
Urząd Miejski w Tarczynie
Urząd Miejski w Tarczynie
Juliana Stępkowskiego 17
05-555 Tarczyn
05-555 Tarczyn
telefon: tel: (48 22) 715 79 00
fax: faks: (48 22) 727 81 91
fax: faks: (48 22) 727 81 91
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Wniosek o odszkodowanie za grunt przejęty pod drogę
Ogólny opis
Wniosek o odszkodowanie za grunt przejęty pod drogę
Opis skrócony
- Wywłaszczenie prawa własności do gruntu, prawa jego użytkowania wieczystego lub innego prawa rzeczowego do gruntu na cel publiczny w postaci drogi publiczne, drogi rowerowe i drogi wodne, budowa, utrzymywanie oraz wykonywanie robót budowlanych tych dróg, obiektów i urządzeń transportu publicznego, a także łączności publicznej i sygnalizacji następuje za odszkodowaniem wypłacanym przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego na rzecz osoby wywłaszczanej, którego wysokości powinna odpowiadać wartości wywłaszczonego gruntu lub wartości prawa rzeczowego do tego gruntu.
- Jeżeli na wywłaszczonym gruncie ustanowione są inne prawa rzeczowe, odszkodowanie zmniejsza się o kwotę równą wartości tych praw.
- Grunty mogą być wywłaszczone tylko na rzecz Skarbu Państwa albo na rzecz jednostki samorządu terytorialnego.
- Wywłaszczenie gruntu może być dokonane, jeżeli powyższy cel publiczny określone szczegółowo w art. 6 pkt 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami i nie mogą być zrealizowane w inny sposób niż poprzez pozbawienie albo ograniczenie praw do gruntu, a prawa te nie mogą być nabyte w drodze umowy.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o odszkodowanie, który powinien w szczególności zawierać:
- imię, nazwisko i adres wnioskodawcy,
- datę wniosku i podpis,
- dane pozwalające na dokładne określenie położenia gruntu i zakresu zgłoszonego żądania oraz potwierdzić, iż wnioskodawca jest uprawniony do ubiegania się o odszkodowanie,
- imiona i nazwiska oraz aktualne adresy pozostałych osób uprawnionych do ubiegania się o odszkodowanie.
- Dokument, na podstawie którego grunt został wywłaszczony.
- Orzeczenie (decyzja) o stwierdzeniu nieważności decyzji wywłaszczeniowej w części dotyczącej ustalenia i wypłaty odszkodowania (jeżeli zostało wydane).
- Dokument potwierdzający prawo wnioskodawcy do żądania ustalenia i wypłaty odszkodowania.
- Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Odbiorca usługi
Obywatel, Przedsiębiorca
Termin załatwienia sprawy
Sprawa załatwiana jest niezwłocznie nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu).
W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
- Wniosek o odszkodowanie za wywłaszczenie gruntu na drogę jest wolny od opłat.
- 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Informacje o płatnościach
Numer rachunku bankowego:
12929100010101588720000010
12929100010101588720000010
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Wojewody Mazowieckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który ją wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
Skargi i wnioski
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r., poz. 121 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 2222 z późn. zm.)
Ochrona danych osobowych
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Tarczynie
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46 (WE) /dalej rozporządzenie ogólne/ informuję, iż:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Tarczyna, z siedzibą w Tarczynie przy ul. J. Stępkowskiego 17.
- W Urzędzie Miejskim w Tarczynie wyznaczono Inspektora Ochrony Danych. Inspektor wyznaczony jest do kontaktów w sprawach związanych z realizacją Pani/Pana praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, lub w celu uzyskania informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Tarczynie.
- Dane kontaktowe: adres: Katarzyna Suwarska, Inspektor Ochrony Danych Urzędu Miejskiego w Tarczynie , ul. J. Stępkowskiego 17, 05-555 Tarczyn
- adres e-mail : inspektor@tarczyn.pl;
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wykonywania obowiązków publicznych oraz w związku z wykonywaniem zadań realizowanych w interesie publicznym w ramach sprawowania władzy publicznej na podstawie art.6 ust 1 lit c i e. rozporządzenia ogólnego . Szczegółowe podstawy prawne uprawniające Burmistrza Tarczyna do przetwarzania Pani /Pana danych osobowych są dostępne w właściwej merytorycznie komórce organizacyjnej Urzędu Miejskiego w Tarczynie.
- Pani/ Pana dane osobowe przetwarzane będą również w związku z wykonaniem umowy lub podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy na podstawie art. 6 ust 1 lit b rozporządzenia ogólnego.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie zgody w związku z realizacją zadań niezwiązanych z realizacją zadania publicznego wynikającego z przepisów prawa (tj. konkursy, działania promocyjne itp.)
- odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Szczegółowe informacje o planowanym okresie przetwarzania danych osobowych można uzyskać w właściwej merytorycznie komórce organizacyjnej Urzędu Miejskiego w Tarczynie.
- posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (*jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- przysługuje Pani/Panu prawo żądania usunięcia oraz przekazania danych osobowych w trybie art. 17 ust 1 ogólnego rozporządzenie w przypadku przetwarzania danych osobowych niezwiązanych z wykonywaniem obowiązków publicznych.
- ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa UODO gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.;
- podanie przez Pana/Panią danych osobowych w związku z wykonywaniem zadań publicznych jest: wymogiem ustawowym. Dane osobowe w tym celu będą pozyskiwane zarówno od osoby której dane dotyczą jak i od innych organów administracji publicznej z centralnych rejestrów publicznych. W przypadku pozyskiwania danych od osoby której dane dotyczą jest Pan/Pani obowiązana do ich podania a konsekwencje niepodania danych osobowych wynikają z przepisów prawa.
- podanie danych w celu wykonania umowy lub w celu podjęcia działań związanych z jej zawarciem jest /warunkiem umownym/warunkiem zawarcia umowy). Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie niemożność realizacji umowy.
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Gospodarka nieruchomościami - Odszkodowania
- Usługi dla przedsiębiorców - Gospodarka nieruchomościami - Odszkodowania
Kategorie życiowe
- Odszkodowanie
- Drogi publiczne
- Grunt
- Wywłaszczenie
Słowa kluczowe
odszkodowanie, wywłaszczenie, grunty, drogi publiczne
Miejsce składania dokumentów
Urząd Miejski w Tarczynie
ul. Juliana Stępkowskiego 17 (wejście od ul. Sportowej)
05-555 Tarczyn
ul. Juliana Stępkowskiego 17 (wejście od ul. Sportowej)
05-555 Tarczyn
Uwagi
brak
Zrealizuj usługę przez Internet
Liczba wyświetleń: 526865