
Urząd Miasta i Gminy Mordy
Urząd Miasta i Gminy Mordy
08-140 Mordy
fax: 25 641 51 15
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego
Ogólny opis
Opis skrócony
- Akt stanu cywilnego, który zawiera dane niezgodne z danymi zawartymi w aktach zbiorowych rejestracji stanu cywilnego lub z innymi aktami stanu cywilnego, o ile stwierdzają one zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej samej osoby lub jej wstępnych, albo z zagranicznymi dokumentami stanu cywilnego, podlega sprostowaniu.
- Sprostowanie może być dokonane także na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, jeżeli w państwie wystawienia jest on uznawany za dokument stanu cywilnego, lub innego dokumentu zagranicznego potwierdzającego stan cywilny, wydanego w państwie, w którym nie jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego, jeżeli zawierają one dane, które podlegają sprostowaniu, stwierdzają zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej samej osoby lub jej wstępnych.
- Sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego może nastąpić na wniosek osoby zainteresowanej.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku.
- Dowód wniesienia opłaty skarbowej.
- Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości (do wglądu).
- Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Odbiorca usługi
- Obywatel
Termin załatwienia sprawy
W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
- Opłata skarbowa w kwocie 39 zł za sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego.
- Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.
Informacje o płatnościach
Miasto i Gmina Mordy
Kwota:
39,00 zł
Tytuł wpłaty:
sprostowanie asc (urodzenia, małżeństwa, zgonu)
Tryb odwoławczy
Skargi i wnioski
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy:
- ulepszenia organizacji,
- wzmacnianie praworządności,
- usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom,
- ochrony własności społecznej,
- lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Informacje dodatkowe
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2224 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r., poz. 1000)
Ochrona danych osobowych
Pana/ Pani dane osobowe będą przetwarzane w celu (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) realizacji obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, wynikającego z ustawy Prawo o Aktach Stanu Cywilnego.
Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Urząd Stanu Cywilnego
ul. Kilińskiego 9, 08-140 Mordy, którego kierownikiem jest Burmistrz.
Powołany został Inspektor Ochrony Danych Osobowych, z którym można skontaktować się mailowo ( iod@mordy.pl ) lub listownie na adres: Inspektor Ochrony Danych, Urząd Miasta i Gminy Mordy ul. Kilińskiego 9, 08-140 Mordy.
Zgodnie z RODO masz prawo, w zakresie swoich danych osobowych, do:
żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania; cofnięcia zgody w dowolnym momencie na dalsze ich przetwarzanie w przypadku, gdy wymagana była taka zgoda; wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli uznasz, że Twoje dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych.
Wnioski w sprawie realizacji Twoich praw dotyczących danych osobowych możesz złożyć: osobiście, elektronicznie, listownie.
Organem nadzorczym, który zajmuje się ochroną danych osobowych jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).
Twoje dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy i nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania).
Przysługujące Tobie uprawnienia.
Możesz złożyć wniosek (dotyczący danych osobowych) o: 1) sprostowanie (poprawienie) danych; 2) usunięcie danych przetwarzanych bezpodstawnie lub umieszczonych w serwisach internetowych;3) ograniczenie przetwarzania (wstrzymanie operacji na danych lub nieusuwanie danych – stosownie do złożonego wniosku);4) dostęp do danych (o informację o przetwarzanych danych);5) przeniesienie danych do innego administratora danych (w zakresie określonym w art. 20 RODOKlasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Urząd Stanu Cywilnego - Akta Stanu Cywilnego
Kategorie życiowe
- Stan cywilny