]]>
close

Szukaj w:

Urząd Gminy Bulkowo

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Gminy Bulkowo

ul. Szkolna 1
09-454 Bulkowo

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego

  • Ogólny opis
    Sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego
  • Opis skrócony
    1. Sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego może nastąpić na wniosek osoby zainteresowanej, na podstawie dowodu z dokumentów, jakimi są wcześniej sporządzone akta stanu cywilnego.
    2. Podstawą sprostowania aktu urodzenia dziecka jest akt małżeństwa jego rodziców. Akt małżeństwa prostuje się na podstawie aktów urodzenia osób zawierających małżeństwo; akt zgonu może być sprostowany na podstawie aktu urodzenia lub małżeństwa osoby zmarłej.
  • Wymagane dokumenty
    1. Wypełniony formularz wniosku.
    2. Dowód wniesienia opłaty.
    3. Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości (do wglądu).
    4. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
  • Odbiorca usługi
    Obywatel
  • Termin załatwienia sprawy:
    Sprawa załatwiana jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu).
    W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
  • Informacja:
  • Dodatkowe informacje:

    Opłata

    • 39 zł opłata skarbowa za sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego.
    • 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.

    Tryb odwoławczy

    Odwołanie wnosi się do Wojewody Mazowieckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.

    Skargi i wnioski

    Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
    Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
    Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

    Informacje dodatkowe

    Podstawa prawna

    1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r., poz. 1741 z późn. zm.)
    2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23)
    3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 r., poz. 783 z późn. zm.)

    Ochrona danych osobowych

    Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych – sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego

    TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA

    Administratorem jest Wójt Gminy Bulkowo (Gmina Bulkowo), ul. Szkolna 1, 09-454 Bulkowo.

    DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA

    Z administratorem można skontaktować się drogą mailową: gmina@bulkowo.pl

    DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH

    Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@bulkowo.pl, telefonicznie pod nr 24 265 20 13 lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

    CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA

    Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu sprostowania oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego na podstawie art. 35 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity: Dz.U. 2018 poz. 2224 z późn. zm.) w związku z art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, ze zmianą ogłoszoną w Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018, str. 2).

    ODBIORCY DANYCH

     

    W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa powyżej, odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:

    •          organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
    •          Samorządowy Informator SMS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu, pod adresem: ul. Tadeusza Gajcego 19, 51-143 Wrocław, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000314727, posiadająca NIP: 8951932664, REGON: 020843579, o kapitale zakładowym w wysokości 50.000 złotych w całości wpłaconym, adres poczty elektronicznej: sekretariat@sisms.pl w związku z wykorzystaniem systemu Samorządowy Informator SMS;
    •          inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Gminą Bulkowo przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest Wójt Gminy Bulkowo.

    OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

    Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania określonych powyżej, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa, włączając w to przepisy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tekst jednolity: Dz.U. 2019 poz. 553 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz.U. 2011 nr 14 poz. 67).

    PRAWA PODMIOTÓW DANYCH

    Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, żądania ich usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, gdy zachodzą określone prawem okoliczności, a także prawo do przenoszenia danych w określonych przypadkach.

    PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO

    Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

    ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH

    Osoba, której dane dotyczą.

    INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH

    Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest niezbędne do zrealizowania celu i jest wymogiem ustawowym.

    Klasyfikacje usługi

    1. Usługi dla obywateli - Urząd Stanu Cywilnego - Akta Stanu Cywilnego

    Kategorie życiowe

    1. Stan cywilny

    Słowa kluczowe

    sprostowanie, błąd pisarski, akta stanu cywilnego

    Miejsce składania dokumentów

    Urząd Gminy Bulkowo
    ul. Szkolna 1
    09-454 Bulkowo

    pok nr 19
    pon.-śr. 7.15-15.15
    czw. 8.00-17.00
    pt. 8.00-15.00

    www.bulkowo.pl

    Uwagi

    brak

Zrealizuj usługę przez Internet:

visitstats.counter 1124777