]]>
close

Szukaj w:

Urząd Gminy Staroźreby

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Gminy Staroźreby

ul. Płocka 18
09-440 Staroźreby

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego

  • Ogólny opis
    Sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego
  • Opis skrócony
    1. Sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego może nastąpić na wniosek osoby zainteresowanej, na podstawie dowodu z dokumentów, jakimi są wcześniej sporządzone akta stanu cywilnego.
    2. Podstawą sprostowania aktu urodzenia dziecka jest akt małżeństwa jego rodziców. Akt małżeństwa prostuje się na podstawie aktów urodzenia osób zawierających małżeństwo; akt zgonu może być sprostowany na podstawie aktu urodzenia lub małżeństwa osoby zmarłej.
  • Wymagane dokumenty
    1. Wypełniony formularz wniosku.
    2. Dowód wniesienia opłaty.
    3. Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości (do wglądu).
    4. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
  • Odbiorca usługi
    Obywatel
  • Termin załatwienia sprawy:
    Sprawa załatwiana jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu).
    W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
  • Informacja:
  • Dodatkowe informacje:

    Opłata

    • 39 zł opłata skarbowa za sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego.
    • 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.

    Tryb odwoławczy

    Odwołanie wnosi się do Wojewody Mazowieckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.

    Skargi i wnioski

    Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
    Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
    Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

    Informacje dodatkowe

    Podstawa prawna

    1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r., poz. 1741 z późn. zm.)
    2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23)
    3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 r., poz. 783 z późn. zm.)

    Ochrona danych osobowych

    1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Staroźreby z siedzibą w Staroźrebach, ul. Płocka 18, kod pocztowy 09-440, tel. (24) 266-30-80
    2. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie się odbywać na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia RODO i w celu możliwości wykonywania przez Urząd Gminy Staroźreby ustawowych zadań publicznych, określonych min. w ustawie z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz w innych regulacjach.
    3. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym może się Pani/Pan skontaktować  poprzez e-mail: iod@starozreby.pl
    4. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okresy wynikające z przepisów prawa oraz będą archiwizowane zgodnie z regulacjami obowiązującymi w Urzędzie Gminy Staroźreby.
    5. Pozyskane od Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnione na podstawie przepisów prawa.
    6. Dane osobowe od momentu pozyskania będą przechowywane przez okres wynikający z regulacji prawnych (kategorii archiwalnej dokumentacji, określonej w jednolitym rzeczowym wykazie akt dla organów gmin i związków międzygminnych; umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem a określoną instytucją; trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych itp.). Kryteria okresu przechowywania ustala się w oparciu o klasyfikację i kwalifikację dokumentacji w jednolitym rzeczowym wykazie akt.
    7. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich i organizacji międzynarodowych.
    8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli Pani/Pana zdaniem, przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO:
      Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
      Ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
    9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe w sytuacji, gdy przesłankę danych osobowych stanowi przepis prawa, wymóg ustawowy lub umowny. W niektórych sprawach podawanie danych osobowych może być dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji celów, o których mowa w  ust. 3. W sytuacji dobrowolności podawania danych osobowych klienci zostaną o tym fakcie poinformowani.

    Klasyfikacje usługi

    1. Usługi dla obywateli - Urząd Stanu Cywilnego - Akta Stanu Cywilnego

    Kategorie życiowe

    1. Stan cywilny

    Słowa kluczowe

    sprostowanie, błąd pisarski, akta stanu cywilnego

    Miejsce składania dokumentów

    pokój nr 8

    Uwagi

    Brak

Zrealizuj usługę przez Internet:

visitstats.counter 999587