
Starostwo Powiatowe w Siedlcach
Starostwo Powiatowe w Siedlcach
ul. Piłsudskiego 40
08-110
Siedlce
telefon: 25 644 72 16
fax:
25 644 71 55
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę
- Ogólny opis
Wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę
- Opis skrócony
- W oparciu o art. 28 ust. 1 ustawy Prawo budowlane budowę można rozpocząć dopiero po uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na budowę.
- Aktualnie obowiązek uzyskania pozwolenia na budowę nie dotyczy: obiektów gospodarczych związanych z produkcją rolną i uzupełniających zabudowę zagrodową w ramach istniejącej działki siedliskowej:
- parterowych budynków gospodarczych o powierzchni zabudowy do 35 m2, przy rozpiętości konstrukcji nie większej niż 4,80 m,
- płyt do składowania obornika,
- szczelnych zbiorników na gnojówkę lub gnojowicę o pojemności do 25 m3,
- naziemnych silosów na materiały sypkie o pojemności do 30 m3 i wysokości nie większej niż 4,50 m,
- suszarni kontenerowych o powierzchni zabudowy do 21 m2,
- a także budowa domów jednorodzinnych, których obszar oddziaływania mieści się w całości na działce lub działkach, na których zostały zaprojektowane, ganków, parterowych domów letniskowych o powierzchni do 35 mkw., szamb o pojemności do 10 m sześc. oraz basenów i oczek wodnych o powierzchni do 50 mkw., a także wiat o powierzchni do 50 mkw
- Stronami w postępowaniu w sprawie wydania ww. decyzji są inwestor a także właściciele, użytkownicy wieczyści lub zarządcy nieruchomości znajdujących się w obszarze oddziaływania obiektu.
- Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę.
- Projekt budowlany w 4 egzemplarzach wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczególnymi oraz zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy – Prawo budowlane.
- Oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.
- Decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
- specjalistyczną opinię, o której mowa w art. 33 ust. 3 ustawy – Prawo budowlane.
- Postanowienie o uzgodnieniu z właściwym organem administracji architektoniczno-budowlanej projektowanych rozwiązań w zakresie, o którym mowa w art. 33 ust. 2 pkt 4 ustawy – Prawo budowlane.
- Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
- Dowód wniesienia opłaty skarbowej.
- Odbiorca usługi
Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja
- Termin załatwienia sprawy:
Zgoda wydawana jest w drodze decyzji administracyjnej nie później niż w terminie do 65 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu).
- Informacja:
-
Dodatkowe informacje:
Zrealizuj usługę przez Internet:
visitstats.counter 426379