
Urząd Gminy Świercze
Urząd Gminy Świercze
ul. Pułtuska 47
06-150 Świercze
06-150 Świercze
telefon: 236916045
504232687
fax: 236916012
fax: 236916012
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców, Rejestru Dowodów Osobistych na wniosek zainteresowanej osoby
Ogólny opis
Wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców, Rejestru Dowodów Osobistych na wniosek zainteresowanej osoby
Opis skrócony
- Organy prowadzące rejestr mieszkańców, rejestr zamieszkania cudzoziemców, Rejestr Dowodów Osobistych, na wniosek osoby zainteresowanej, złożony w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej, są zobowiązane wydać zaświadczenie zawierające pełny odpis przetworzonych danych dotyczących tej osoby zawartych w rejestrze. Zaświadczenie jest przekazywane w formie odpowiadającej złożonemu wnioskowi.
- Zaświadczenie może mieć formę wydruku z aktualnego programu informatycznego.
- Dane ze zbiorów meldunkowych, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych udostępnia się, o ile są one niezbędne do realizacji zadań ustawowych, następującym podmiotom:
- organom administracji publicznej, sądom i prokuraturze;
- Policji, Straży Granicznej, Służbie Więziennej, Służbie Kontrwywiadu Wojskowego, Służbie Wywiadu Wojskowego, Służbie Celnej, Żandarmerii Wojskowej, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Komendatowi Straży Marszałkowskiej; organom Krajowej Administracji Skarbowej; Centralnemu Biuru Antykorupcyjnemu, Szefowi Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych;
- ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych; Ministerowi Sprawiedliwości; organom informacji finansowej;
- państwowym i komunalnym jednostkom organizacyjnym oraz innym pod-miotom – w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych określonych w odrębnych przepisach;
- Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi – w zakresie danych osób poszukiwanych.
- Dane są udostępniane:
- osobom i jednostkom organizacyjnym – jeżeli wykażą w tym interes prawny;
- jednostkom organizacyjnym – jeżeli po ich wykorzystaniu w celach badawczych, statystycznych lub badania opinii publicznej dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli na ustalenie tożsamości osób, których dane dotyczą;
- innym osobom i podmiotom – jeżeli uwiarygodnią one interes faktyczny w otrzymaniu danych i za zgodą osób, których dane dotyczą.
Wymagane dokumenty
- Wniosek od osoby posiadającej interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów.
- Dokument stwierdzający tożsamość.
- Kserokopia dokumentu świadczącego o interesie prawnym (oryginał do wglądu).
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Odbiorca usługi
- Obywatel,
- Instytucja
Termin załatwienia sprawy
Termin załatwienia sprawy wynosi do 7 dni od daty wpływu wniosku.
Odmowa wydania zaświadczenia bądź odmowa wydania zaświadczenia o żądanej treści następuje w drodze postanowienia.
Odmowa wydania zaświadczenia bądź odmowa wydania zaświadczenia o żądanej treści następuje w drodze postanowienia.
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
- Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za wydanie zaświadczenia.
- Opłata skarbowa w kwocie 31 zł za udostępnienie danych osoby trzeciej.
- Opłata skarbowa w kwocie 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa do wystąpienia o zaświadczenie w imieniu podmiotu, który wnioskuje o wydanie zaświadczenia.
Informacje o płatnościach
Numer rachunku bankowego:
41822600082003300018180001
Nazwa odbiorcy rachunku bankowego:
Urząd Gminy Świercze ul. Pułtuska 47 06-150 Świercze
Kwota:
17,00 zł
Tytuł wpłaty:
wydanie zaświadczenia z ewidencji ludności
41822600082003300018180001
Nazwa odbiorcy rachunku bankowego:
Urząd Gminy Świercze ul. Pułtuska 47 06-150 Świercze
Kwota:
17,00 zł
Tytuł wpłaty:
wydanie zaświadczenia z ewidencji ludności
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Wojewody Mazowieckiego w terminie 7 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
Skargi i wnioski
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy:
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy:
- ulepszenia organizacji,
- wzmacnianie praworządności,
- usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom,
- ochrony własności społecznej,
- lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Informacje dodatkowe
Zaświadczenie wydaje się osobie, której ono dotyczy, bądź członkowi rodziny wspólnie zamieszkałemu, po przedłożeniu pisemnego upoważnienia do załatwienia sprawy w jego imieniu. Na zasadach ogólnych można je przekazać lub przesłać pełnomocnikowi wskazanemu we wniosku. W innych przypadkach zaświadczenie może być wydane jedynie po udokumentowaniu interesu prawnego do posiadania danych.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019 r., poz. 1397)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r., poz. 1000 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2019 r., poz. 653 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r., poz. 700 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 października 2011 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (Dz. U. z 2015 r., poz. 1604 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2011 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych i dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (Dz. U. z 2016 r., poz. 319)
Ochrona danych osobowych
- Zgodnie z art. 13 ust.1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) – dalej RODO, informuję, iż:
- Pana/ Pani dane osobowe będą przetwarzane w celu (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) realizacji obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, wynikającego z ustawy o Ewidecncji Ludności, ustawuy o Dowodach Osobistych.
- Informujemy, że Administratorem danych jest Urząd Gminy w Świerczach, z siedzibą przy ul. Pułtuskiej 47 06-150 Świercze, reprezentowany przez Wójta Gminy Świercze. Kontakt z Administratorem możliwy jest w każdy dzień pracy Urzędu w godzinach 9.00-15.00, telefonicznie: 23 6916045 lub drogą e-mail: gmina@swiercze.pl.
- Informujemy, że Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować drogą mailową na adres e-mail: iod@swiercze.pl lub telefonicznie: 602 523 360.
- Dane osobowe po zakończeniu realizacji celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane w celach archiwalnych dla dobra publicznego i przechowywane przez okres niezbędny do realizacji przepisów prawa.
- Udostępnianie danych osobowych odbywa się wyłącznie uprawnionym podmiotom na podstawie przepisów prawa, lub zawartych umów powierzenia przetwarzania danych.
- Ma Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, usunięcia, lub ograniczenia przetwarzania.
- Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Administratora, inspektora ochrony danych osobowych lub organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie, gdy przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Sprawy obywatelskie - Dowody osobiste
- Usługi dla instytucji, urzędów - Sprawy obywatelskie - Dowody osobiste
Kategorie życiowe
- Dowód osobisty
- Meldunek
Słowa kluczowe
zaświadczenie
Miejsce składania dokumentów
Urząd Gminy Świercze
ul. Pułtuska 47
06-150 Świercze
ul. Pułtuska 47
06-150 Świercze
Uwagi
brak
Zrealizuj usługę przez Internet
Liczba wyświetleń: 969049