]]>
close

Szukaj w:

Starostwo Powiatowe w Otwocku

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Starostwo Powiatowe w Otwocku

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Wydanie wypisu z rejestru gruntów, budynków i lokali oraz wypisu i wyrysu z rejestru gruntów

Ogólny opis

Wydanie wypisu z rejestru gruntów, budynków i lokali oraz wypisu i wyrysu z rejestru gruntów

Opis skrócony

  1. Zgodnie z art. 24 ust. 5 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne zaświadczenie z ewidencji gruntów i budynków może zostać wydane:
    • właścicielom oraz osobom i jednostkom organizacyjnym władającym gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany zbiór danych lub wypis;
    • organom administracji publicznej albo podmiotom niebędącym organami administracji publicznej, realizującym, na skutek powierzenia lub zlecenia przez organ administracji publicznej, zadania publiczne związane z gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany zbiór danych lub wypis;
    • innych podmiotom niż wyżej wymienione, jeżeli mają interes prawny w tym zakresie związany z gruntami, budynkami lub lokalami będącymi przedmiotem wypisu;
    • operatorom sieci w rozumieniu ustawy z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych.

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku o wydanie:
    • wypisu z rejestru gruntów, budynków i lokali;
    • wyrysu i wypisu z rejestru gruntów;
    • informacji z operatu ewidencji gruntów i budynków;
    • wydruku mapy ewidencyjnej;
    • kopii dokumentu uzasadniającego wpisy w operacie ewidencyjnym.
  2. Dokumenty wykazujące istnienie interesu prawnego w uzyskaniu informacji zawierających dane osobowe.
  3. Dokument potwierdzający tożsamość.
  4. Dowód wniesienia opłaty skarbowej.
  5. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

Odbiorca usługi

Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja

Termin załatwienia sprawy

Wypisy z rejestru gruntów, budynków i lokali oraz wypisy i wyrysy z rejestru gruntów wydawane są w terminie do 7 dni od złożenia kompletnego wniosku natomiast pozostałe dokumenty do 30 dni od złożenia kompletnego wniosku.

Informacja

Wniosek o wydanie wypisu z rejestru gruntów /wypisu i wyrysu z mapy ewidencyjnej.  
Wypis jest wydawany właścicielowi.
Jeżeli wnioskodawca nie jest właścicielem bądź władającym to w przypadku wniosku o wydanie wypisów zawierających dane podmiotów – wniosek musi zawierać wykazanie interesu prawnego wnioskodawcy wraz ze wskazaniem przepisu prawa, załączyć dokument potwierdzający interes prawny.

Dodatkowe informacje

Opłata

  1. Opłatę pobiera się przed udostępnieniem materiałów zasobu lub przed wykonaniem czynności, o których mowa w art. 40 b ust. 1 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, poprzez dokonanie wpłaty na wskazany rachunek bankowy.
  2. Wysokość należnej opłaty oraz sposób jej wyliczenia określa Dokument Obliczenia Opłaty, który zawiera:
    • nazwę jednostki organizacyjnej, która wystawiła dokument;
    • identyfikator i datę wniosku o udostępnienie materiałów zasobu albo identyfikator i datę zgłoszenia prac geodezyjnych lub prac kartograficznych;
    • nazwy oraz liczbę jednostek rozliczeniowych udostępnianych materiałów zasobu, a także oznaczenia pozycji w odpowiedniej tabeli opłat zawartej w załączniku do ustawy;
    • wysokość użytych do wyliczenia podstawowych stawek jednostkowych oraz współczynników korygujących;
    • kwotę opłaty;
    • datę wystawienia dokumentu oraz podpis organu lub upoważnionej przez niego osoby.
  3. Dokument Obliczenia Opłaty wystawiany w postaci elektronicznej i generowany z systemu teleinformatycznego w sposób umożliwiający jego wydruk nie wymaga podpisu ani pieczęci.
  4. Opłaty za czynności związane z udostępnieniem zasobu geodezyjnego i kartograficznego pobierane są zgodnie z załącznikiem do ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne i podlegają corocznej waloryzacji.

Tryb odwoławczy

Brak

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Informacje dodatkowe

Dowód wniesienia opłaty za żądaną czynność składany jest przy odbiorze dokumentów.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r., poz. 1000)
  3. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2019 r., poz. 725 z późn. zm.)
  4. Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2019 r., poz. 393)
  5. Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 lipca 2014 r. w sprawie udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wydawania licencji oraz wzoru Dokumentu Obliczenia Opłaty (Dz. U. z 2019 r., poz. 434)

Ochrona danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO informujmy, iż:
1)    administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Otwocki.
Miejsce zbierania i przetwarzani danych:
ul. Górna 13, 05-400 Otwock, ul. Komunardów 10, 05-402 Otwock
2)    inspektorem ochrony danych w Starostwie Powiatowym w Otwocku jest Pani Daria Bartnicka, mail: iod@powiat-otwocki.pl.
3)    Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań Administratora wynikających z ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U.2013, Nr 595 z późn. zm, a także zadań wynikających z innych ustaw, porozumień zawartych przez Powiat z organami administracji rządowej w sprawie wykonywania zadań publicznych z zakresu administracji rządowej, jak również zadań wynikających z porozumień zawartych z jednostkami lokalnego samorządu terytorialnego, a także województwem, na którego obszarze znajduje się terytorium powiatu w sprawie powierzenia prowadzenia zadań publicznych.
4)   podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest ustawa Prawo geodezyjne i Kartograficzne (t. j. Dz. U. z 2017r. poz. 2101).
5)    posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich a także prawo do ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, co do danych osobowych, których podanie jest dobrowolne, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej. Oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych wymaga jego złożenia w formie pisemnej.
6)    ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
7)    Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez ustawy kompetencyjne lub ustawę z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257) i ustawę z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym    i archiwach (Dz. U. z 2018 r., poz. 217), w tym Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Geodezja i Kataster - Ewidencja gruntów i budynków
  2. Usługi dla przedsiębiorców - Geodezja i Kataster - Ewidencja gruntów i budynków
  3. Usługi dla instytucji, urzędów - Geodezja i Kataster - Ewidencja gruntów i budynków

Kategorie życiowe

  1. Budowa
  2. Inwestycja
  3. Działalność gospodarcza
  4. Ewidencja
  5. Nieruchomość
  6. Infrastruktura

Słowa kluczowe

wypis, wyrys, rejestr, grunt, budynek, nieruchomość

Miejsce składania dokumentów

Starostwo Powiatowe w Otwocku 05-400 ul. Komunardów 10

Uwagi

Zgodnie z art. 40d ust. 3 ustawy z dnia 17 maja 1989r.- Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity  Dz. U. z 2019r.  poz..725 ze zm.) opłatę pobiera się przed udostępnieniem materiałów zasobu lub przed wykonaniem czynności.
Opłata naliczana jest na podstawie tabeli nr 10 stanowiącej załącznik  do ustawy z dnia 17 maja 1989r.- Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity  Dz. U. z 2019r.  poz. Poz.725 ze zm.)

Zrealizuj usługę przez Internet

Dowiedz się, jak zrealizować usługę w urzędzie

visitstats.counter 407683