]]>
close

Szukaj w:

Urząd Gminy Czernice Borowe

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Gminy Czernice Borowe

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców, Rejestru Dowodów Osobistych na wniosek zainteresowanej osoby

Ogólny opis

Wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców, Rejestru Dowodów Osobistych na wniosek zainteresowanej osoby

Opis skrócony

  1. Organy prowadzące rejestr mieszkańców, rejestr zamieszkania cudzoziemców, Rejestr Dowodów Osobistych, na wniosek zainteresowanej osoby, złożony w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej, są zobowiązane wydać zaświadczenie zawierające pełny odpis przetworzonych danych dotyczących tej osoby. Zaświadczenie jest przekazywane w formie odpowiadającej złożonemu wnioskowi.
  2. Zaświadczenie może mieć formę wydruku z aktualnego programu informatycznego.
  3. Dane ze zbiorów meldunkowych, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych udostępnia się, o ile są one niezbędne do realizacji ich ustawowych zadań, następującym podmiotom:
    • organom administracji publicznej, sądom i prokuraturze;
    • Policji, Straży Granicznej, Służbie Więziennej, Służbie Kontrwywiadu Wojskowego, Służbie Wywiadu Wojskowego, Służbie Celnej, Żandarmerii Wojskowej, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Biuru Ochrony Rządu, Centralnemu Biuru Antykorupcyjnemu, Szefowi Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych i strażom gminnym (miejskim);
    • organom kontroli skarbowej i wywiadu skarbowego;
    • państwowym i komunalnym jednostkom organizacyjnym oraz innym pod-miotom – w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych określonych w odrębnych przepisach;
    • Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi – w zakresie danych osób poszukiwanych.
  4. Dane są udostępniane:
    • osobom i jednostkom organizacyjnym – jeżeli wykażą w tym interes prawny;
    • jednostkom organizacyjnym – jeżeli po ich wykorzystaniu w celach badawczych, statystycznych lub badania opinii publicznej dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli na ustalenie tożsamości osób, których dane dotyczą;
    • innym osobom i podmiotom – jeżeli uwiarygodnią one interes faktyczny w otrzymaniu danych i za zgodą osób, których dane dotyczą.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek od osoby posiadającej interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów.
  2. Dokument stwierdzający tożsamość.
  3. Kserokopia dokumentu świadczącego o interesie prawnym (oryginał do wglądu).
  4. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

Odbiorca usługi

Obywatel, Instytucja

Termin załatwienia sprawy

Termin załatwienia sprawy wynosi do 7 dni od daty wpływu wniosku.
Odmowa wydania zaświadczenia bądź odmowa wydania zaświadczenia o żądanej treści następuje w drodze postanowienia.

Informacja

Dodatkowe informacje

Opłata

  • 17 zł opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia.
  • 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa do wystąpienia o zaświadczenie w imieniu podmiotu, który wnioskuje o wydanie zaświadczenia.

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Wojewody Mazowieckiego w terminie 7 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Informacje dodatkowe

Wnioskodawca w sprawie wydania zaświadczenia zgłasza się osobiście lub poprzez pełnomocnika.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23)
  2. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2015 r., poz. 388 z późn. zm.)
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 r., poz. 783 z późn. zm.)

Ochrona danych osobowych

  1. Administratorami Pani/Pana danych osobowych są:
  • Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie 00-060 przy ul. Królewskiej 27, adres e-mail:  https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt,– odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru PESEL.
  • Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul Stefana Batorego 5,adres e-mail: iod@mswia.gov.pl – odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowiązków określonych w ustawie.
  • Wójt Gminy Czernice Borowe mający siedzibę w Czernicach Borowych przy ul. Dolnej 2, 06-415 Czernice Borowe, tel.: 23 674 62 15, e-mail: sekretariat@czerniceborowe.pl w zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach ewidencji ludności prowadzonych przez organ.
  1. Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Urzędzie Gminy Czernice Borowe jest Monika Łukasiak, 23 674 62 15, e-mail iod@czerniceborowe.pl,
  2. Podstawę prawną do przetwarzania przez administratora Pani/Pana danych osobowych  stanowi art. 6  1 pkt c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. ustawa z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2018 r. poz. 1382 )
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są jedynie w zakresie niezbędnym i dopuszczalnym przez przepisy prawa, w celu wypełnienia obowiązków ciążących na Urzędzie Gminy wynikających z ustawy w celu:- zarejestrowania w związku z:
  • nadaniem lub zmianą numeru PESEL,
  • zmianą stanu cywilnego, imienia lub nazwiska,
  • zgonem,
  • zmianą obywatelstwa,
  • wydaniem nowego dowodu osobistego,
  • zmianą dokumentu podróży cudzoziemca,- rejestracji obowiązku meldunkowego polegającego na:
  • zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego,
  • wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub czasowego,
  • zgłoszeniu wyjazdu i powrotu z wyjazdu poza granice Polski
  • uzyskania przez zaświadczenia o danych własnych zgromadzonych w rejestrze PESEL
  • usunięcia niezgodności w danych
  1. Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane uprawnionym, zgodnie z przepisami ustawy o ewidencji ludności podmiotom: służbom; organom administracji publicznej; sądom i prokuraturze; komornikom sądowym; państwowym i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom – w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych; osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny; jednostkom organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej jeżeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą; innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą interes prawny lub faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczą określonych w odrębnych przepisach. Odbiorcą danych jest także Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA w zakresie realizacji zadania.
  2. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich.
  3. Pani / Pana dane do rejestru PESEL wprowadzane są przez następujące organy:
  • kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia, małżeństwa zgonu oraz wprowadzający do tych aktów zmiany, a także wydający decyzję o zmianie imienia lub nazwiska,
  • organ gminy dokonujący rejestracji obowiązku meldunkowego,
  • organ gminy wydający lub unieważniający dowód osobisty,
  • wojewoda lub konsul RP wydający lub unieważniający paszport,
  • wojewoda lub minister właściwy do spraw wewnętrznych dokonujący zmian w zakresie nabycia lub utraty obywatelstwa polskiego.
  1. Pani/ Pana dane osobowe w Rejestrze PESEL będą przetwarzane bezterminowo.
  2. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka.
  3. Jeżeli wymaga tego przepis prawa ma Pani/Pan obowiązek podania danych osobowych. Ustawa o ewidencji ludności obowiązek taki nakłada.
  4. W przypadku uzyskania przez Panią/Pana informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Warszawa ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Sprawy obywatelskie - Dowody osobiste
  2. Usługi dla instytucji, urzędów - Sprawy obywatelskie - Dowody osobiste

Kategorie życiowe

  1. Dowód osobisty
  2. Meldunek

Słowa kluczowe

zaświadczenie

Miejsce składania dokumentów

Urząd Gminy Czernice Borowe, ul. Dolna 2, 06-415 Czernice Borowe, pok. nr 20

Uwagi

Brak

Zrealizuj usługę przez Internet

visitstats.counter 1637103