]]>
close

Szukaj w:

Urząd Miasta i Gminy Mordy

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Miasta i Gminy Mordy

ul. Kilińskiego 9
08-140 Mordy

telefon: 25 341 54 02
fax: 25 641 51 15

http://www.mordy.pl

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Zezwolenie na wykreślenie wpisu hipoteki z księgi wieczystej

  • Ogólny opis
    Zezwolenie na wykreślenie wpisu hipoteki z księgi wieczystej
  • Opis skrócony
    1. Wykreślenie hipoteki z księgi wieczystej jest możliwe po całkowitej spłacie zobowiązania.
    2. Zezwolenie na wykreślenie wpisu hipoteki z księgi wieczystej wydawane jest na wniosek zainteresowanego.
  • Wymagane dokumenty
    1. Wniosek o wydanie zezwolenia na wykreślenie hipoteki.
    2. W wypadku soób prowadzących działalność gospodarczą - zaświadczenie o wpisie tej działalności, a w wypadku osób prawnych wypis z KRS.
    3. Dokument potwierdzający spłatę hipoteki (oryginał).
    4. Aktualny odpis z księgi wieczystej (oryginał).
    5. Dokument stanowiący podstawę wpisu hipoteki (oryginał do wglądu celem potwierdzenia za zgodność).
    6. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
  • Odbiorca usługi
    Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja
  • Termin załatwienia sprawy:
    Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym. Terminy wynikające z kpa nie mają zastosowania.
  • Informacja:
  • Dodatkowe informacje:

    Opłata

    • Wniosek o zezwolenie na wykreślenie hipoteki z księgi wieczystej jest wolny od opłat.
    • 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

    Tryb odwoławczy

    Brak

    Skargi i wnioski

    Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
    Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
    Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

    Informacje dodatkowe

    Podstawa prawna

    1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.)
    2. Ustawa z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece (Dz. U. z 2017 r., poz. 1007 z późn. zm.)

    Ochrona danych osobowych

    administratorem danych jest burmistrz.

    Klasyfikacje usługi

    1. Usługi dla obywateli - Gospodarka nieruchomościami - Ustanawianie i wygaszanie obciążeń na nieruchomościach
    2. Usługi dla przedsiębiorców - Gospodarka nieruchomościami - Ustanawianie i wygaszanie obciążeń na nieruchomościach
    3. Usługi dla instytucji, urzędów - Gospodarka nieruchomościami - Ustanawianie i wygaszanie obciążeń na nieruchomościach

    Kategorie życiowe

    1. Hipoteka
    2. Nieruchomość
    3. Grunt
    4. Dom

    Słowa kluczowe

    hipoteka, księga wieczysta

    Miejsce składania dokumentów

    sekretariat,  pokój nr 1

    Uwagi

    informacja uzupełniająca na własciwych stanowiskach prowadzonych spraw

Zrealizuj usługę przez Internet:

visitstats.counter 933727