]]>
close

Szukaj w:

Urząd Gminy Świercze

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Gminy Świercze

ul. Pułtuska 47
06-150 Świercze

telefon: 236916045 504232687
fax: 236916012

http://www.swiercze.pl

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Wydanie odpisu zupełnego, skróconego aktu stanu cywilnego lub zaświadczenia

  • Ogólny opis
    Wydanie odpisu zupełnego, skróconego aktu stanu cywilnego lub zaświadczenia
  • Opis skrócony
    1. Z rejestru stanu cywilnego wydaje się odpisy zupełne i skrócone aktów stanu cywilnego, zaświadczenia o dokonanych w rejestrze stanu cywilnego wpisach lub o ich braku, zaświadczenie o stanie cywilnym oraz inne zaświadczenia dotyczące urzędowego potwierdzenia określonych faktów, np. zaświadczenie o wyznaczonej dacie ślubu.
    2. Podmioty uprawnione do uzyskania odpisów i zaświadczeń: osoba, której akt dotyczy, jej wstępny, zstępny, rodzeństwo, małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu, przedstawicielowi ustawowemu, opiekunowi, osobie, która wykaże w tym interes prawny, sądowi, prokuratorowi, organizacjom społecznym, jeżeli jest to zgodne z ich celem statutowym i przemawia za tym interes społeczny, oraz organom administracji publicznej, jeżeli jest to konieczne do realizacji ich ustawowych zadań.
    3. Interes prawny ma miejsce, gdy przedstawienie odpisu aktu stanu cywilnego lub zaświadczenia ma istotne znaczenie dla rozstrzygnięcia sprawy w postępowaniu sądowym lub administracyjnym, co należy udokumentować wezwaniem sądu lub organu administracji do przedłożenia tego dokumentu lub okazaniem potwierdzonego przez sąd pozwu sądowego względnie zawiadomienia organu administracyjnego o toczącym się postępowaniu.
  • Wymagane dokumenty
    1. Wniosek o wydanie odpisu skróconego / zupełnego aktu urodzenia, małżeństwa lub zgonu.
    2. Do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.
    3. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
  • Odbiorca usługi
    Obywatel
  • Termin załatwienia sprawy:
    Załatwienie sprawy następuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie do 7 dni od daty złożenia wniosku.
  • Informacja:
  • Dodatkowe informacje:

    Opłata

    • 22 zł opłata skarbowa za odpis skrócony.
    • 33 zł opłata skarbowa za odpis zupełny.
    • 24 zł opłata skarbowa za zaświadczenie o  zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby, dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku, albo o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego oraz o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego.
    • 38 zł opłata skarbowa za zaświadczenie o stanie cywilnym.
    • 26 zł opłata skarbowa za inne zaświadczenia.
    • 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

    Tryb odwoławczy

    1. Od decyzji, odmawiającej wydania odpisu, wydanej przez Kierownika USC, przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
    2. Odmowa wydania zaświadczenia następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie do Wojewody Mazowieckiego, w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia.

    Skargi i wnioski

    Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
    Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
    Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

    Informacje dodatkowe

    Podstawa prawna

    1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r., poz. 1741 z późn. zm.)
    2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23)
    3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 r., poz. 783 z późn. zm.)

    Ochrona danych osobowych

    Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016) informuję, że:

    1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Urząd Gminy Świercze z siedzibą: ul. Pułtuska 47, 06-150 Świercze.
    2. Z inspektorem ochrony danych można skontaktować się: iod@swiercze.pl, tel. 23 6916045 wew. 236  lub listownie: Urząd Gminy Świercze ul. Pułtuska 47, 06-150 Świercze.
    3. Przetwarzamy Państwa dane osobowe wyłącznie w celu wykonania zadań Administratora, które wynikają z przepisów prawa oraz zadań realizowanych w interesie publicznym.
    4. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do prowadzenia sprawy w Urzędzie Gminy Świercze.
    5. Odbiorcami Państwa danych mogą być tylko instytucje uprawnione na podstawie przepisów prawa lub podmioty, którym Administrator powierzył przetwarzanie danych na podstawie zawartej umowy.
    6. Mają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia i wniesienia sprzeciwu.
    7. Mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Mogą to Państwo zrobić, jeśli uznają, że przetwarzamy dane osobowe z naruszeniem przepisów prawa.
    8. Jeżeli przetwarzamy dane osobowe na podstawie udzielonej nam zgody, mogą ją Państwo w dowolnym momencie wycofać (bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed jej wycofaniem).
    9. Dane osobowe przechowujemy przez okres niezbędny do wykonania zadań Administratora oraz realizacji obowiązku archiwizacyjnego, które wynikają z przepisów prawa.

    Administrator Danych

    Klasyfikacje usługi

    1. Usługi dla obywateli - Urząd Stanu Cywilnego - Akta Stanu Cywilnego

    Kategorie życiowe

    1. Stan cywilny

    Słowa kluczowe

    odpis, akta stanu cywilnego, zaświadczenie

    Miejsce składania dokumentów

    Urząd Stanu Cywilnego
    w Świerczach
    ul. Pułtuska 47
    06-150 Świercze

    Uwagi

    brak

Zrealizuj usługę przez Internet:

visitstats.counter 933685