]]>
close

Szukaj w:

Starostwo Powiatowe w Płocku

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Starostwo Powiatowe w Płocku

ul. Bielska 59
09-400 Płock

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu

  • Ogólny opis
    Wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu
  • Opis skrócony
    1. Na mocy art. 2 ust. 2 ustawy o własności lokali samodzielny lokal mieszkalny może stanowić odrębną nieruchomość.
    2. Samodzielnym lokalem mieszkalnym, w rozumieniu ustawy, jest wydzielona trwałymi ścianami w obrębie budynku izba lub zespół izb przeznaczonych na stały pobyt ludzi, które wraz z pomieszczeniami pomocniczymi służą zaspokajaniu ich potrzeb mieszkaniowych. Powyższe kryterium stosuje się odpowiednio również do samodzielnych lokali wykorzystywanych zgodnie z przeznaczeniem na cele inne niż mieszkalne.
    3. Spełnienie powyższych wymagań stwierdza starosta, a w przypadku miast na prawach powiatu - prezydent miasta, w formie zaświadczenia.
  • Wymagane dokumenty
    1. Wniosek o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu.
    2. Rzut odpowiednich kondygnacji budynku z oznaczeniem graficznym lokalu wraz z pomieszczeniami do niego przynależnymi, z wykazem ich powierzchni użytkowej i funkcją poszczególnych pomieszczeń, a w razie położenia pomieszczeń przynależnych poza budynkiem mieszkalnym – także wyrys z operatu ewidencyjnego.
    3. Zaświadczenie o oddaniu budynku do użytkowania w przypadku budynków nowych.
    4. Potwierdzenie nadania numeru porządkowego dla nieruchomości (w przypadku nowych budynków), lub lokalu (w przypadku lokali nowopowstałych).
    5. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
    6. Dowód wniesienia opłaty skarbowej.
  • Odbiorca usługi
    Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja
  • Termin załatwienia sprawy:
    Zaświadczenie albo postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia lub postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia o treści żądanej przez wnioskodawcę wydaje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia.
  • Informacja:
    Telefon: 242676757
  • Dodatkowe informacje:

    Opłata

    • 17 zł opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia samodzielności lokali.
    • 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

    Tryb odwoławczy

    Zażalenie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 7 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który je wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.

    Skargi i wnioski

    Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
    Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
    Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

    Informacje dodatkowe

    Za części składowe lokalu można uznać pomieszczenia, które bezpośrednio do niego nie przylegają lub są położone w granicach nieruchomości gruntowej poza budynkiem, w którym wyodrębnia się dany lokal takie jak: strych, piwnica, garaż, komórka.

    Podstawa prawna

    1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.)
    2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r., poz. 1044 z późn. zm.)
    3. Ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz. U. z 2018 r., poz. 716 z późn. zm.)
    4. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r., poz. 1202 z późn. zm.)

    Ochrona danych osobowych

    W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych:

    1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Płocki, ul. Bielska 59, 09-400 Płock.
    2. Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zawartych umów lub na podstawie udzielonej zgody.
    3. Więcej informacji na stronie BIP Powiatu Płockiego http://bip.powiat-plock.pl/cms/11985/rodo.
    4. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Starostwa, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Starostwie Elżbietą Kaczmarczyk, za pomocą adresu email: iod.cuw@powiat.plock.pl lub pod nr telefonu: 24 268 67 78.


    Klasyfikacje usługi

    1. Usługi dla obywateli - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo
    2. Usługi dla przedsiębiorców - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo
    3. Usługi dla instytucji, urzędów - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo

    Kategorie życiowe

    1. Inwestycja
    2. Działalność gospodarcza
    3. Nieruchomość
    4. Rodzina

    Słowa kluczowe

    budynek, lokal

    Miejsce składania dokumentów

    Starostwo Powiatowe w Płocku
    ul. Bielska 59
    09-400 Płock
    pokój nr 9

    Uwagi

    -

Zrealizuj usługę przez Internet:

visitstats.counter 865606