
Urząd Gminy Rościszewo
Urząd Gminy Rościszewo
09-204 Rościszewo
fax: 242764201
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Wniosek o podział nieruchomości rolnej lub wykorzystywanej na cele rolne lub leśne
Ogólny opis
Opis skrócony
- Podział nieruchomości położonych na obszarach przeznaczonych w planach miejscowych na cele rolne i leśne, a w przypadku braku planu miejscowego wykorzystywanych na cele rolne i leśne, powodujący wydzielenie działki gruntu o powierzchni mniejszej niż 0,3 ha, jest dopuszczalny, pod warunkiem, że działka ta zostanie przeznaczona na powiększenie sąsiedniej nieruchomości lub dokonana zostanie regulacja granic między sąsiadującymi nieruchomościami.
- W decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości określa się termin na przeniesienie praw do wydzielonych działek gruntu, który nie może być dłuższy niż 6 miesięcy od dnia, w którym decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości stała się ostateczna.
- Za nieruchomości wykorzystywane na cele rolne i leśne uznaje się nieruchomości wykazane w katastrze nieruchomości jako użytki rolne albo grunty leśne oraz zadrzewione i zakrzewione, a także wchodzące w skład nieruchomości rolnych użytki kopalne, nieużytki i drogi, jeżeli nie ustalono dla nich warunków zabudowy i zagospodarowania terenu.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o podział nieruchomości.
- Dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości.
- Wypis z katastru nieruchomości i kopię mapy katastralnej obejmującej nieruchomość podlegającą podziałowi.
- W przypadku, gdy podział jest zgodny z warunkami określonymi w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu – decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
- Jeżeli nieruchomość wpisana jest do rejestru zabytków – pozwolenie od konserwatora zabytków.
- Wstępny projekt podziału wykonany na aktualnej odbitce zasadniczej mapy (oryginał + 2 kopie).
- Protokół z przyjęcia granic nieruchomości.
- Mapa z projektem podziału.
- Wykaz zmian gruntowych.
- Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu jest inne niż w księdze wieczystej.
- W przypadku, gdy podział nieruchomości zabudowanej powoduje także podział budynku do wniosku o podział należy dołączyć rzuty poszczególnych kondygnacji budynku (od fundamentów do przykrycia dachu) z oznaczeniem odcinka projektowanej granicy wewnątrz budynku, opieczętowane przez uprawnioną osobę (niezbędne uprawnienia ppoż. jak również budowlane).
- Analiza projektowanych linii rozgraniczających dróg publicznych w granicach nieruchomości będącej przedmiotem podziału (w przypadku dokonywania podziału w trybie oceny zgodności z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego)
- Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Odbiorca usługi
Termin załatwienia sprawy
W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
- Wniosek o podział nieruchomości rolnej lub wykorzystywanej na cele rolne lub leśne jest wolny od opłat.
- 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Tryb odwoławczy
Skargi i wnioski
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r., poz. 121 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. z 2004 r. Nr 268, poz. 2663)
Ochrona danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – tzw. RODO, informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Rościszewo z siedzibą
w Rościszewie przy ul. Armii Krajowej 1, 09-204 Rościszewo, zwany dalej Administratorem;
2. Administrator wyznaczył Inspektor Ochrony Danych Osobowych, z którym można się skontaktować poprzez email: iodo.rosciszewo@wp.pl
3. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. c) rozporządzenia RODO.
Dane osobowe przetwarzane będą w celu wypełnienia obowiązków wynikających z:
- ustawa z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym,
- rozporządzenie rady ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków,
- rozporządzenie z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
4. Pani/Pana dane mogą być udostępniane następującym kategoriom odbiorców:
- podmioty, które udostępniają systemy teleinformatyczne lub świadczą usługi
do systemów teleinformatycznych wykorzystywanych przez Administratora w trakcie przetwarzania danych, którym powierzono przetwarzanie danych w drodze pisemnej umowy lub porozumienia, na podstawie obowiązujących przepisów o ochronie danych osobowych,
5. Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej,
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres przewidziany w przepisach prawa, w szczególności wynikający z kategorii akt, do których klasyfikuje się ta sprawa na podstawie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych ,
7. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych lub
do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także o prawie do przenoszenia danych,
8. Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa,
9. Podanie przez Panią/Pana danych jest wymogiem ustawowym. Nie podanie przez Panią/Pana danych uniemożliwia realizację obowiązków, o których mowa w pkt. 3,
10. Podane przez Pana/Panią dane nie będą służyły profilowaniu oraz zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Gospodarka nieruchomościami - Podziały nieruchomości
- Usługi dla przedsiębiorców - Gospodarka nieruchomościami - Podziały nieruchomości
- Usługi dla instytucji, urzędów - Gospodarka nieruchomościami - Podziały nieruchomości
Kategorie życiowe
- Nieruchomość
- Infrastruktura
- Inwestycja
- Budowa
- Rolnictwo