]]>
close

Szukaj w:

Starostwo Powiatowe w Sokołowie Podlaskim

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Starostwo Powiatowe w Sokołowie Podlaskim

ul. Wolności 23
08-300 Sokołów Podlaski

telefon: 257817400
fax: 257817460

http://powiat-sokolowski.pl/

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę

  • Ogólny opis
    Wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę
  • Opis skrócony
    1. W oparciu o art. 28 ust. 1 ustawy Prawo budowlane budowę można rozpocząć dopiero po uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na budowę.
    2. Aktualnie obowiązek uzyskania pozwolenia na budowę nie dotyczy: obiektów gospodarczych związanych z produkcją rolną i uzupełniających zabudowę zagrodową w ramach istniejącej działki siedliskowej:
    3. parterowych budynków gospodarczych o powierzchni zabudowy do 35 m2, przy rozpiętości konstrukcji nie większej niż 4,80 m,
    4. płyt do składowania obornika,
    5. szczelnych zbiorników na gnojówkę lub gnojowicę o pojemności do 25 m3, 
    6. naziemnych silosów na materiały sypkie o pojemności do 30 m3 i wysokości nie większej niż 4,50 m,
    7. suszarni kontenerowych o powierzchni zabudowy do 21 m2, 
    8. a także budowa domów jednorodzinnych, których obszar oddziaływania mieści się w całości na działce lub działkach, na których zostały zaprojektowane, ganków, parterowych domów letniskowych o powierzchni do 35 mkw., szamb o pojemności do 10 m sześc. oraz basenów i oczek wodnych o powierzchni do 50 mkw., a także wiat o powierzchni do 50 mkw 
    9. Stronami w postępowaniu w sprawie wydania ww. decyzji są inwestor a także właściciele, użytkownicy wieczyści lub zarządcy nieruchomości znajdujących się w obszarze oddziaływania obiektu.
  • Wymagane dokumenty
    1. Wniosek o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę.
    2. Projekt budowlany w 4 egzemplarzach wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i  innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczególnymi oraz zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy – Prawo budowlane.
    3. Oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.
    4. Decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
    5. specjalistyczną opinię, o której mowa w art. 33 ust. 3 ustawy – Prawo budowlane.
    6. Postanowienie o uzgodnieniu z właściwym organem administracji architektoniczno-budowlanej projektowanych rozwiązań w zakresie, o którym mowa w art. 33 ust. 2 pkt 4 ustawy – Prawo budowlane.
    7. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
    8. Dowód wniesienia opłaty skarbowej.
  • Odbiorca usługi
    Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja
  • Termin załatwienia sprawy:
    Zgoda wydawana jest w drodze decyzji administracyjnej nie później niż w terminie do 65 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu).
  • Informacja:
  • Dodatkowe informacje:

    Opłata

    Opłaty skarbowe w kwocie:
    • 47 zł za zatwierdzenie projektu budowlanego
    oraz opłatę za pozwolenie na budowę nowego obiektu budowlanego oraz urządzeń budowlanych wynosząca w zależności od rodzaju inwestycji:
    • 1 zł  za każdy m2 powierzchni użytkowej, ale nie więcej niż 539 zł  w przypadku budynku przeznaczonego na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż rolnicza i leśna.
    • 14 zł za budynek służący celom gospodarczym w gospodarstwie rolnym.
    • 48 zł za inny budynek,
    • 20 zł za studnię oraz urządzenie do usuwania nieczystości stałych i ścieków.
    • 112 zł za budowle związaną z produkcją rolną.
    • 2143 zł za sieci wodociągowe, kanalizacyjne, elektroenergetyczne, telekomunikacyjne, gazowe, cieplne oraz drogi z wyjątkiem dróg dojazdowych, dojść do budynków i zjazdów z drogi.
    • 105 zł za sieci wodociągowe, kanalizacyjne, elektroenergetyczne, telekomunikacyjne, gazowe – o długości do 1 km.
    • 155 zł za inna budowlę.
    • 91 zł za urządzenie budowlane z obiektem budowlanym. Jeśli budowa obejmuje więcej niż jeden obiekt opłata pobierana jest odrębnie od każdego obiektu.
    • 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

    Tryb odwoławczy

    Odwołanie wnosi się do Wojewody Mazowieckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który je wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.

    Skargi i wnioski

    Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
    Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
    Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

    Informacje dodatkowe

    Pozwolenie na budowę może być wydane wyłącznie temu, kto złożył wniosek w tej sprawie w okresie ważności decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz złożył oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.

    Podstawa prawna

    1. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r., poz. 290)
    2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23)
    3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 r., poz. 783 z późn. zm.)
    4. Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2015 r., poz. 199 z późn. zm.)
    5. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r., poz. 290)

    Ochrona danych osobowych

    Klauzula informacyjna RODO

    Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych "RODO"), informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych oraz o przysługujących Państwu prawach z tym związanych:
    1) Administratorem Państwa danych osobowych jest Starosta Sokołowski, ul. Wolności 23, 08-300 Sokołów Podlaski,
    e-mail: sekretariat@powiat-sokolowski.pl, , tel: 25 781 74 00.
    2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych, który jest dostępny pod adresem e-mail:
    iodo@powiat-sokolowski.pl
    3) Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji zadania – wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę, na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego.
    4) Administrator może powierzyć  Państwa dane innym instytucjom/podmiotom. Podstawą przekazania/powierzenia danych są przepisy prawa lub właściwie skonstruowane, zapewniające bezpieczeństwo danym osobowym umowy powierzenia danych.
    5) Państwa dane osobowe przetwarzane przez Starostwo Powiatowe w Sokołowie Podlaskim będą przechowywane przez okres niezbędny dla realizacji celu, dla jakiego zostały zebrany przez okres wskazany przepisami prawa, w szczególności przez ustawę z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach  oraz Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
    6) W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługują Państwu następujące uprawnienia:
    a) prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
    b) prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
    c) prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), w przypadku, gdy:
    - dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
    - osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
    - osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą
    przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
    - dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
    - dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
    d) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – w przypadku, gdy:
    - osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
    - przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych,
    żądając w zamian ich ograniczenia,
    - Administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do
    ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
    - osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu ustalenia czy prawnie
    uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    e) prawo do przenoszenia danych – w przypadku, gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
    - przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie
    zgody wyrażonej przez tą osobę;
    - przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany;
    f) prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w przypadku, gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
    - zaistnieją przyczyny związane z Pani/Pana szczególną sytuacją, w przypadku przetwarzania danych na podstawie
    zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez Administratora,
    - przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez
    Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów
    mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych
    osobowych, w szczególności, gdy osoba, której dane dotyczą jest dzieckiem.
    7) Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na niezgodne z RODO przetwarzanie Państwa danych osobowych przez Starostwo Powiatowe w Sokołowie Podlaskim.
    8) Przetwarzanie danych osobowych u Administratora Danych oraz podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.

    Klasyfikacje usługi

    1. Usługi dla obywateli - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo
    2. Usługi dla przedsiębiorców - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo
    3. Usługi dla instytucji, urzędów - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo

    Kategorie życiowe

    1. Inwestycja
    2. Budowa
    3. Nieruchomość
    4. Dom
    5. Rodzina
    6. Działalność gospodarcza

    Słowa kluczowe

    zgoda, budowa, budynek, obiekt budowlany

    Miejsce składania dokumentów

    Starostwo Powiatowe w Sokołowie Podlaskim
    ul. Wolności 23
    08-300 Sokołów Podlaski

    Uwagi

    brak

Zrealizuj usługę przez Internet:

visitstats.counter 1342047