
Starostwo Powiatowe w Otwocku
Starostwo Powiatowe w Otwocku
05-400 Otwock
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu
Ogólny opis
Opis skrócony
- Na mocy art. 2 ust. 2 ustawy o własności lokali samodzielny lokal mieszkalny może stanowić odrębną nieruchomość.
- Samodzielnym lokalem mieszkalnym, w rozumieniu ustawy, jest wydzielona trwałymi ścianami w obrębie budynku izba lub zespół izb przeznaczonych na stały pobyt ludzi, które wraz z pomieszczeniami pomocniczymi służą zaspokajaniu ich potrzeb mieszkaniowych. Powyższe kryterium stosuje się odpowiednio również do samodzielnych lokali wykorzystywanych zgodnie z przeznaczeniem na cele inne niż mieszkalne.
- Spełnienie powyższych wymagań stwierdza starosta, a w przypadku miast na prawach powiatu - prezydent miasta, w formie zaświadczenia.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu.
- Dokument potwierdzający tytuł prawny do dysponowania nieruchomością.
- Rzut odpowiednich kondygnacji budynku z oznaczeniem graficznym lokalu wraz z pomieszczeniami do niego przynależnymi, z wykazem ich powierzchni użytkowej i funkcją poszczególnych pomieszczeń, a w razie położenia pomieszczeń przynależnych poza budynkiem mieszkalnym – także wyrys z operatu ewidencyjnego.
- Zaświadczenie o oddaniu budynku do użytkowania w przypadku budynków użytkowanych po 1974 roku.
- Decyzję pozwolenia na budowę (kopię – oryginał do wglądu) lub kopię zgłoszenia budowy.
- Dokument potwierdzający podstawę planistyczną wydanej decyzji pozwolenia na budowę lub zgłoszenia budowy.
- Uprawnienia osoby potwierdzającej rzut lub sporządzającej inwentaryzację.
- Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
- Dowód wniesienia opłaty skarbowej.
Odbiorca usługi
Termin załatwienia sprawy
Informacja
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO informuję, iż:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Otwocki ul. Górna 13 05-400 Otwock
2) Inspektorem Ochrony Danych w Starostwie Powiatowym w Otwocku jest Pani Daria Bartnicka
mail: iod@powiat-otwocki.pl, kom: 501 030 611.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań Administratora wynikających z ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz.U. z 2018r., poz. 995 z późn. zm.), a także zadań wynikających z innych ustaw, porozumień zawartych przez Powiat z organami administracji rządowej w sprawie wykonywania zadań publicznych z zakresu administracji rządowej, jak również zadań wynikających z porozumień zawartych z jednostkami lokalnego samorządu terytorialnego, a także województwem, na którego obszarze znajduje się terytorium powiatu w sprawie powierzenia prowadzenia zadań publicznych.
4) Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, co do danych osobowych, których podanie jest dobrowolne - prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem. Oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych wymaga jego złożenia w formie pisemnej lub elektronicznej na adres mailowy kancelaria@powiat-otwocki.pl
5) Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
6) Pani/Pana dane osobowe będą przez Nas przetwarzane przez cały czas niezbędny do realizacji zadań Administratora zgodnie z ich celem, a także później tj. do czasu upływu terminu przedawnienia ewentualnych roszczeń, w związku z realizacją obowiązku archiwizacyjnego.
Dodatkowe informacje
Opłata
- 17 zł opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu z wyłączeniem spraw dotyczących budownictwa mieszkaniowego.
- 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Tryb odwoławczy
Skargi i wnioski
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Informacje dodatkowe
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r., poz. 1044 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz. U. z 2018 r., poz. 716 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r., poz. 1202 z późn. zm.)
Ochrona danych osobowych
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo
- Usługi dla przedsiębiorców - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo
- Usługi dla instytucji, urzędów - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo
Kategorie życiowe
- Nieruchomość
- Rodzina
- Inwestycja
- Działalność gospodarcza
Słowa kluczowe
Miejsce składania dokumentów
ul. Górna 13
05-400 Otwock
ul. Komunardów 10
05-400 Otwock