
Urząd Gminy Teresin
Urząd Gminy Teresin
ul. Zielona 20
96-515 Teresin
96-515 Teresin
telefon: 46 861 38 15
46 861 38 16
46 861 38 17
fax: 46 864 25 32
fax: 46 864 25 32
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Wydanie decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego
Ogólny opis
Wydanie decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego
Opis skrócony
- Ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego następuje dla terenu nie objętego miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego na wniosek inwestora.
- Gdy dla terenu objętego wnioskiem obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego inwestor występuje bezpośrednio o pozwolenie na budowę bądź zgłasza budowę lub wykonanie robót budowlanych.
- W przypadku robót budowlanych polegających na remoncie, montażu lub przebudowie, jeżeli nie powodują zmiany sposobu zagospodarowania terenu i użytkowania obiektu budowlanego oraz nie zmieniają jego formy architektonicznej oraz nie są zaliczone do przedsięwzięć wymagających przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko (w rozumieniu przepisów o ochronie środowiska) lub budowy infrastruktury telekomunikacyjnej o nieznacznym oddziaływaniu oraz wykonywanie innych robót budowlanych dotyczących takiej infrastruktury lub też robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę nie wydaje się decyzji o lokalizacji.
- O wszczęciu postępowania, postanowieniach i decyzji kończącej sprawę powiadamia się zainteresowane strony w formie obwieszczenia a także w sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
- Do wniosku wypada dołączyć: oryginalne kopie mapy zasadniczej (w skali 1:500 lub 1:1000, a w stosunku do inwestycji liniowych możliwe jest dołączenie map w skali 1:2000), zawierające określenie granic terenu objętego wnioskiem i obszaru, na który ta inwestycja będzie oddziaływać; z naniesioną planowaną inwestycją w 2 egzemplarzach.
- charakterystykę inwestycji obejmująca:
- określenie warunków technicznych dostawy mediów (nie dotyczy inwestorów, występujących o lokalizację sieci infrastruktury technicznej, którzy są jednocześnie jej dysponentami);
- określenie planowanego sposobu zagospodarowania i zabudowy terenu przedstawioną w formie opisowej i graficznej;
- określenie charakterystycznych parametrów technicznych inwestycji oraz dany charakteryzujących jej wpływ na środowisko.
- Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach z klauzulą ostateczności jeśli wymagają tego przepisy szczególne.
- Wypis z właściwego rejestru (wydany nie później niż 3 miesiące przed datą złożenia wniosku), jeśli z wnioskiem występuje osoba prawna.
- Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
- Dowód wniesienia opłaty skarbowej.
Odbiorca usługi
Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja
Termin załatwienia sprawy
Decyzja wydawana jest nie później niż w terminie do 65 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego. Do terminu tego nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Informacja
- projekt decyzji sporządza osoba wpisana na listę izby samorządu zawodowego urbanistów lub architektów,
- projekt decyzji uzgadnia się z właściwymi organami zgodnie z obowiązującymi przepisami (z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym, Urzędem Lotnictwa Cywilnego oraz w zależności od specyfiki decyzji m.in. z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie, Starostą Powiatu Sochaczewskiego, Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, właściwym zarządcą drogi i in.).
Dodatkowe informacje
Opłata
- 107 zł opłata skarbowa za wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
- Zwolnione od opłaty skarbowej są decyzje dotyczące budownictwa mieszkaniowego oraz inwestycji, w których inwestorem jest jednostka budżetowa lub jednostka samorządu terytorialnego.
- 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Informacje o płatnościach
Numer rachunku bankowego:
50928400050000091220000020
Nazwa odbiorcy rachunku bankowego:
Urząd Gminy Teresin
Opis kwoty:
• 107 zł - za decyzję, • 17 zł – za pełnomocnictwo (w przypadkach indywidualnych), • opłaty można dokonać w kasie Urzędu Gminy Teresin (gotówką, kartą płatniczą), 96-515 Teresin, ul. Zielona 20, I piętro, pokój nr 16 w godzinach: - poniedziałek, wtorek, środa: 8:00 - 15:30, - czwartek, piątek: 7:00 - 14:30 lub • przelewem na rachunek Urzędu Gminy Teresin
50928400050000091220000020
Nazwa odbiorcy rachunku bankowego:
Urząd Gminy Teresin
Opis kwoty:
• 107 zł - za decyzję, • 17 zł – za pełnomocnictwo (w przypadkach indywidualnych), • opłaty można dokonać w kasie Urzędu Gminy Teresin (gotówką, kartą płatniczą), 96-515 Teresin, ul. Zielona 20, I piętro, pokój nr 16 w godzinach: - poniedziałek, wtorek, środa: 8:00 - 15:30, - czwartek, piątek: 7:00 - 14:30 lub • przelewem na rachunek Urzędu Gminy Teresin
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który je wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
Skargi i wnioski
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Informacje dodatkowe
- Jeżeli wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego dotyczy terenu zamkniętego to organem właściwym do wydania decyzji jest wojewoda.
- Nie można ustalić lokalizacji inwestycji celu publicznego dla terenu, który stanowi grunt leśny gdyż przeznaczenie gruntów leśnych na cele nieleśne dokonuje się wyłącznie w procedurze uchwalania bądź zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 r., poz. 783 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2015 r., poz. 199 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2016 r., poz. 353 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2016 r., poz. 353 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2016 r., poz. 71)
Ochrona danych osobowych
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
DLA INTERESANTÓW URZĘDU GMINY TERESIN
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO informuję, że:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Wójt Gminy Teresin. Adres siedziby: Urząd Gminy Teresin, ul. Zielona 20, 96-515 Teresin.
- Kontakt z Inspektorem Danych Osobowych za pośrednictwem poczty elektronicznej: e-mail: ido.gminy@teresin.pl lub pisemnie na adres Urzędu Gminy Teresin, ul. Zielona 20, 96–515 Teresin z dopiskiem „Inspektor Ochrony Danych”.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1. lit. od a do e RODO i art. 9 ust. 2 lit. a i g RODO w związku z art. 7 ust. 1 i art. 8 ust. 1, 2, 2a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz przepisów szczegółowych, jedynie w celu i zakresie niezbędnym do realizacji zadań Gminy Teresin.
- W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych w celach, o których mowa w pkt 3 odbiorcami Państwa danych mogą być podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Gminą Teresin przetwarzają dane osobowe.
- Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 3 i określonych w przepisami prawa, a w szczególności rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, a tym samym okres przechowywania uzależniony jest od załatwionej sprawy oraz od kategorii archiwalnej.
- Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania (poprawienia), usunięcia, ograniczenia przetwarzania, oraz prawo wniesienia sprzeciwu.
- W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie dobrowolnej zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO) przysługuje Państwu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem.
- Posiadają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, w przypadku uznania, że przetwarzanie Państwa danych narusza przepisy prawa.
- Podanie przez Państwo danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
- W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Państwa danych osobowych Administratorowi Danych ma charakter dobrowolny.
- Państwa dane co do zasady nie będą przetwarzane w celu podejmowania zautomatyzowanej decyzji i nie będą przetwarzane w celu profilowania.
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Architektura i planowanie przestrzenne - Planowanie przestrzenne
- Usługi dla przedsiębiorców - Architektura i planowanie przestrzenne - Planowanie przestrzenne
- Usługi dla instytucji, urzędów - Architektura i planowanie przestrzenne - Planowanie przestrzenne
Kategorie życiowe
- Inwestycja
- Budowa
- Działalność gospodarcza
- Nieruchomość
- Cel publiczny
Słowa kluczowe
inwestycja, cele publiczne
Miejsce składania dokumentów
Biuro Obsługi Mieszkańców, Urząd Gminy Teresin, ul. Zielona 20, parter,
tel.: 46 864 25 65, email: biuroobslugimieszkancow@teresin.pl
tel.: 46 864 25 65, email: biuroobslugimieszkancow@teresin.pl
Uwagi
- wniosek niezgodny z wzorem załączonego formularza GP-14.1, zawierający informacje określone w niniejszej karcie jest również wnioskiem spełniającym ustalone wymagania
- w przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostaje wezwany do ich uzupełnienia,
- wnioski nie uzupełnione w terminie pozostawia się bez rozpatrzenia,
- interesanci w sprawie skarg i wniosków dotyczących działalności Urzędu Gminy Teresin przyjmowani są przez:
- wójta Gminy w każdy wtorek w godzinach: 10.00-14.00,
- zastępcę wójta Gminy w każdy piątek w godzinach: 10.00-14.00,
sekretarza Gminy w każdą środę w godzinach: 12-16Zrealizuj usługę przez Internet
Liczba wyświetleń: 389725