]]>
close

Szukaj w:

Urząd Miejski w Tarczynie

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Miejski w Tarczynie

Juliana Stępkowskiego 17
05-555 Tarczyn

telefon: tel: (48 22) 715 79 00
fax: faks: (48 22) 727 81 91

http://www.tarczyn.pl

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Wniosek o odszkodowanie za grunt przejęty pod drogę

  • Ogólny opis
    Wniosek o odszkodowanie za grunt przejęty pod drogę
  • Opis skrócony
    1. Wywłaszczenie prawa własności do gruntu, prawa jego użytkowania wieczystego lub innego prawa rzeczowego do gruntu na cel publiczny w postaci drogi publiczne, drogi rowerowe i drogi wodne, budowa, utrzymywanie oraz wykonywanie robót budowlanych tych dróg, obiektów i urządzeń transportu publicznego, a także łączności publicznej i sygnalizacji następuje za odszkodowaniem wypłacanym przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego na rzecz osoby wywłaszczanej, którego wysokości powinna odpowiadać wartości wywłaszczonego gruntu lub wartości prawa rzeczowego do tego gruntu.
    2. Jeżeli na wywłaszczonym gruncie ustanowione są inne prawa rzeczowe, odszkodowanie zmniejsza się o kwotę równą wartości tych praw.
    3. Grunty mogą być wywłaszczone tylko na rzecz Skarbu Państwa albo na rzecz jednostki samorządu terytorialnego.
    4. Wywłaszczenie gruntu może być dokonane, jeżeli powyższy cel publiczny określone szczegółowo w art. 6 pkt 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami i nie mogą być zrealizowane w inny sposób niż poprzez pozbawienie albo ograniczenie praw do gruntu, a prawa te nie mogą być nabyte w drodze umowy.
  • Wymagane dokumenty
    1. Wniosek o odszkodowanie, który powinien w szczególności zawierać:
      • imię, nazwisko i adres wnioskodawcy,
      • datę wniosku i podpis,
      • dane pozwalające na dokładne określenie położenia gruntu i zakresu zgłoszonego żądania oraz potwierdzić, iż wnioskodawca jest uprawniony do ubiegania się o odszkodowanie,
      • imiona i nazwiska oraz aktualne adresy pozostałych osób uprawnionych do ubiegania się o odszkodowanie.
    2. Dokument, na podstawie którego grunt został wywłaszczony.
    3. Orzeczenie (decyzja) o stwierdzeniu nieważności decyzji wywłaszczeniowej w części dotyczącej ustalenia i wypłaty odszkodowania (jeżeli zostało wydane).
    4. Dokument potwierdzający prawo wnioskodawcy do żądania ustalenia i wypłaty odszkodowania.
    5. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
  • Odbiorca usługi
    Obywatel, Przedsiębiorca
  • Termin załatwienia sprawy:
    Sprawa załatwiana jest niezwłocznie nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu).
    W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
  • Informacja:
  • Dodatkowe informacje:

    Opłata

    • Wniosek o odszkodowanie za wywłaszczenie gruntu na drogę jest wolny od opłat.
    • 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

    Informacje o płatnościach

    Numer rachunku bankowego
    12929100010101588720000010

    Tryb odwoławczy

    Odwołanie wnosi się do Wojewody Mazowieckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który ją wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.

    Skargi i wnioski

    Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
    Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
    Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

    Informacje dodatkowe

    Podstawa prawna

    1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r., poz. 121 z późn. zm.)
    2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.)
    3. Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 2222 z późn. zm.)

    Ochrona danych osobowych

    Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Tarczynie

    Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46 (WE) /dalej rozporządzenie ogólne/ informuję, iż:

    • administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Tarczyna, z siedzibą w Tarczynie przy ul. J. Stępkowskiego 17.
    • W Urzędzie Miejskim w Tarczynie  wyznaczono Inspektora Ochrony Danych. Inspektor wyznaczony jest do kontaktów w sprawach związanych z realizacją Pani/Pana praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, lub w celu uzyskania informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Tarczynie.
    • Dane kontaktowe: adres: Katarzyna Suwarska, Inspektor Ochrony Danych  Urzędu Miejskiego w Tarczynie , ul. J. Stępkowskiego 17,  05-555 Tarczyn
    • adres  e-mail : inspektor@tarczyn.pl;
    • Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wykonywania obowiązków publicznych oraz w związku z wykonywaniem zadań realizowanych w interesie publicznym w ramach sprawowania władzy publicznej na podstawie art.6 ust 1 lit c i e. rozporządzenia ogólnego . Szczegółowe podstawy prawne uprawniające Burmistrza Tarczyna do przetwarzania Pani /Pana danych osobowych są dostępne w właściwej merytorycznie komórce organizacyjnej Urzędu Miejskiego w Tarczynie.
    • Pani/ Pana dane osobowe przetwarzane będą również w związku z wykonaniem umowy lub podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy na podstawie art. 6 ust 1 lit b rozporządzenia ogólnego.
    • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie zgody w związku z realizacją zadań niezwiązanych z realizacją zadania publicznego wynikającego z przepisów prawa (tj. konkursy, działania promocyjne itp.)
    • odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa.
    • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Szczegółowe informacje o planowanym okresie przetwarzania danych osobowych można uzyskać w właściwej merytorycznie komórce organizacyjnej Urzędu Miejskiego w Tarczynie.
    • posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania  (*jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
    • przysługuje Pani/Panu prawo żądania usunięcia oraz przekazania danych osobowych w trybie art. 17 ust 1 ogólnego rozporządzenie w przypadku przetwarzania danych osobowych niezwiązanych z wykonywaniem obowiązków publicznych.
    •  ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa UODO gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.;
    • podanie przez Pana/Panią danych osobowych w związku z wykonywaniem zadań publicznych jest: wymogiem ustawowym. Dane osobowe w tym celu będą pozyskiwane zarówno od osoby której dane dotyczą jak i od innych organów administracji publicznej z centralnych rejestrów publicznych. W przypadku pozyskiwania danych od osoby której dane dotyczą jest Pan/Pani obowiązana do ich podania a konsekwencje niepodania danych osobowych wynikają z przepisów prawa.
    • podanie danych w celu wykonania umowy lub w celu podjęcia działań związanych z jej zawarciem jest /warunkiem umownym/warunkiem zawarcia umowy). Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie niemożność realizacji umowy.

    Klasyfikacje usługi

    1. Usługi dla obywateli - Gospodarka nieruchomościami - Odszkodowania
    2. Usługi dla przedsiębiorców - Gospodarka nieruchomościami - Odszkodowania

    Kategorie życiowe

    1. Odszkodowanie
    2. Drogi publiczne
    3. Grunt
    4. Wywłaszczenie

    Słowa kluczowe

    odszkodowanie, wywłaszczenie, grunty, drogi publiczne

    Miejsce składania dokumentów

    Urząd Miejski w Tarczynie
    ul. Juliana Stępkowskiego 17 (wejście od ul. Sportowej)
    05-555 Tarczyn

    Uwagi

    brak

Zrealizuj usługę przez Internet:

visitstats.counter 133378