
Urząd Miasta i Gminy Sanniki
Urząd Miasta i Gminy Sanniki
09-540 Sanniki
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Zezwolenie na wykreślenie wpisu hipoteki z księgi wieczystej
Ogólny opis
Opis skrócony
- Wykreślenie hipoteki z księgi wieczystej jest możliwe po całkowitej spłacie zobowiązania.
- Zezwolenie na wykreślenie wpisu hipoteki z księgi wieczystej wydawane jest na wniosek zainteresowanego.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie zezwolenia na wykreślenie hipoteki.
- W wypadku soób prowadzących działalność gospodarczą - zaświadczenie o wpisie tej działalności, a w wypadku osób prawnych wypis z KRS.
- Dokument potwierdzający spłatę hipoteki (oryginał).
- Aktualny odpis z księgi wieczystej (oryginał).
- Dokument stanowiący podstawę wpisu hipoteki (oryginał do wglądu celem potwierdzenia za zgodność).
- Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Odbiorca usługi
Termin załatwienia sprawy
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
- Wniosek o zezwolenie na wykreślenie hipoteki z księgi wieczystej jest wolny od opłat.
- 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Tryb odwoławczy
Skargi i wnioski
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece (Dz. U. z 2017 r., poz. 1007 z późn. zm.)
Ochrona danych osobowych
Klauzula Informacyjna
według Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
Zgodnie z art. 12,13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE zwanego dalej Rozporządzeniem z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy Sanniki z siedzibą w Sannikach przy ulicy Warszawskiej 169
2.Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Miasta i Gminy Sanniki jest M Consulting Sp z o.o., ul. Toruńska 148, 87-800 Włocławek, tel.: +48 54 429 50 29 +48 509 214 472, biuro@mc1.pl
3.Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań ustawowych na podstawie ustawy o samorządzie powiatowym, Kodeksu postępowania administracyjnego i innych przepisów prawa niezbędnych do realizacji zadań ustawowych.
4.Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą upoważnieni pracownicy i podmioty na podstawie przepisów prawa;
5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wskazany w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych, rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. (Dz. U. Nr 14, poz. 67 z późn. zm.), licząc od początku roku następującego po roku, w którym została wyrażona zgoda na przetwarzanie danych osobowych;
7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy Rozporządzenia.;
9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie pozostawienie sprawy bez rozpatrzenia.
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Gospodarka nieruchomościami - Ustanawianie i wygaszanie obciążeń na nieruchomościach
- Usługi dla przedsiębiorców - Gospodarka nieruchomościami - Ustanawianie i wygaszanie obciążeń na nieruchomościach
- Usługi dla instytucji, urzędów - Gospodarka nieruchomościami - Ustanawianie i wygaszanie obciążeń na nieruchomościach
Kategorie życiowe
- Hipoteka
- Nieruchomość
- Grunt
- Dom
Słowa kluczowe
Miejsce składania dokumentów
Urząd Miasta i Gminy Sanniki
09-540 Sanniki
ul. Warszawska 169
tel. 242777810, 242776851
www.sanniki.bip.org.pl
www.sanniki.pl