]]>
close

Szukaj w:

Urząd Gminy Bulkowo

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Gminy Bulkowo

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego

Ogólny opis

Sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego

Opis skrócony

  1. Sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego może nastąpić na wniosek osoby zainteresowanej, na podstawie dowodu z dokumentów, jakimi są wcześniej sporządzone akta stanu cywilnego.
  2. Podstawą sprostowania aktu urodzenia dziecka jest akt małżeństwa jego rodziców. Akt małżeństwa prostuje się na podstawie aktów urodzenia osób zawierających małżeństwo; akt zgonu może być sprostowany na podstawie aktu urodzenia lub małżeństwa osoby zmarłej.

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku.
  2. Dowód wniesienia opłaty.
  3. Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości (do wglądu).
  4. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

Odbiorca usługi

Obywatel

Termin załatwienia sprawy

Sprawa załatwiana jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu).
W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.

Informacja

Dodatkowe informacje

Opłata

  • 39 zł opłata skarbowa za sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego.
  • 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Wojewody Mazowieckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r., poz. 1741 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23)
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 r., poz. 783 z późn. zm.)

Ochrona danych osobowych

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych – sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego

TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA

Administratorem jest Wójt Gminy Bulkowo (Gmina Bulkowo), ul. Szkolna 1, 09-454 Bulkowo.

DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA

Z administratorem można skontaktować się drogą mailową: gmina@bulkowo.pl

DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH

Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@bulkowo.pl, telefonicznie pod nr 24 265 20 13 lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA

Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu sprostowania oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego na podstawie art. 35 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity: Dz.U. 2018 poz. 2224 z późn. zm.) w związku z art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, ze zmianą ogłoszoną w Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018, str. 2).

ODBIORCY DANYCH

 

W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa powyżej, odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:

  •          organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
  •          Samorządowy Informator SMS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu, pod adresem: ul. Tadeusza Gajcego 19, 51-143 Wrocław, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000314727, posiadająca NIP: 8951932664, REGON: 020843579, o kapitale zakładowym w wysokości 50.000 złotych w całości wpłaconym, adres poczty elektronicznej: sekretariat@sisms.pl w związku z wykorzystaniem systemu Samorządowy Informator SMS;
  •          inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Gminą Bulkowo przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest Wójt Gminy Bulkowo.

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania określonych powyżej, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa, włączając w to przepisy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tekst jednolity: Dz.U. 2019 poz. 553 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz.U. 2011 nr 14 poz. 67).

PRAWA PODMIOTÓW DANYCH

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, żądania ich usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, gdy zachodzą określone prawem okoliczności, a także prawo do przenoszenia danych w określonych przypadkach.

PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH

Osoba, której dane dotyczą.

INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest niezbędne do zrealizowania celu i jest wymogiem ustawowym.

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Urząd Stanu Cywilnego - Akta Stanu Cywilnego

Kategorie życiowe

  1. Stan cywilny

Słowa kluczowe

sprostowanie, błąd pisarski, akta stanu cywilnego

Miejsce składania dokumentów

Urząd Gminy Bulkowo
ul. Szkolna 1
09-454 Bulkowo

pok nr 19
pon.-śr. 7.15-15.15
czw. 8.00-17.00
pt. 8.00-15.00

www.bulkowo.pl

Uwagi

brak

Zrealizuj usługę przez Internet

visitstats.counter 1351024