
Starostwo Powiatowe w Otwocku
Starostwo Powiatowe w Otwocku
05-400 Otwock
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Zgłoszenie zmiany dotyczącej danych zawartych w ewidencji gruntów i budynków.
Ogólny opis
Opis skrócony
Wymagane dokumenty
- Wniosek o dokonanie zmiany danych zawartych w ewidencji gruntów i budynków.
- Dokumenty stanowiące w świetle art. 22 i 23 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne podstawę do dokonania zmiany, które w szczególności stanowić mogą: akty notarialne, postanowienie sądu, akt własności.
- Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Odbiorca usługi
Termin załatwienia sprawy
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
- Zgłoszenie zmiany dotyczącej danych zawartych w ewidencji gruntów i budynków co do zasady nie podlega opłacie.
- Opłatę skarbową w wysokości 10 zł należy uiścić w wypadku konieczności wydania decyzji administracyjnej, gdy aktualizacja bazy ewidencji gruntów i budynków jest dokonywania na wniosek lub zgłoszenie w drodze decyzji administracyjnej (opłacie tej podlega wyłącznie decyzja o aktualizacji lub o odmowie aktualizacji ewidencji gruntów i budynków, od opłaty tej zwolnione są decyzje o umorzeniu postępowania).
- Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.
Tryb odwoławczy
Skargi i wnioski
Informacje dodatkowe
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r., poz. 1000)
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2019 r., poz. 725 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2019 r., poz. 393)
Ochrona danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO informuję, iż:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Otwocki ul. Górna 13 05-400 Otwock
2) Inspektorem Ochrony Danych w Starostwie Powiatowym w Otwocku jest Pani Daria Bartnicka
mail: iod@powiat-otwocki.pl, kom: 501 030 611.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań Administratora wynikających z ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz.U. z 2018r., poz. 995 z późn. zm.), a także zadań wynikających z innych ustaw, porozumień zawartych przez Powiat z organami administracji rządowej w sprawie wykonywania zadań publicznych z zakresu administracji rządowej, jak również zadań wynikających z porozumień zawartych z jednostkami lokalnego samorządu terytorialnego, a także województwem, na którego obszarze znajduje się terytorium powiatu w sprawie powierzenia prowadzenia zadań publicznych.
4) Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, co do danych osobowych, których podanie jest dobrowolne - prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem. Oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych wymaga jego złożenia w formie pisemnej lub elektronicznej na adres mailowy kancelaria@powiat-otwocki.pl
5) Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
6) Pani/Pana dane osobowe będą przez Nas przetwarzane przez cały czas niezbędny do realizacji zadań Administratora zgodnie z ich celem, a także później tj. do czasu upływu terminu przedawnienia ewentualnych roszczeń, w związku z realizacją obowiązku archiwizacyjnego.
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Geodezja i Kataster - Ewidencja gruntów i budynków
- Usługi dla przedsiębiorców - Geodezja i Kataster - Ewidencja gruntów i budynków
- Usługi dla instytucji, urzędów - Geodezja i Kataster - Ewidencja gruntów i budynków
Kategorie życiowe
- Budowa
- Inwestycja
- Działalność gospodarcza
- Ewidencja
- Nieruchomość
- Infrastruktura
Słowa kluczowe
Miejsce składania dokumentów
ul. Górna 13
05-400 Otwock
ul. Komunardów 10
05-400 Otwock