
Urząd Gminy Czernice Borowe
Urząd Gminy Czernice Borowe
ul. Dolna 2
06-415 Czernice Borowe
06-415 Czernice Borowe
telefon: 23 674 62 15
fax: 23 677 00 13
fax: 23 677 00 13
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców, Rejestru Dowodów Osobistych na wniosek zainteresowanej osoby
Ogólny opis
Wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców, Rejestru Dowodów Osobistych na wniosek zainteresowanej osoby
Opis skrócony
- Organy prowadzące rejestr mieszkańców, rejestr zamieszkania cudzoziemców, Rejestr Dowodów Osobistych, na wniosek osoby zainteresowanej, złożony w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej, są zobowiązane wydać zaświadczenie zawierające pełny odpis przetworzonych danych dotyczących tej osoby zawartych w rejestrze. Zaświadczenie jest przekazywane w formie odpowiadającej złożonemu wnioskowi.
- Zaświadczenie może mieć formę wydruku z aktualnego programu informatycznego.
- Dane ze zbiorów meldunkowych, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych udostępnia się, o ile są one niezbędne do realizacji zadań ustawowych, następującym podmiotom:
- organom administracji publicznej, sądom i prokuraturze;
- Policji, Straży Granicznej, Służbie Więziennej, Służbie Kontrwywiadu Wojskowego, Służbie Wywiadu Wojskowego, Służbie Celnej, Żandarmerii Wojskowej, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Komendatowi Straży Marszałkowskiej; organom Krajowej Administracji Skarbowej; Centralnemu Biuru Antykorupcyjnemu, Szefowi Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych;
- ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych; Ministerowi Sprawiedliwości; organom informacji finansowej;
- państwowym i komunalnym jednostkom organizacyjnym oraz innym pod-miotom – w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych określonych w odrębnych przepisach;
- Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi – w zakresie danych osób poszukiwanych.
- Dane są udostępniane:
- osobom i jednostkom organizacyjnym – jeżeli wykażą w tym interes prawny;
- jednostkom organizacyjnym – jeżeli po ich wykorzystaniu w celach badawczych, statystycznych lub badania opinii publicznej dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli na ustalenie tożsamości osób, których dane dotyczą;
- innym osobom i podmiotom – jeżeli uwiarygodnią one interes faktyczny w otrzymaniu danych i za zgodą osób, których dane dotyczą.
Wymagane dokumenty
- Wniosek od osoby posiadającej interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów.
- Dokument stwierdzający tożsamość.
- Kserokopia dokumentu świadczącego o interesie prawnym (oryginał do wglądu).
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Odbiorca usługi
- Obywatel,
- Instytucja
Termin załatwienia sprawy
Termin załatwienia sprawy wynosi do 7 dni od daty wpływu wniosku.
Odmowa wydania zaświadczenia bądź odmowa wydania zaświadczenia o żądanej treści następuje w drodze postanowienia.
Odmowa wydania zaświadczenia bądź odmowa wydania zaświadczenia o żądanej treści następuje w drodze postanowienia.
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
- Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za wydanie zaświadczenia.
- Opłata skarbowa w kwocie 31 zł za udostępnienie danych osoby trzeciej.
- Opłata skarbowa w kwocie 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa do wystąpienia o zaświadczenie w imieniu podmiotu, który wnioskuje o wydanie zaświadczenia.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Wojewody Mazowieckiego w terminie 7 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
Skargi i wnioski
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy:
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy:
- ulepszenia organizacji,
- wzmacnianie praworządności,
- usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom,
- ochrony własności społecznej,
- lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Informacje dodatkowe
Zaświadczenie wydaje się osobie, której ono dotyczy, bądź członkowi rodziny wspólnie zamieszkałemu, po przedłożeniu pisemnego upoważnienia do załatwienia sprawy w jego imieniu. Na zasadach ogólnych można je przekazać lub przesłać pełnomocnikowi wskazanemu we wniosku. W innych przypadkach zaświadczenie może być wydane jedynie po udokumentowaniu interesu prawnego do posiadania danych.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019 r., poz. 1397)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r., poz. 1000 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2019 r., poz. 653 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r., poz. 700 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 października 2011 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (Dz. U. z 2015 r., poz. 1604 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2011 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych i dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (Dz. U. z 2016 r., poz. 319)
Ochrona danych osobowych
-
Administratorami Pani/Pana danych osobowych są:
- Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie 00-060 przy ul. Królewskiej 27, adres e-mail: https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt,– odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru PESEL.
- Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul Stefana Batorego 5,adres e-mail: iod@mswia.gov.pl – odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowiązków określonych w ustawie.
- Wójt Gminy Czernice Borowe mający siedzibę w Czernicach Borowych przy ul. Dolnej 2, 06-415 Czernice Borowe, tel.: 23 674 62 15, e-mail: sekretariat@czerniceborowe.pl w zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach ewidencji ludności prowadzonych przez organ.
- Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Urzędzie Gminy Czernice Borowe jest Monika Łukasiak, 23 674 62 15, e-mail iod@czerniceborowe.pl,
- Podstawę prawną do przetwarzania przez administratora Pani/Pana danych osobowych stanowi art. 6 1 pkt c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. ustawa z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2018 r. poz. 1382 )
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są jedynie w zakresie niezbędnym i dopuszczalnym przez przepisy prawa, w celu wypełnienia obowiązków ciążących na Urzędzie Gminy wynikających z ustawy w celu:- zarejestrowania w związku z:
- nadaniem lub zmianą numeru PESEL,
- zmianą stanu cywilnego, imienia lub nazwiska,
- zgonem,
- zmianą obywatelstwa,
- wydaniem nowego dowodu osobistego,
- zmianą dokumentu podróży cudzoziemca,- rejestracji obowiązku meldunkowego polegającego na:
- zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego,
- wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub czasowego,
- zgłoszeniu wyjazdu i powrotu z wyjazdu poza granice Polski
- uzyskania przez zaświadczenia o danych własnych zgromadzonych w rejestrze PESEL
- usunięcia niezgodności w danych
- Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane uprawnionym, zgodnie z przepisami ustawy o ewidencji ludności podmiotom: służbom; organom administracji publicznej; sądom i prokuraturze; komornikom sądowym; państwowym i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom – w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych; osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny; jednostkom organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej jeżeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą; innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą interes prawny lub faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczą określonych w odrębnych przepisach. Odbiorcą danych jest także Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA w zakresie realizacji zadania.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich.
- Pani / Pana dane do rejestru PESEL wprowadzane są przez następujące organy:
- kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia, małżeństwa zgonu oraz wprowadzający do tych aktów zmiany, a także wydający decyzję o zmianie imienia lub nazwiska,
- organ gminy dokonujący rejestracji obowiązku meldunkowego,
- organ gminy wydający lub unieważniający dowód osobisty,
- wojewoda lub konsul RP wydający lub unieważniający paszport,
- wojewoda lub minister właściwy do spraw wewnętrznych dokonujący zmian w zakresie nabycia lub utraty obywatelstwa polskiego.
-
Pani/ Pana dane osobowe w Rejestrze PESEL będą przetwarzane bezterminowo.
-
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka.
-
Jeżeli wymaga tego przepis prawa ma Pani/Pan obowiązek podania danych osobowych. Ustawa o ewidencji ludności obowiązek taki nakłada.
-
W przypadku uzyskania przez Panią/Pana informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Warszawa ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Sprawy obywatelskie - Dowody osobiste
- Usługi dla instytucji, urzędów - Sprawy obywatelskie - Dowody osobiste
Kategorie życiowe
- Dowód osobisty
- Meldunek
Słowa kluczowe
zaświadczenie
Miejsce składania dokumentów
Urząd Gminy Czernice Borowe, ul. Dolna 2, 06-415 Czernice Borowe, pok. nr 20
Uwagi
Brak
Zrealizuj usługę przez Internet
Liczba wyświetleń: 512222