
Starostwo Powiatowe w Otwocku
Starostwo Powiatowe w Otwocku
05-400 Otwock
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Wydanie decyzji zmieniającej decyzję o pozwoleniu na budowę
Ogólny opis
Opis skrócony
- Istotne odstąpienie od zatwierdzonego projektu budowlanego lub innych warunków pozwolenia na budowę jest dopuszczalne jedynie po uzyskaniu decyzji o zmianie pozwolenia na budowę wydanej przez organ administracji architektoniczno-budowlanej.
- Istotne odstąpienie od projektu budowlanego złożonego wraz ze zgłoszeniem budowy, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1a, 2b i 19a ustawy - Prawo budowlane, wobec którego organ administracji architektoniczno-budowlanej nie wniósł sprzeciwu, jest dopuszczalne jedynie po uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na budowę dotyczącej całego zamierzenia budowlanego.
- Zmiana decyzji o pozwoleniu na budowę może nastąpić tylko w przypadku kiedy decyzja pozwolenia na budowę jest ważna.
- Decyzja o pozwoleniu na budowę wygasa, jeżeli budowa nie została rozpoczęta przed upływem 3 lat od dnia, w którym decyzja ta stała się ostateczna lub budowa została przerwana na czas dłuższy niż 3 lata.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o zmianę decyzji o pozwoleniu na budowę.
- Do wniosku należy dołączyć: Zamieniony projekt budowlany w czterech egzemplarzach wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczególnymi oraz zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy - Prawo budowlane. Projekt powinien zawierać informację dotyczącą dopuszczalnych odstąpień od projektu budowlanego (art. 36a ustawy - Prawo budowlane) oraz informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (z art. 20 ust 1 pkt 1b tej ustawy).
- Oświadczenie o posiadaniu prawa do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.
- Ważną i ostateczną decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu wydana dla inwestora, jeśli jest ona wymagana zgodnie z przepisami o zagospodarowaniu przestrzennym. Decyzja ta nie jest wymagana w sytuacji obowiązywania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na obszarze objętym zamierzeniem budowlanym.
- Pozwolenie, o którym mowa w art. 23 i art. 23a ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej (Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1502 z późn. zm.), jeżeli jest ono wymagane.
- Postanowienie o uzgodnieniu, z właściwym organem administracji architektoniczno-budowlanej, projektowanych rozwiązań w zakresie, o którym mowa w art. 33 ust. 2 pkt 4 ustawy - Prawo budowlane.
- Specjalistyczną opinia wydana przez osobę fizyczną lub jednostkę organizacyjną wskazana przez właściwego ministra - w przypadku obiektów, których wykonanie lub użytkowanie może stwarzać poważne zagrożenie dla użytkowników, takich jak: obiekty energetyki jądrowej, rafinerie, zakłady chemiczne, zapory wodne lub, których projekty budowlane zawierają nowe, niesprawdzone w krajowej praktyce, rozwiązania techniczne, nieznajdujące podstaw w przepisach.
- Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
- Dowód wniesienia opłaty skarbowej.
Odbiorca usługi
Termin załatwienia sprawy
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
- Opłata skarbowa jest naliczana w wysokości zależnej od rodzaju zamierzenia budowlanego, w zakresie zwiększającym powierzchnię w stosunku do powierzchni pierwotnej:
- 1 zł za każdy m2 powierzchni użytkowej (nie więcej niż 539 zł);
- 14 zł w przypadku budynku służącego celom gospodarczym w gospodarstwie rolnym;
- 48 zł w przypadku innego obiektu;
- 20 zł studni oraz urządzeń do usuwania nieczystości stałych i ścieków;
- 112 zł w przypadku budowli związanych z produkcją rolną;
- 2143 zł w przypadku sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych, gazowych, cieplnych oraz dróg, z wyjątkiem dróg dojazdowych, dojść do budynków i zjazdów z drogi;
- 105 zł w przypadku sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych, gazowych, cieplnych do 1 kilometra;
- 155 zł w przypadku innych budowli;
- 91 zł w przypadku urządzeń budowlanych związanych z obiektem budowlanym.
- Na przebudowę lub remont obiektu budowlanego oraz na wznowienie robót budowlanych 50% stawek określonych.
- Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.
Tryb odwoławczy
Skargi i wnioski
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Informacje dodatkowe
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r., poz. 1186)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r., poz. 1000)
- Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2018 r., poz. 1945 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów: wniosku o pozwolenie na budowę lub rozbiórkę, zgłoszenia budowy i przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego, oświadczenia o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, oraz decyzji o pozwoleniu na budowę lub rozbiórkę (Dz. U. z 2016 r., poz. 1493)
Ochrona danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO informuję, iż:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Otwocki ul. Górna 13 05-400 Otwock
2) Inspektorem Ochrony Danych w Starostwie Powiatowym w Otwocku jest Pani Daria Bartnicka
mail: iod@powiat-otwocki.pl, kom: 501 030 611.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań Administratora wynikających z ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz.U. z 2018r., poz. 995 z późn. zm.), a także zadań wynikających z innych ustaw, porozumień zawartych przez Powiat z organami administracji rządowej w sprawie wykonywania zadań publicznych z zakresu administracji rządowej, jak również zadań wynikających z porozumień zawartych z jednostkami lokalnego samorządu terytorialnego, a także województwem, na którego obszarze znajduje się terytorium powiatu w sprawie powierzenia prowadzenia zadań publicznych.
4) Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, co do danych osobowych, których podanie jest dobrowolne - prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem. Oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych wymaga jego złożenia w formie pisemnej lub elektronicznej na adres mailowy kancelaria@powiat-otwocki.pl
5) Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
6) Pani/Pana dane osobowe będą przez Nas przetwarzane przez cały czas niezbędny do realizacji zadań Administratora zgodnie z ich celem, a także później tj. do czasu upływu terminu przedawnienia ewentualnych roszczeń, w związku z realizacją obowiązku archiwizacyjnego.
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo
- Usługi dla przedsiębiorców - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo
- Usługi dla instytucji, urzędów - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo
Kategorie życiowe
- Inwestycja
- Nieruchomość
- Budowa
- Dom
- Działalność gospodarcza
- Rodzina
Słowa kluczowe
Miejsce składania dokumentów
ul. Górna 13
05-400 Otwock
ul. Komunardów 10
05-400 Otwock