
Urząd Gminy Teresin
Urząd Gminy Teresin
96-515 Teresin
fax: 46 864 25 32
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Odtworzenie treści aktu stanu cywilnego
Ogólny opis
Opis skrócony
- Treść aktu stanu cywilnego wraz ze wzmiankami dodatkowymi podlega odtworzeniu w razie wydania zaświadczenia o nieposiadaniu całości lub części księgi stanu cywilnego prowadzonej na podstawie przepisów obowiązujących do dnia 31 grudnia 2014 r.
- Podstawą odtworzenia treści aktu stanu cywilnego są: odpisy zupełnego aktu stanu cywilnego, akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego, odpisy księgi stanu cywilnego, jeżeli został sporządzony, lub innych dokumentów przedstawionych przez wnioskodawcę, które zawierają dane wymagane do odtworzenia treści aktu stanu cywilnego.
- Odtworzenia aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą dokonuje się w przypadku, gdy uzyskanie odpisu jest niemożliwe lub związane z poważnymi trudnościami.
- Odtworzenia treści aktu stanu cywilnego dokonuje się w wybranym USC albo przed konsulem.
- Do złożenia wniosku o odtworzenie treści aktu stanu cywilnego uprawniona jest osoba, której stan cywilny został w akcie stwierdzony, jej wstępny, zstępny, rodzeństwo, małżonek lub pełnomocnik oraz osoby, które wykażą w tym interes prawny, a w przypadku odtworzenia aktu zgonu również osoby, która wykażą interes faktyczny.
Wymagane dokumenty
- W kraju:
- podanie z oświadczeniem strony, że uprzednio nie występowała z wnioskiem o odtworzenie aktu w postępowaniu sądowym lub administracyjnym;
- zaświadczenie z USC o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego;
- dowody wskazujące na brzmienie zaginionego aktu stanu cywilnego w postaci: dokumentów, protokołów przesłuchania stron i świadków;
- do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.
- Za granicą:
- podanie wraz z oświadczeniem strony, że uprzednio nie występowała z wnioskiem o odtworzenie aktu;
- dowody wskazujące na brzmienie zaginionego aktu stanu cywilnego w postaci m.in.: dokumentów, protokołów przesłuchania stron i świadków;
- do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.
- Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
- Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Odbiorca usługi
- Obywatel
Termin załatwienia sprawy
Informacja
- treść zagranicznego dokumentu stanu cywilnego odtwarza się jeżeli według prawa miejsca sporządzenia dokumentu stanowi on akt stanu cywilnego , a uzyskanie jego odpisu nie jest możliwe lub wiąże się z poważnymi trudnościami,
- wniosek może złożyć osoba, której dokument potwierdzający zdarzenie dotyczy, lub inna osoba ze względu na interes prawny, lub osoba , która wykaże interes faktyczny w odtworzeniu dokumentu stanu cywilnego,
- wniosek o odtworzenie treści dokumentu stanu cywilnego można złożyć do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego
- treść zagranicznego dokumentu stanu cywilnego odtwarza się na podstawie przedłożonego przez osobę składającą wniosek dokumentu potwierdzającego zdarzenie za granicą lub jego uwierzytelnionej kopii, w formie czynności materialno-technicznej,
- pełnomocnictwo w przypadku składania wniosku przez pełnomocnika
Dodatkowe informacje
Opłata
- Opłata skarbowa w kwocie 39 zł za odtworzenie aktu stanu cywilnego.
- Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.
Informacje o płatnościach
50928400050000091220000020
Nazwa odbiorcy rachunku bankowego:
Urząd Gminy Teresin
Opis kwoty:
• 39 zł. - za wydanie odpisu zupełnego odtworzonego aktu stanu cywilnego, • 17 zł. - za pełnomocnictwo (w przypadkach indywidualnych)
Tryb odwoławczy
Skargi i wnioski
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy:
- ulepszenia organizacji,
- wzmacnianie praworządności,
- usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom,
- ochrony własności społecznej,
- lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2224 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r., poz. 1000)
Ochrona danych osobowych
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych |
|
TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA |
Administratorami są:
W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych w urzędzie stanu cywilnego administratorem jest: Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Teresinie. |
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA |
Z administratorem – Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres email iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem – Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem – Kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego w Teresinie można się skontaktować się pisemnie na adres siedziby administratora lub poprzez email: urzad.gminy@teresin
|
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH |
Administrator – Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Administrator – Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Administrator – Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Teresinie wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email: ido.gminy@teresin.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. |
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA |
Pani / Pana dane mogą być przetwarzane w celu:
Dane osobowe z rejestru stanu cywilnego stanowią podstawę wpisów w rejestrze PESEL.
Pani/ Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie przepisów ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego oraz przepisów ustawy o zmianie imienia i nazwiska. |
ODBIORCY DANYCH
|
Kierownik urzędu stanu cywilnego udostępnia dane z rejestru stanu cywilnego wydając uprawnionym podmiotom dokumenty określone w ustawie – Prawo o aktach stanu cywilnego. Dostęp do danych mają także służby. Dane osobowe z rejestru stanu cywilnego stanowią podstawę wpisów w rejestrze PESEL. |
PRZEKAZANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ |
Dane dotyczące urodzeń, małżeństw i zgonów mogą być przekazywane do państw trzecich na podstawie umów międzynarodowych, których stroną jest Rzeczpospolita Polska. |
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH |
Akty stanu cywilnego oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego kierownik urzędu stanu cywilnego przechowuje przez okres: 1) 100 lat – akty urodzenia oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego dotyczące aktu urodzenia; 2) 80 lat – akty małżeństwa, akty zgonu oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego dotyczące aktu małżeństwa i aktu zgonu. |
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH |
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci |
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO |
Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia. |
ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH |
Pani / Pana dane do rejestru stanu cywilnego wprowadzane są przez następujące organy: - kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia, małżeństwa i zgonu oraz wprowadzający do nich zmiany; - kierownik urzędu stanu cywilnego wydający decyzję o zmianie imienia lub nazwiska.
|
INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH |
Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego oraz ustawy o zmianie imienia i nazwiska.
|
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Urząd Stanu Cywilnego - Akta Stanu Cywilnego
Kategorie życiowe
- Stan cywilny
Słowa kluczowe
Miejsce składania dokumentów
Uwagi
- wnioski niezgodne ze wzorami załączonych formularzy USC-1.1, USC-1.2,
USC-1.3 i USC–1.4 zawierające informacje określone w niniejszej karcie są również wnioskami spełniającymi ustalone wymagania, - w przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostaje wezwany do ich uzupełnienia,
- wnioski nie uzupełnione w terminie wyznaczonym przez wójta Gminy, pozostawia się bez rozpatrzenia,
- interesanci w sprawie skarg i wniosków dotyczących działalności Urzędu Gminy Teresin przyjmowani są przez:
- wójta Gminy w każdy wtorek w godzinach: 10 - 14,
- zastępcę wójta Gminy w każdy piątek w godzinach: 10 - 14,
- sekretarza Gminy w każdą środę w godzinach: 12 - 16.