]]>
close

Szukaj w:

Starostwo Powiatowe w Grójcu

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Starostwo Powiatowe w Grójcu

ul. Piłsudskiego 59
05-600 Grójec

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Zezwolenie na wykreślenie wpisu hipoteki z księgi wieczystej

  • Ogólny opis
    Zezwolenie na wykreślenie wpisu hipoteki z księgi wieczystej
  • Opis skrócony
    1. Wykreślenie hipoteki z księgi wieczystej jest możliwe po całkowitej spłacie zobowiązania.
    2. Zezwolenie na wykreślenie wpisu hipoteki z księgi wieczystej wydawane jest na wniosek zainteresowanego.
  • Wymagane dokumenty
    1. Wniosek o wydanie zezwolenia na wykreślenie hipoteki.
    2. W wypadku soób prowadzących działalność gospodarczą - zaświadczenie o wpisie tej działalności, a w wypadku osób prawnych wypis z KRS.
    3. Dokument potwierdzający spłatę hipoteki (oryginał).
    4. Aktualny odpis z księgi wieczystej (oryginał).
    5. Dokument stanowiący podstawę wpisu hipoteki (oryginał do wglądu celem potwierdzenia za zgodność).
    6. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
  • Odbiorca usługi
    Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja
  • Termin załatwienia sprawy:
    Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym. Terminy wynikające z kpa nie mają zastosowania.
  • Informacja:
  • Dodatkowe informacje:

    Opłata

    • Wniosek o zezwolenie na wykreślenie hipoteki z księgi wieczystej jest wolny od opłat.
    • 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

    Tryb odwoławczy

    Brak

    Skargi i wnioski

    Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
    Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
    Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

    Informacje dodatkowe

    Podstawa prawna

    1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.)
    2. Ustawa z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece (Dz. U. z 2017 r., poz. 1007 z późn. zm.)

    Ochrona danych osobowych

    Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), publ. Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1 informujemy, iż:

    1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe w Grójcu
    (adres: ul. J. Piłsudskiego 59 05-600 Grójec; numer telefonu: 48 665 11 00).

    2. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl.

    3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze.

    4. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach odrębnych, w tym przepisów archiwalnych.

    5. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) ww. Rozporządzenia.

    6. 6. Odbiorcami Pani/Pana danych będą podmioty, które na podstawie zawartych umów przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora.

    7. Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:

     - dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz do przenoszenia swoich danych, a także - w przypadkach przewidzianych prawem - prawo do usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych.

    - wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się
     z naruszeniem przepisów powyższego rozporządzenia tj. Prezesa Ochrony Danych Osobowych,
    ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa

    Ponadto informujemy, iż w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych nie podlega Pan/Pani decyzjom, które się opierają wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.

    Klasyfikacje usługi

    1. Usługi dla obywateli - Gospodarka nieruchomościami - Ustanawianie i wygaszanie obciążeń na nieruchomościach
    2. Usługi dla przedsiębiorców - Gospodarka nieruchomościami - Ustanawianie i wygaszanie obciążeń na nieruchomościach
    3. Usługi dla instytucji, urzędów - Gospodarka nieruchomościami - Ustanawianie i wygaszanie obciążeń na nieruchomościach

    Kategorie życiowe

    1. Hipoteka
    2. Nieruchomość
    3. Grunt
    4. Dom

    Słowa kluczowe

    hipoteka, księga wieczysta

    Miejsce składania dokumentów

    Starostwo Powiatowe w Grójcu
    05-600 Grójec
    ul. Piłsudskiego 59
    poniedziałek-piątek 7.30 - 15.30

    Uwagi

    brak

Zrealizuj usługę przez Internet:

visitstats.counter 1010864