]]>
close

Szukaj w:

Urząd Gminy Grębków

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Gminy Grębków

ul. Wspólna 5
07-110 Grębków

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Wydanie zaświadczenia o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

  • Ogólny opis
    Wydanie zaświadczenia o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
  • Opis skrócony
    1. Zmiana sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części albo legalizacji samowolnie przeprowadzonej zmiany wymaga uprzedniego uzyskania zaświadczenia o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
    2. Zaświadczenie jest wydawane tylko dla nieruchomości, na której znajduje się obiekt budowlany, obowiązuje plan miejscowy zagospodarowania przestrzennego.
    3. Jeśli nieruchomość położona jest na obszarze właściwości dwóch lub więcej gmin to wniosek należy złożyć do urzędu miasta lub gminy, na którego obszarze znajduje się większa część nieruchomości.
  • Wymagane dokumenty
    1. Wniosek o wydanie zaświadczenia o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zawierający numer i dokładny adres działki wraz z dokładnym opisem planowanej zmiany sposobu użytkowania.
    2. Dokumenty dotyczące nieruchomości, którymi w szczególności może być mapa dla celów geodezyjnych obejmująca nieruchomość w skali 1:1000 lub 1:500.
    3. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
    4. Dowód wniesienia opłaty skarbowej.
  • Odbiorca usługi
    Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja
  • Termin załatwienia sprawy:
    Zaświadczenie albo postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia lub postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia o treści żądanej przez wnioskodawcę wydaje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia.
  • Informacja:
  • Dodatkowe informacje:

    Opłata

    • 17 zł opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia samodzielności lokali.
    • 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

    Tryb odwoławczy

    Na odmowę wydania zaświadczenia przysługuje zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, które wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia odmownego, za pośrednictwem organu, który je wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.

    Skargi i wnioski

    Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
    Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
    Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

    Informacje dodatkowe

    Podstawa prawna

    1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.)
    2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r., poz. 1044 z późn. zm.)
    3. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r., poz. 1202 z późn. zm.)

    Ochrona danych osobowych

    W związku z zapisami art. 13 oraz art. 14 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest:

    Gmina Grębków

    ul. Wspólna 5, 07-110 Grębków, tel. (25) 793 00 40; 793 00 49; 793 00 77

    Informujemy że na mocy art. 37 ust. 1 lit. a) RODO Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych (IOD) – Pana Zbigniewa Zegardło, który w jego imieniu nadzoruje sferę przetwarzania danych osobowych. Z IOD można kontaktować się pod adresem mail: iod-zz@tbdsiedlce.pl

    Do zakresu działania Gminy Grębków należy wykonywanie zadań publicznych, niezastrzeżonych ustawami na rzecz innych organów samorządowych oraz organów administracji rządowej.

    Gmina Grębków gromadzi Państwa dane w celu realizacji zadań wynikających z przepisów prawa, w szczególności z Ustawy o samorządzie gminnym (t. j. Dz.U. 2017 r. poz. 1875 ze zm.) oraz Statutu Gminy Grębków.

    Klasyfikacje usługi

    1. Usługi dla obywateli - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo
    2. Usługi dla przedsiębiorców - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo
    3. Usługi dla instytucji, urzędów - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo

    Kategorie życiowe

    1. Inwestycja
    2. Działalność gospodarcza
    3. Nieruchomość

    Słowa kluczowe

    budynek, zmiana sposobu użytkowania, miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego

    Miejsce składania dokumentów

    Urząd Gminy Grębków ul. Wspólna 5, 07-110 Grębków

    Uwagi

    brak

Zrealizuj usługę przez Internet:

visitstats.counter 1070468