]]>
close

Szukaj w:

Urząd Gminy Mokobody

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Gminy Mokobody

pl. Chreptowicza 25
08-124 Mokobody

telefon: (25) 641-13-15
fax: (25) 641-13-15 wew.34

http://www.mokobody.pl/

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej

  • Ogólny opis
    Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
  • Opis skrócony
    1. Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej, jest udostępniana na wniosek.
    2. Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnych z wnioskiem, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje Urząd, nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie określonych we wniosku.
  • Wymagane dokumenty
    1. Wypełniony formularz wniosku.
  • Odbiorca usługi
    Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja
  • Termin załatwienia sprawy:
    Udostępnienie informacji publicznej na wniosek następuje w terminie 14 dni od daty złożenia kompletnego wniosku.
    W sprawach skomplikowanych termin ten może być wydłużony do 2 miesięcy, o czym Wnioskodawca zostanie poinformowany odrębnym pismem.
  • Informacja:
  • Dodatkowe informacje:

    Opłata

    • Informacja publiczna udostępniana jest bezpłatnie.
    • W przypadku, gdy w związku z udostępnieniem informacji publicznej urząd ma ponieść dodatkowe koszty związane ze sposobem udostępnienia lub z koniecznością przekształcenia informacji publicznej, można pobrać od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom.

    Tryb odwoławczy

    W przypadku decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej lub decyzji o umorzeniu postępowania o udostępnienie informacji odwołanie składa się do właściwego terytorialnie Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

    Skargi i wnioski

    Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
    Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
    Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

    Informacje dodatkowe

    Podstawa prawna

    1. Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2015 r., poz. 2058 z późn. zm.)

    Ochrona danych osobowych

    Klauzula informacyjna RODO

    Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych "RODO"), informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych oraz o przysługujących Państwu prawach z tym związanych:

    1)     Administratorem Państwa danych osobowych jest Wójt Gminy Mokobody, Pl. Chreptowicza 25, 08-124 Mokobody

    2)     Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD), który jest dostępny pod adresem e-mail: inspektor.rodo@naticom.pl

    3)     Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji zadania –udostępnienie informacji publicznej, na podstawie ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego oraz ustawy z dnia
    6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.

    4)     Administrator może powierzyć  Państwa dane innym instytucjom/podmiotom. Podstawą przekazania/powierzenia danych są przepisy prawa lub właściwie skonstruowane, zapewniające bezpieczeństwo danym osobowym umowy powierzenia danych.

    5)     Państwa dane osobowe przetwarzane przez Gminę Mokobody będą przechowywane przez okres niezbędny dla realizacji celu, dla jakiego zostały zebrany przez okres wskazany przepisami prawa, w szczególności przez ustawę
    z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach  oraz Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji
    w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

    6)     W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługują Państwu następujące uprawnienia:

    a) prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;

    b) prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;

    c) prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), w przypadku, gdy:

    - dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,

    - osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,

    - osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą

    przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,

    - dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,

    - dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;

    d) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – w przypadku, gdy:

    - osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,

    - przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych,

    żądając w zamian ich ograniczenia,

    - Administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do

    ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,

    - osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu ustalenia czy prawnie

    uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;

    e) prawo do przenoszenia danych – w przypadku, gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:

    - przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie

    zgody wyrażonej przez tą osobę;

    - przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany;

    f) prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w przypadku, gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:

    - zaistnieją przyczyny związane z Pani/Pana szczególną sytuacją, w przypadku przetwarzania danych na podstawie

    zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez Administratora,

    - przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez

    Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów

    mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych

    osobowych, w szczególności, gdy osoba, której dane dotyczą jest dzieckiem.

    7)     Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na niezgodne z RODO przetwarzanie Państwa danych osobowych przez Gminę Mokobody.

    8)     Przetwarzanie danych osobowych u Administratora Danych oraz podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.

    Klasyfikacje usługi

    1. Usługi dla obywateli - Udostępnianie informacji publicznej
    2. Usługi dla przedsiębiorców - Udostępnianie informacji publicznej
    3. Usługi dla instytucji, urzędów - Udostępnianie informacji publicznej

    Kategorie życiowe

    1. Informacja publiczna

    Słowa kluczowe

    udostępnienie, informacja publiczna

    Miejsce składania dokumentów

    Urząd Gminy Mokobody
    Plac Chreptowicza 25
    08-124 Mokobody

    Uwagi

    brak

Zrealizuj usługę przez Internet:

visitstats.counter 1070468