
Urząd Miasta i Gminy Mordy
Urząd Miasta i Gminy Mordy
08-140 Mordy
fax: 25 641 51 15
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Dopisanie do spisu wyborców.
Ogólny opis
Opis skrócony
- Wyborca przebywający czasowo na obszarze gminy w okresie obejmującym dzień wyborów lub właściwej ze względu na miejsce stałego zamieszkania jest dopisywany do spisu wyborców, na jego pisemny wniosek wniesiony do urzędu gminy najpóźniej w 5 dniu przed dniem wyborów.
- Prawo dopisania się do spisu nie przysługuje w wyborach do organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego oraz w wyborach wójta.
- W wyborach uzupełniających do Senatu dopisanie do spisu wyborców ma zastosowanie tylko do wyborców stale zamieszkałych na obszarze okręgu wyborczego, w którym przeprowadza się wybory uzupełniające.
- Z wnioskiem może wystąpić także wyborca nigdzie niezamieszkały (bez stałego zameldowania), przebywający na terenie gminy.
- Urząd gminy miejsca stałego zameldowania – na podstawie otrzymanego zawiadomienia o dopisaniu do spisu wyborców – skreśli wyborcę ze sporządzonego przez siebie spisu wyborców.
Wymagane dokumenty
- Wniosek wyborcy o dopisanie do spisu.
- Dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu).
- Dokument potwierdzający stałe zamieszkiwanie w obszarze okręgu wyborczego w wypadku uzpełniających wyborow do Senatu.
Odbiorca usługi
- Obywatel
Termin załatwienia sprawy
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
Tryb odwoławczy
Skargi i wnioski
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy:
- ulepszenia organizacji,
- wzmacnianie praworządności,
- usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom,
- ochrony własności społecznej,
- lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r., poz. 256 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2019 r., poz. 684 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 11 kwietnia 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie spisu wyborców (Dz. U. z 2019 r., poz. 727 z późn. zm.)
Ochrona danych osobowych
Administratorem Twoich danych osobowych jest Urząd Miasta i Gminy Mordy ul. Kilińskiego 9, 08-140 Mordy, którym kieruje Burmistrz.
Powołany został Inspektor Ochrony Danych Osobowych, z którym można skontaktować się mailowo ( iod@mordy.pl ) lub listownie na adres: Inspektor Ochrony Danych, Urząd Miasta i Gminy Mordy ul. Kilińskiego 9, 08-140 Mordy.
Zgodnie z RODO masz prawo, w zakresie swoich danych osobowych, do:
żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania; cofnięcia zgody w dowolnym momencie na dalsze ich przetwarzanie w przypadku, gdy wymagana była taka zgoda; wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli uznasz, że Twoje dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych.
Wnioski w sprawie realizacji Twoich praw dotyczących danych osobowych możesz złożyć: osobiście, elektronicznie, listownie.
Organem nadzorczym, który zajmuje się ochroną danych osobowych jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).
Twoje dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy i nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania).
Przysługujące Tobie uprawnienia.
Możesz złożyć wniosek (dotyczący danych osobowych) o: 1) sprostowanie (poprawienie) danych; 2) usunięcie danych przetwarzanych bezpodstawnie lub umieszczonych w serwisach internetowych;3) ograniczenie przetwarzania (wstrzymanie operacji na danych lub nieusuwanie danych – stosownie do złożonego wniosku);4) dostęp do danych (o informację o przetwarzanych danych);5) przeniesienie danych do innego administratora danych (w zakresie określonym w art. 20 RODO.Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Sprawy obywatelskie - Wybory
Kategorie życiowe
- Wybory