
Urząd Gminy Osieck
Urząd Gminy Osieck
Rynek 1
08-445 Osieck
08-445 Osieck
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Uzupełnienie aktu stanu cywilnego
Ogólny opis
Uzupełnienie aktu stanu cywilnego
Opis skrócony
- Akt stanu cywilnego, który nie zawiera wszystkich wymaganych danych, podlega uzupełnieniu na podstawie innych aktów stanu cywilnego, akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego prowadzonych dla tego aktu i innych dokumentów mających wpływ na stan cywilny.
- Uzupełnienia można dokonać także na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, jeżeli w państwie wystawienia jest on uznawany za dokument stanu cywilnego, lub innego dokumentu zagranicznego potwierdzającego stan cywilny, wydanego w państwie, w którym nie jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego, jeżeli stwierdzają one zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej osoby lub jej wstępnych.
- Podstawą uzupełnienia aktu urodzenia dziecka jest akt małżeństwa jego rodziców.
- Akt małżeństwa uzupełnia się na podstawie aktów urodzenia osób, które zawarły związek małżeński.
- Akt zgonu może być uzupełniony na podstawie aktu urodzenia lub aktu małżeństwa osoby zmarłej. W zakresie daty lub godziny zgony uzupełnienie aktu zgonu jest możliwe tylko mocą orzeczenia sądowego.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku.
- Dowód wniesienia opłaty skarbowej.
- Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości (do wglądu).
- Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Odbiorca usługi
- Obywatel
Termin załatwienia sprawy
Sprawa załatwiana jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu).
W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
Informacja
- Akt stanu cywilnego, uzupełnia kierownik urzędu stanu cywilnego, który go sporządził, na podstawie innych aktów stanu cywilnego, akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego prowadzonych dla tego aktu i innych dokumentów mających wpływ na stan cywilny.
- Uzupełnienia aktu stanu cywilnego można dokonać na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, jeżeli w państwie wystawienia jest on uznawany za dokument stanu cywilnego, lub innego dokumentu zagranicznego potwierdzającego stan cywilny, wydanego w państwie, w którym nie jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego, jeżeli stwierdzają one zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej osoby lub jej wstępnych
- Wniosek może złożyć osoba, której ten akt dotyczy, lub jej przedstawiciel ustawowy, osoba mająca w tym interes prawny.
- Jeżeli uzupełnienia aktu małżeństwa dokonuje się na wniosek jednego z małżonków, kierownik urzędu stanu cywilnego powiadamia o złożeniu wniosku drugiego małżonka.
- Jeżeli uzupełnienie dokonuje się na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, do wniosku należy ten dokument załączyć.
- Jeżeli uzupełnienie dokonuje się na podstawie materiałów archiwalnych, do wniosku należy załączyć uwierzytelniony odpis lub wypis, lub uwierzytelnioną przez właściwy organ reprodukcję tych materiałów.
- Uzupełnienia dokonuje się w formie czynności materialno-technicznej.
- Kierownik urzędu stanu cywilnego, dokonując uzupełnienia, wydaje wnioskodawcy odpis zupełny uzupełnionego aktu stanu cywilnego. O terminie odbioru odpisu wnioskodawca poinformowany zostanie telefonicznie.
Dodatkowe informacje
Opłata
- Opłata skarbowa w kwocie 39 zł za uzupełnienie aktu stanu cywilnego.
- Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.
Informacje o płatnościach
Nazwa odbiorcy rachunku bankowego:
Gmina Osieck
Kwota:
39,00 zł
Tytuł wpłaty:
Uzupełnienie aktu stanu cywilnego
Opis kwoty:
trzydzieści dziewięć złotych
Gmina Osieck
Kwota:
39,00 zł
Tytuł wpłaty:
Uzupełnienie aktu stanu cywilnego
Opis kwoty:
trzydzieści dziewięć złotych
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Wojewody Mazowieckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
Skargi i wnioski
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy:
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy:
- ulepszenia organizacji,
- wzmacnianie praworządności,
- usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom,
- ochrony własności społecznej,
- lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Informacje dodatkowe
Wnioskując o uzupełnienie aktu stanu cywilnego na podstawie materiałów archiwalnych, do wniosku należy załączyć uwierzytelniony odpis lub wypis, lub uwierzytelnioną przez właściwy organ reprodukcję tych materiałów.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2224 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r., poz. 1000)
Ochrona danych osobowych
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Urząd Stanu Cywilnego - Akta Stanu Cywilnego
Kategorie życiowe
- Stan cywilny
Słowa kluczowe
uzupełnienie, akta stanu cywilnego
Miejsce składania dokumentów
Urząd Gminy w Osiecku
Ul. Rynek 1
08-445 Osieck
pok. Nr 10.
Uwagi
Wniosek dotyczy aktów stanu cywilnego sporządzonych przez Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Osiecku
Zrealizuj usługę przez Internet
Liczba wyświetleń: 402824