
Urząd Gminy Zakrzew
Urząd Gminy Zakrzew
26-652 Zakrzew
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Wydanie decyzji o warunkach zabudowy
Ogólny opis
Opis skrócony
- Decyzja o warunkach zabudowy jest wydana dla terenu nie objętego miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.
- Wydanie decyzji jest możliwe w przypadku spełnienia łącznie następujących warunków:
- co najmniej jedna działka sąsiednia, dostępna z tej samej drogi publicznej, jest zabudowana w sposób pozwalający na określenie wymagań dotyczących nowej zabudowy w zakresie kontynuacji funkcji, parametrów, cech i wskaźników kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu, w tym gabarytów i formy architektonicznej obiektów budowlanych, linii zabudowy oraz intensywności wykorzystania terenu;
- teren ma dostęp do drogi publicznej;
- istniejące lub projektowane uzbrojenie terenu jest wystarczające dla zamierzenia budowlanego (warunek ten uznaje się za spełniony jeśli wykonanie uzbrojenia terenu zostało zagwarantowane w drodze umowy zawartej między właściwą jednostką organizacyjną a inwestorem);
- teren nie wymaga uzyskania zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne albo jest objęty zgodą uzyskaną przy sporządzaniu miejscowych planów, które utraciły moc na podstawie art. 87 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
- decyzja jest zgodna z odrębnymi przepisami.
- W przypadku robót budowlanych polegających na remoncie, montażu lub przebudowie, jeżeli nie powodują zmiany sposobu zagospodarowania terenu i użytkowania obiektu budowlanego oraz nie zmieniają jego formy architektonicznej i nie są zaliczone do przedsięwzięć wymagających przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko (w rozumieniu przepisów o ochronie środowiska) lub też robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę nie wydaje się decyzji o warunkach zabudowy.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie decyzji o warunkach zabudowy.
- Do wniosku należy załączyć: Kopie mapy zasadniczej (w skali 1:500 lub 1:1000, a w stosunku do inwestycji liniowych możliwe jest dołączenie map w skali 1:2000) w 2 egzemplarzach, zawierające określenie granic terenu objętego wnioskiem i obszaru, na który planowana inwestycja będzie oddziaływać z naniesioną inwestycją.
- Opis charakterystyki inwestycji obejmujący:
- określenie zapotrzebowania na wodę, energię oraz sposobu odprowadzania lub oczyszczania ścieków, a także innych potrzeb w zakresie infrastruktury technicznej, a w razie potrzeby również sposobu unieszkodliwiania odpadów (nie dotyczy inwestorów, występujących o lokalizację sieci infrastruktury technicznej, którzy są jednocześnie jej dysponentami);
- określenie planowanego sposobu zagospodarowania terenu oraz charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym przeznaczenia i gabarytów projektowanych obiektów budowlanych oraz powierzchni terenu podlegającej przekształceniu, przedstawione w formie opisowej i graficznej;
- określenie charakterystycznych parametrów technicznych inwestycji oraz dane charakteryzujące jej wpływ na środowisko.
- decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach z klauzulą ostateczności jeśli wymagają tego przepisy szczególne.
- W przypadku lokalizacji składowiska odpadów:- docelową rzędną składowiska odpadów,
- roczną i całkowitą ilość składowanych odpadów oraz rodzaje składowanych odpadów,
- sposób gromadzenia, oczyszczania i odprowadzania ścieków,
- sposób gromadzenia, oczyszczania i wykorzystywania lub unieszkodliwiania gazu składowiskowego.
- Wypis z właściwego rejestru (wydany nie później niż 3 miesiące przed datą złożenia wniosku) jeśli z wnioskiem występuje osoba prawna.
- Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
- Dowód wniesienia opłaty skarbowej.
Odbiorca usługi
Termin załatwienia sprawy
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
- Opłata skarbowa w kwocie 107 zł za wydanie decyzji o warunkach zabudowy.
- Zwolnione od opłaty skarbowej są decyzje dotyczące budownictwa mieszkaniowego oraz inwestycji, w których inwestorem jest jednostka budżetowa lub jednostka samorządu terytorialnego.
- Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.
Tryb odwoławczy
Skargi i wnioski
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Informacje dodatkowe
- Jeżeli decyzja o warunkach zabudowy dotyczy terenu zamkniętego to organem właściwym do jej wydania jest wojewoda.
- Nie można ustalić warunków zabudowy dla terenu, który stanowi grunt leśny gdyż przeznaczenie gruntów leśnych na cele nieleśne dokonuje się wyłącznie w procedurze uchwalania bądź zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r., poz. 1000 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2018 r., poz. 1945 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2018 r., poz. 2081 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie oznaczeń i nazewnictwa stosowanych w decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz w decyzji o warunkach zabudowy (Dz. U. z 2003 r. Nr 164, poz. 1589)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2003 r. Nr 164, poz. 1588)
Ochrona danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.(Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest GMINA ZAKRZEW, 26-652 Zakrzew, Zakrzew 52
2) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych - bodo.radom@gmail.com
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań urzędu- na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz na podstawie Art. 9 ust.1 lit. ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa
5) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną
6) posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania
7) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
8) podanie danych osobowych w zakresie wymaganym ustawodawstwem jest obligatoryjne
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Architektura i planowanie przestrzenne - Planowanie przestrzenne
- Usługi dla przedsiębiorców - Architektura i planowanie przestrzenne - Planowanie przestrzenne
- Usługi dla instytucji, urzędów - Architektura i planowanie przestrzenne - Planowanie przestrzenne
Kategorie życiowe
- Inwestycja
- Budowa
- Nieruchomość
- Dom
- Remont
Słowa kluczowe
Miejsce składania dokumentów
Zakrzew 51
26-652 Zakrzew
tel. (48) 6105116
REFERAT FEIT
Piętro pierwsze, pokój nr 14
poniedziałek-piątek w godzinach 7.30 - 15.30
Uwagi
Zgodnie z Ustawą o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006r. (Dz. U. Nr 225 poz. 1635 ze zm) opłata skarbowa wynosi 107 zł.
Nie podlega opłacie skarbowej dokonanie czynności urzędowej w sprawach budownictwa mieszkaniowego.
Opłatę skarbową należy uiścić z chwilą złożenia wniosku w kasie Urzędu Gminy lub przelewem na konto nr: 37 9147 0009 0021 6906 2000 0004. Potwierdzenie dokonania wpłaty należy dołączyć do wniosku.
W przypadku kiedy wnioskodawca działa przez pełnomocnika należy załączyć do wniosku pełnomocnictwo; w przypadku kiedy wnioskodawcą jest osoba prawna należy załączyć do wniosku potwierdzający upoważnienie osób fizycznych do wystąpienia w imieniu osoby prawnej (opłata skarbowa 17zł. – za złożenie pełnomocnictwa).