
Urząd Gminy Świercze
Urząd Gminy Świercze
ul. Pułtuska 47
06-150 Świercze
06-150 Świercze
telefon: 236916045
504232687
fax: 236916012
fax: 236916012
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Uzupełnienie aktu stanu cywilnego
Ogólny opis
Uzupełnienie aktu stanu cywilnego
Opis skrócony
- Akt stanu cywilnego, który nie zawiera wszystkich wymaganych danych, podlega uzupełnieniu na podstawie innych aktów stanu cywilnego, akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego prowadzonych dla tego aktu i innych dokumentów mających wpływ na stan cywilny.
- Uzupełnienia można dokonać także na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, jeżeli w państwie wystawienia jest on uznawany za dokument stanu cywilnego, lub innego dokumentu zagranicznego potwierdzającego stan cywilny, wydanego w państwie, w którym nie jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego, jeżeli stwierdzają one zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej osoby lub jej wstępnych.
- Podstawą uzupełnienia aktu urodzenia dziecka jest akt małżeństwa jego rodziców.
- Akt małżeństwa uzupełnia się na podstawie aktów urodzenia osób, które zawarły związek małżeński.
- Akt zgonu może być uzupełniony na podstawie aktu urodzenia lub aktu małżeństwa osoby zmarłej. W zakresie daty lub godziny zgony uzupełnienie aktu zgonu jest możliwe tylko mocą orzeczenia sądowego.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku.
- Dowód wniesienia opłaty skarbowej.
- Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości (do wglądu).
- Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Odbiorca usługi
- Obywatel
Termin załatwienia sprawy
Sprawa załatwiana jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu).
W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
- Opłata skarbowa w kwocie 39 zł za uzupełnienie aktu stanu cywilnego.
- Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.
Informacje o płatnościach
Numer rachunku bankowego:
41822600082003300018180001
Nazwa odbiorcy rachunku bankowego:
Urząd Gminy Świercze ul. Pułtuska 47 06-150 Świercze
Kwota:
39,00 zł
Tytuł wpłaty:
odpis zupełny aktu stanu cywilnego wydany w wyniku uzupełnienia
41822600082003300018180001
Nazwa odbiorcy rachunku bankowego:
Urząd Gminy Świercze ul. Pułtuska 47 06-150 Świercze
Kwota:
39,00 zł
Tytuł wpłaty:
odpis zupełny aktu stanu cywilnego wydany w wyniku uzupełnienia
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Wojewody Mazowieckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
Skargi i wnioski
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy:
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy:
- ulepszenia organizacji,
- wzmacnianie praworządności,
- usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom,
- ochrony własności społecznej,
- lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Informacje dodatkowe
Wnioskując o uzupełnienie aktu stanu cywilnego na podstawie materiałów archiwalnych, do wniosku należy załączyć uwierzytelniony odpis lub wypis, lub uwierzytelnioną przez właściwy organ reprodukcję tych materiałów.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2224 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r., poz. 1000)
Ochrona danych osobowych
- Zgodnie z art. 13 ust.1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) – dalej RODO, informuję, iż:
- Pana/ Pani dane osobowe będą przetwarzane w celu (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) realizacji obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, wynikającego z ustawy Prawo o Aktach Stanu Cywilnego.
- Informujemy, że Administratorem danych jest Urząd Gminy w Świerczach, z siedzibą przy ul. Pułtuskiej 47 06-150 Świercze, reprezentowany przez Wójta Gminy Świercze. Kontakt z Administratorem możliwy jest w każdy dzień pracy Urzędu w godzinach 9.00-15.00, telefonicznie: 23 6916045 lub drogą e-mail: gmina@swiercze.pl.
- Informujemy, że Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować drogą mailową na adres e-mail: iod@swiercze.pl lub telefonicznie: 602 523 360.
- Dane osobowe po zakończeniu realizacji celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane w celach archiwalnych dla dobra publicznego i przechowywane przez okres niezbędny do realizacji przepisów prawa.
- Udostępnianie danych osobowych odbywa się wyłącznie uprawnionym podmiotom na podstawie przepisów prawa, lub zawartych umów powierzenia przetwarzania danych.
- Ma Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, usunięcia, lub ograniczenia przetwarzania.
- Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Administratora, inspektora ochrony danych osobowych lub organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie, gdy przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Urząd Stanu Cywilnego - Akta Stanu Cywilnego
Kategorie życiowe
- Stan cywilny
Słowa kluczowe
uzupełnienie, akta stanu cywilnego
Miejsce składania dokumentów
Urząd Stanu Cywilnego w Świerczach
ul. Pułtuska 47
06-150 Świercze
ul. Pułtuska 47
06-150 Świercze
Uwagi
brak
Zrealizuj usługę przez Internet
Liczba wyświetleń: 479620