
Starostwo Powiatowe w Garwolinie
Starostwo Powiatowe w Garwolinie
08-400 Garwolin
fax: +48 25 684 30 10
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Wydanie wypisu z rejestru gruntów, budynków i lokali oraz wypisu i wyrysu z rejestru gruntów
Ogólny opis
Opis skrócony
- Zgodnie z art. 24 ust. 5 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne zaświadczenie z ewidencji gruntów i budynków może zostać wydane:
- właścicielom oraz osobom i jednostkom organizacyjnym władającym gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany zbiór danych lub wypis;
- organom administracji publicznej albo podmiotom niebędącym organami administracji publicznej, realizującym, na skutek powierzenia lub zlecenia przez organ administracji publicznej, zadania publiczne związane z gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany zbiór danych lub wypis;
- innych podmiotom niż wyżej wymienione, jeżeli mają interes prawny w tym zakresie związany z gruntami, budynkami lub lokalami będącymi przedmiotem wypisu;
- operatorom sieci w rozumieniu ustawy z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku o wydanie:
- wypisu z rejestru gruntów, budynków i lokali;
- wyrysu i wypisu z rejestru gruntów;
- informacji z operatu ewidencji gruntów i budynków;
- wydruku mapy ewidencyjnej;
- kopii dokumentu uzasadniającego wpisy w operacie ewidencyjnym.
- Dokumenty wykazujące istnienie interesu prawnego w uzyskaniu informacji zawierających dane osobowe.
- Dokument potwierdzający tożsamość.
- Dowód wniesienia opłaty skarbowej.
- Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Odbiorca usługi
Termin załatwienia sprawy
Informacja
PODSTAWA PRAWNA:
Rozdział 4 - Ewidencja gruntów i budynków art. 24 ust. 2 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne ( jednolity tekst Dz. U. z 2010 r., Nr 193, poz.1287 ze zm.), Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 19 lutego 2004 r. w sprawie wysokości opłat za czynności geodezyjne i kartograficzne oraz udzielanie informacji, a także za wykonywanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego (Dz. U. z 2004 r., Nr 37, poz. 333).
Informacji o gruntach, budynkach i lokalach udziela się odpłatnie (art. 24 ust. 3). Wypisy i wyrysy z operatu ewidencyjnego wydawane są odpłatnie na żądanie właścicieli lub osób fizycznych i prawnych, w których władaniu znajduje się grunt, budynek lub lokal, osób fizycznych i prawnych oraz innych jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej, które mają interes prawny w tym zakresie, a także na żądanie zainteresowanych organów administracji rządowej i samorządowej.
WYMAGANE DOKUMENTY:
- Wniosek właściciela, wieczystego użytkownika, trwałego zarządcy lub innej osoby mającej w tym interes prawny.
- Dokument potwierdzający własność lub użytkowanie wieczyste.
WYSOKOŚĆ OPŁAT:
- Wyrys – pierwsza działka, budynek lub lokal na wyrysie w granicach obrębu geodezyjnego (wsi) 120 zł.
- Wyrys – następna działka, budynek lub lokal na tym samym wyrysie 12 zł.
- Wypis – pierwsza działka na wypisie w granicach obrębu geodezyjnego (wsi) 12 zł.
- Wypis – następna działka, budynek lub lokal na tym samym wypisie 6 zł każda.
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami mający siedzibę przy ul. Staszica 15, budynek B, parter, wejście E, pokoje 9 i 11, tel. (025) 68-43-261, wew. 24 i 25. Interesanci przyjmowani są od poniedziałku do piątku w godzinach 8-16.
TERMIN ODPOWIEDZI:
- Wypisy wykonywane są i wydawane w dniu zamówienia, jeśli nie zachodzi konieczność dostarczenia dokumentów przez zamawiającego, których wcześniej nie doręczył urzędowi np.: zmiana nazwiska, zmiana adresu.
- Wyrysy wydawane są w terminie jednego tygodnia, co nie oznacza, że termin ten nie jest krótszy. Zależy to od ilości interesantów oczekujących w danym okresie czasu na załatwienie.
- W przypadku zamówienia korespondencyjnego, nie zawierającego wystarczających danych do zidentyfikowania nieruchomości, organ w terminie tygodnia wzywa do uzupełnienia wniosku.
Dodatkowe informacje
Opłata
- Opłatę pobiera się przed udostępnieniem materiałów zasobu lub przed wykonaniem czynności, o których mowa w art. 40 b ust. 1 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, poprzez dokonanie wpłaty na wskazany rachunek bankowy.
- Wysokość należnej opłaty oraz sposób jej wyliczenia określa Dokument Obliczenia Opłaty, który zawiera:
- nazwę jednostki organizacyjnej, która wystawiła dokument;
- identyfikator i datę wniosku o udostępnienie materiałów zasobu albo identyfikator i datę zgłoszenia prac geodezyjnych lub prac kartograficznych;
- nazwy oraz liczbę jednostek rozliczeniowych udostępnianych materiałów zasobu, a także oznaczenia pozycji w odpowiedniej tabeli opłat zawartej w załączniku do ustawy;
- wysokość użytych do wyliczenia podstawowych stawek jednostkowych oraz współczynników korygujących;
- kwotę opłaty;
- datę wystawienia dokumentu oraz podpis organu lub upoważnionej przez niego osoby.
- Dokument Obliczenia Opłaty wystawiany w postaci elektronicznej i generowany z systemu teleinformatycznego w sposób umożliwiający jego wydruk nie wymaga podpisu ani pieczęci.
- Opłaty za czynności związane z udostępnieniem zasobu geodezyjnego i kartograficznego pobierane są zgodnie z załącznikiem do ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne i podlegają corocznej waloryzacji.
Tryb odwoławczy
Skargi i wnioski
Informacje dodatkowe
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r., poz. 1000)
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2019 r., poz. 725 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2019 r., poz. 393)
- Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 lipca 2014 r. w sprawie udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wydawania licencji oraz wzoru Dokumentu Obliczenia Opłaty (Dz. U. z 2019 r., poz. 434)
Ochrona danych osobowych
- Administratorem Państwa danych jest Starosta Powiatu Garwolińskiego.
Adres: Starostwo Powiatowe w Garwolinie, ul. Mazowiecka 26, 08 – 400 Garwolin. - Starosta Powiatu Garwolińskiego wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą Państwo kontaktować się w sprawach ochrony danych osobowych i realizacji swoich praw za pośrednictwem poczty elektronicznej: starostwo@garwolin-starostwo.pl lub osobiście w siedzibie administratora p. nr 218 (II piętro).
- Państwa dane będą przetwarzane w celu realizacji wniosku o wydanie wypisu i wyrysu z ewidencji gruntów na podstawie art. 6 ust.1 lit. c)Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze oraz ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz Rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków.
- Państwa dane mogą być udostępnione innym uprawnionym organom administracji publicznej upoważnionym na podstawie przepisów prawa.
- Państwa dane będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania zadań administratora oraz realizacji obowiązku archiwizacyjnego, które wynikają z przepisów prawa.
- Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych, sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, jak również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony DanychOsobowych.
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Geodezja i Kataster - Ewidencja gruntów i budynków
- Usługi dla przedsiębiorców - Geodezja i Kataster - Ewidencja gruntów i budynków
- Usługi dla instytucji, urzędów - Geodezja i Kataster - Ewidencja gruntów i budynków
Kategorie życiowe
- Budowa
- Inwestycja
- Działalność gospodarcza
- Ewidencja
- Nieruchomość
- Infrastruktura
Słowa kluczowe
Miejsce składania dokumentów
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
ul. Mazowiecka 26, 08-400 Garwolin
tel. (025) 684 29 50
e-mail: wydz.geodezji@garwolin-starostwo.pl