
Urząd Gminy w Opinogórze Górnej
Urząd Gminy w Opinogórze Górnej
ul. Zygmunta Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra Górna
06-406 Opinogóra Górna
telefon: 23 673 61 10;
23 671 70 24;
23 671 70 60;
23 671 70 85;
23 671 20 63;
fax: 23 673 61 10
fax: 23 673 61 10
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Przedłużenie umowy dzierżawy gruntu
Ogólny opis
Przedłużenie umowy dzierżawy gruntu
Opis skrócony
W wypadku dobiegania końca zawartej umowy dzierżawy lub upłynięcia terminu jej obowiązywania wydzierżawiający grunty (nieruchomości) może wystąpić o zawarcie z nim kolejnej umowy o dzierżawę na dalszy czas oznaczony, w szczególności o zawarcie aneksu do obowiązującej umowy dzierżawy o jej przedłużeniu na dalszy czas oznaczony
Wymagane dokumenty
- Wniosek o przedłużenie umowy dzierżawy powinien zawierać opis nieruchomości, której dotyczy oraz wskazywać dane dotyczące dotychczasowej umowy.
- W przypadku spółki cywilnej do wniosku należy dołączyć kserokopię umowy.
- W przypadku Partii politycznej do wniosku należy dołączyć - kserokopię wyciągu z księgi ewidencji partii politycznych.
- W przypadku osób fizycznych do wniosku należy dołączyć dokument potwierdzający prowadzenie działalności gospodarczej nie starszy niż 3 miesiące.
- W przypadku Kościołów i związków wyznaniowych do wniosku należy dołączyć - kserokopię dokumentu potwierdzającego osobowość prawną.
Odbiorca usługi
Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja
Termin załatwienia sprawy
Sprawa załatwiana jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu).
W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
Wniosek jest wolny od opłat.
Tryb odwoławczy
Brak
Skargi i wnioski
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r., poz. 121 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. z 2018 r., poz. 1025 z późn. zm.)
Ochrona danych osobowych
25 maja 2018 r. zaczęło obowiązywać rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 2016.05.04) tzw. RODO.
Zgodnie z art. 13 ww. ogólnego rozporządzenia o ochronie danych informujmy:
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Opinogórze Górnej, w związku z wykonywaniem zadań publicznych, jest Wójt Gminy Opinogóra Górna adres siedziby: Urząd Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna;
- kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Gminy : iod@opinogoragorna.pl;
- Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji zadań określonych przepisami prawa i nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnione na podstawie przepisów prawa;
- dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną
- klienci Urzędu mają prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz możliwość ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.;
- jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody na przetwarzanie, klienci mają prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie ich danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- klienci mają prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Urzędu Ochrony Danych Osobowych);
- w większości przypadków przetwarzanie danych osobowych wynika z przepisów prawa, a ich podawanie przez klienta jest obowiązkowe. W niektórych sprawach podawanie danych osobowych może być dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji celów, o których mowa w ust. 3. W sytuacji dobrowolności podawania danych osobowych klienci zostaną o tym fakcie poinformowani.
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Gospodarka nieruchomościami
- Usługi dla przedsiębiorców - Gospodarka nieruchomościami
- Usługi dla instytucji, urzędów - Gospodarka nieruchomościami
Kategorie życiowe
- Dzierżawa
- Grunty
- Działalność gospodarcza
Słowa kluczowe
dzierżawa, nieruchomości
Miejsce składania dokumentów
Urząd Gminy w Opinogórze Górnej
ul. Zygmunta Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra Górna
Sekretariat, pokój 18, I piętro
ul. Zygmunta Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra Górna
Sekretariat, pokój 18, I piętro
Uwagi
W przypadku składania wniosku przez pełnomocnika wymagane jest złożenie pełnomocnictwa wraz z opłatą za złożone pełnomocnictwo w wysokości 17,00 zł
Zrealizuj usługę przez Internet
Liczba wyświetleń: 545005