja 2018 r. przysługują Państwu określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych.

     

    Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO informujemy, że:

    1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Tczów  jest: 
      Wójt Gminy Tczów. Adres Urzędu Gminy Tczów: Tczów 124, 26-706 Tczów, tel.: 048 676 80 23,
      e-mail: gmina@tczow.pl.
    2. Jeśli mają Państwo pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Waszych danych osobowych w zakresie działania Urzędu Gminy Tczów, a także przysługujących Wam uprawnień, możecie się skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Urzędzie Gminy Tczów  za pomocą adresu e-mail: iod@tczow.pl.
    3. Administrator danych osobowych – Wójt Gminy Tczów - przetwarza Państwa dane osobowe
      na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zawartych umów oraz na podstawie udzielonej zgody.
    4. Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu/celach:
    1. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Urzędzie Gminy Tczów (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 li. c RODO),
    2. realizacji umów zawartych z kontrahentami Gminy Tczów (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
    3. dochodzenia roszczeń i należności, prowadzenia statystyk oraz raportowania (podstawa prawna: art. 6 ust 1 lit. f RODO),
    4. w pozostałych przypadkach Wasze dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
    1. W związku z przetwarzaniem danych osobowych w celach o których mowa w pkt 4 powyżej odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być:
    1. osoby upoważnione przez Administratora – pracownicy oraz współpracownicy,
    2. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (np. inne jednostki gminne, wymiar sprawiedliwości, administracja skarbowa, instytucje związane z obsługą szeroko pojętych funduszy unijnych, podmioty związane z obsługą sfery socjalnej – m.in. ZUS, PFRON, GOPS),
    3. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Gminą Tczów przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest Wójt Gminy Tczów.
    1. Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 4 powyżej, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
    2. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługują Wam następujące uprawnienia:
      1. prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych,
      2. prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
      3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych, w przypadku gdy:
        • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
        • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
        • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
        • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
        • dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    1. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – w przypadku, gdy:
    • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
    • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,
    • Administrator nie potrzebuje już danych osobowych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, dochodzenia  lub obrony roszczeń,
    • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu stwierdzenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, które dane dotyczą;
    1. prawo do przenoszenia danych – w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę, oraz
      • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany;
    1. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
      • zaistnieją przyczyny związane z Państwa szczególną sytuacją, w przypadku przetwarzania danych na podstawie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez Administratora,
      • przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą jest dzieckiem.
    1. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Państwu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
      z obowiązującym prawem.
    2. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Urzędzie Gminy Tczów Państwa danych osobowych, przysługuje Wam prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
    3. W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Was danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.
    4. Podanie przez Was danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
    5. Państwa dane nie będą  przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
    6. Państwa dane nie będą przesyłane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

    Klasyfikacje usługi

    1. Usługi dla obywateli - Sport i Rekreacja

    Kategorie życiowe

    1. Sport
    2. Stowarzyszenie

    Słowa kluczowe

    wpis, ewidencja, klub sportowy, stowarzyszenia

    Miejsce składania dokumentów

    Urząd Gminy Tczów
    Tczów 124
    26-706 tczów

    Uwagi

    brak

Zrealizuj usługę przez Internet:

visitstats.counter 999587