
Urząd Gminy Jadów
Urząd Gminy Jadów
05-280 Jadów
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Wydanie zaświadczenia o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Ogólny opis
Opis skrócony
- Zmiana sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części albo legalizacji samowolnie przeprowadzonej zmiany wymaga uprzedniego uzyskania zaświadczenia o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
- Zaświadczenie jest wydawane tylko dla nieruchomości, na której znajduje się obiekt budowlany, obowiązuje plan miejscowy zagospodarowania przestrzennego.
- Jeśli nieruchomość położona jest na obszarze właściwości dwóch lub więcej gmin to wniosek należy złożyć do urzędu miasta lub gminy, na którego obszarze znajduje się większa część nieruchomości.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zawierający numer i dokładny adres działki wraz z dokładnym opisem planowanej zmiany sposobu użytkowania.
- Dokumenty dotyczące nieruchomości, którymi w szczególności może być mapa dla celów geodezyjnych obejmująca nieruchomość w skali 1:1000 lub 1:500.
- Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
- Dowód wniesienia opłaty skarbowej.
Odbiorca usługi
Termin załatwienia sprawy
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
- 17 zł opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia samodzielności lokali.
- 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Tryb odwoławczy
Skargi i wnioski
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r., poz. 1044 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r., poz. 1202 z późn. zm.)
Ochrona danych osobowych
KLAUZULA
Informacyjna o danych osobowych przetwarzanych przez
Urząd Gminy Jadów
W związku z zapisami art. 13 ust. 1 i 2 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. UE. z 2016 r., L 119 z. 04.05.2016) informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest:
Gmina Jadów - Urząd Gminy w Jadowie, ul. Jana Pawła II 17; 05-280 Jadów.
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD), który w jego imieniu nadzoruje sferę przetwarzania danych osobowych.
Z IOD można kontaktować się pod adresem mail: iod.jadow@edukompetencje.pl.
Administrator przetwarza Państwa dane osobowe w ściśle określonym, minimalnym zakresie niezbędnym do wykonywania zadań realizowanych w interesie publicznym lub z ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (art. 6 RODO). W szczególnych sytuacjach Administrator może przekazać/powierzyć Państwa dane innym podmiotom. Podstawą przekazania/powierzenia danych są przepisy prawa.
Dane osobowe przetwarzane przez Urząd Gminy w Jadowie przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez ustawy kompetencyjne lub ustawę - Kodeks postępowania administracyjnego i ustawę o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, w tym Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
Każda osoba, z wyjątkami zastrzeżonymi przepisami prawa, ma możliwość:
- dostępu do danych osobowych jej dotyczących,
- żądania ich sprostowania,
- usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
Z powyższych uprawnień można skorzystać w siedzibie Administratora, pisząc na adres AD lub drogą elektroniczną kierując korespondencję na adres: iod.jadow@edukompetencje.pl.
Osoba której dane przetwarzane są na podstawie zgody wyrażonej przez tę osobę ma prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Państwa danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub innego właściwego organu nadzorczego.
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo
- Usługi dla przedsiębiorców - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo
- Usługi dla instytucji, urzędów - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo
Kategorie życiowe
- Inwestycja
- Działalność gospodarcza
- Nieruchomość
Słowa kluczowe
Miejsce składania dokumentów
ul. Jana Pawła II 17
05-280 Jadów